БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У НАВЧАЛЬНОМУ КУРСІ «ЄВРОПЕЙСЬКІ ПРАКТИКИ НАУКОВОЇ ДОСКОНАЛОСТІ В ЦИФРОВУ ЕРУ»

БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У НАВЧАЛЬНОМУ КУРСІ «ЄВРОПЕЙСЬКІ ПРАКТИКИ НАУКОВОЇ ДОСКОНАЛОСТІ В ЦИФРОВУ ЕРУ»

Із 13 січня по 07 лютого 2025 року науково-педагогічні працівники Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України взяли участь у навчальному курсі «Європейські практики наукової досконалості в цифрову еру».

13 січня 2025 року розпочався навчальний курс «Європейські практики наукової досконалості в цифрову еру» (4 ECTS), який тривав до 07 лютого 2025 року. Захід організований у рамках проєкту кафедри Жана Моне «Зміцнення лідерства та спроможності ЄС у сфері науки та інновацій» (101175767—EU_STRENGHTS—ERASMUS-JMO-2024-HEI-TCH-RSCH, 2024–2027), який реалізується кафедрою економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету за підтримки Європейського Союзу.

Цей унікальний освітній проєкт об’єднав понад 900 науковців різних галузей наук та спеціальностей, які перебувають на різних етапах розвитку кар’єри. Учасники курсу представляли наукові установи та заклади вищої освіти з різних куточків України: Житомира, Миколаєва, Одеси, Києва, Львова, Чернівців, Сум, Харкова та багатьох інших міст.

Викладачами курсу були: Інна Коблянська, доцентка кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету, Олександр Кубатко, професор кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету, Василь Квартюк, Лейбніц-Інститут аграрного розвитку в країнах з перехідною економікою (IAMO, Німеччина), Олексій Єгорченков, дослідник у Словацькому університеті технологій у Братиславі, Словаччина.

Програма курсу охоплювала актуальні теми:

  • Відкрита наука та FAIR управління даними як основи досліджень в ЄС.
  • Етика та конфіденційність даних в ЄС.
  • Ідея дослідження та підготовка проєкту: практики ЄС.
  • Збір та управління дослідницькими даними: практики ЄС (включаючи тренінг з використання ресурсів OpenAire).
  • Основи аналізу даних (включаючи роботу з R, STATA, основи програмування, візуалізацію даних, створення цифрового контенту).
  • Академічне письмо та публікація результатів: практики ЄС (включаючи тренінг з використання Zotero для управління бібліографією).
  • Можливості фінансування наукових досліджень в ЄС.
  • Наукова комунікація та співпраця: ресурси ЄС.

Лекції й тренінги були присвячені впровадженню практик відкритої науки та FAIR принципів управління даними, які є основою сучасних досліджень у ЄС. Розглянуто роль та значення відкритої науки для сприяння інноваціям та забезпечення сталого розвитку суспільства, зміст та важливість дотримання принципів FAIR в управлінні дослідницькими даними.

Курс «Інноваційне підприємництво та стартапи в ЄС» знайомить із європейськими практиками розвитку стартапів та інноваційного підприємництва, можливостями для українського бізнесу в ЄС, а також сприяє створенню спільноти, що об’єднує представників бізнесу, громадського сектору, академії та всіх зацікавлених. Розглянуто практичні кейси:

  • Реальні історії успіху українських стартапів на глобальному ринку.
  • Особливості розвитку європейської стартап-екосистеми.
  • Рекомендації щодо перспективних ринкових ніш для українських МСП в Європі.
  • За результатами реалізації курсу:
  • 643 учасники успішно склали фінальний тест знань та отримали сертифікати про завершення навчання.
  • Створено електронний навчальний курс на платформі Canvas LMS by Instructure.
  • Розміщено 5 публікацій навчальних матеріалів у відкритому доступі у репозиторії Zenodo.
  • Створено майданчик для розвитку співпраці учасників курсу у науковій та освітній діяльності.

Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти щиро дякує кафедрі економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування Сумського державного університету за організацію та участь у навчальному курсі «Європейські практики наукової досконалості в цифрову еру».

Ваша підтримка та внесок у розвиток наукової освіти сприяють впровадженню передових європейських підходів та зміцненню академічної спільноти. Дякуємо за співпрацю та сподіваємося на подальші спільні ініціативи!