ІІ Міжнародна літня школа - розширення географії співпраці: Ужгород-Дебрецен

ІІ Міжнародна літня школа - розширення географії співпраці: Ужгород-Дебрецен

З 26 по 29 червня цього року ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Український відкритий університет післядипломної освіти (УВУПО) провели на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти спільно з ДНУ „Інститут модернізації змісту освіти” МОН України та при організаційному і фінансовому сприянні ГС «Всеукраїнська академія інноваційного розвитку освіти»  ІІ Міжнародну літню школу „Розвиток академічної мобільності педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників навчальних закладів у європейському освітньому просторі”.

Метою школи було ознайомлення учасників з можливостями розвитку професійної педагогічної і наукової кар’єри в умовах інтеграції української освіти в європейський освітній простір та підготовка їх до розроблення проектних ідей, написання проектних пропозицій і пошуку партнерів для участі у міжнародних освітніх проектах та програмах академічної мобільності відповідно до бюджетної програми ЄС на фінансову перспективу 2014 – 2020 рр.

Розпочав роботу ІІ Міжнародної літньої школи доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, заслужений працівник освіти України, ректор ДВНЗ „Університет менеджменту освіти” НАПН України, Президент Консорціуму закладів післядипломної освіти, голова Ради ректорів (директорів) Українського відкритого університету післядипломної освіти Віктор Олійник. Учасників заходу привітали кандидат психологічних наук, доцент, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Тетяна Палько та завідувач сектору координації діяльності регіональних навчальних закладів ДНУ „Інститут модернізації змісту освіти” Наталія Гончаренко, які зазначили, що, беручи участь у роботі Літньої школи, освітяни України збагатяться цінним європейським досвідом і поділяться власними досягненнями й здобутками.

Упродовж чотирьох днів учасники Літньої школи брали участь у воркшопах, майстер-класах, слухали лекції провідних науковців НАПН України, фахівців Центральноєвропейської Академії Навчань та Сертифікації (CEASC) (м. Бидгощ, Республіка Польща), Університету  менеджменту освіти (Україна) та  Дебреценського університету (Угорщина).

Вони ознайомилися з результатами реалізації Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти міжнародних проектів „Європа в школі” („Європа в школі 2”) та „Інноваційні методи в освіті для підтримки партнерства – InovEduc” (кандидат фізико-математичних наук, доцент, заслужений учитель України, завідувач кафедри природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Віктор Орос та доцент кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти, кандидат соціологічних наук Оксана Іваць).

Досвід участі загальноосвітніх навчальних закладів Закарпаття у міжнародних освітніх програмах і грантових проектах представили директор Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Ужгородської міської ради Закарпатської області Петро Кіндюх; директор Шишлівської ЗОШ І-ІІІ ст. Ужгородської районної ради Закарпатської області Моніка Майорош та заступник директора з виховної роботи класичної гімназії Ужгородської міської ради Закарпатської області Світлана Дутко.

Президент Центральноєвропейської Академії Навчань та Сертифікації (CEASC) Микола Смолінський провів для учасників Літньої школи тренінги з розроблення проектних ідей та підготовки проектних пропозицій для залучення фінансування проектів від фондів ЄС та донорів, що присутні в Україні; ознайомлення з правовими засадами створення та функціонування проектного офісу, його структурою, фінансовими інструментами для реалізації освітніх проектів; програмами ЄС Європа Креативна, Еразмус+, Ноrizon2020.

Велику зацікавленість учасників Літньої школи викликав круглий стіл з проблеми розвитку мобільності педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівників навчальних закладів у контексті інтеграції освіти України у європейський освітній простір.

28 червня II Міжнародна літня школа продовжила свою роботу за кордоном, 47 учасників школи відвідали з офіційним візитом Дебреценський університет (Угорщина). 

В м. Дебрецені (Угорщина) відбулася робоча зустріч керівництва Університету менеджменту освіти (Україна) та Дебреценського університету (Угорщина).

«Налагодження зв’язків з освітніми установами України дає можливість спільно працювати як над підготовкою кадрів і програм мобільності, так і над дослідженнями», – коментувала Еріка Югас, доцент, завідувач кафедри гуманітарних наук інституту освіти і науки факультету гуманітарних та математичних наук Дебреценського університету, директор культурного та науково-навчального центру Культурного інституту в Угорщині.

Шандор Матичак ознайомив присутніх з педагогічною програмою навчання Дебреценського університету.

Зміцнення економічних відносин між двома країнами також відображено в кількості студентів з України, про що розповів Петер Форішек, заступник декана факультету художньої освіти. «В останні роки число студентів з України, які навчаються в університеті Дебрецена, налічує понад 260 осіб. З них понад 30 продовжують свою освіту в якості аспірантів на факультеті гуманітарних наук». 

«Україна на сьогодні знаходиться на межі трансформації освіти та впровадження програми нової української школи. Співпрацюючи з Дебреценським університетом, ми зможемо почерпнути нові знання та європейський досвід», – говорив Віктор Олійник, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, заслужений працівник освіти України, ректор ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Президент Консорціуму закладів післядипломної освіти, голова Ради ректорів (директорів) Українського відкритого університету післядипломної освіти.

Результатом цього візиту стало підписання угод про співпрацю центру педагогічної підготовки Дебреценського університету та кафедри гуманітарних студій та мистецтвознавства гуманітарно-філософського факультету Дебреценського університету з ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» та Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти.

Після зустрічі учасники літньої школи прогулялися вулицями Дебрецена та ознайомилися з архітектурними пам’ятками.

Учасники, які не брали участь у виїзному засіданні Дебреценського університету (Угорщина), змогли прослухати інформацію про засади економічного підходу в управлінні інноваційними навчальним закладами та шляхи їх формування, про які розповів Віталій Паздрій, старший викладач факультету економіки та управління Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана, кандидат економічних наук, розібрали подібності і сфери використання бізнес-підходів, а згодом, за допомогою бізнес-симуляції ViAL+, опинилися на місці директорів виробничої компанії. Невелика, але вдячна освітянська аудиторія отримала надзвичайно корисну та цікаву інформацію, шквал позитивних вражень та емоцій.

Останній день роботи Школи, також виявився надзвичайно творчим та плідним. Микола Журба, доктор філософських наук, завідувач кафедри управління освітою Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, наголосив на формуванні життєвої необхідності дорослих громадян у постійному вдосконаленні освіти впродовж усього життя та провів майстер-клас «Фронезис освіти 2.0», зацікавивши аудиторію нестандартними підходами.

Євгенія Сажнєва, учитель фізики Березанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Березанського району Миколаївської області, Маргарита Калюжна, учитель англійської мови навчально-виховного об'єднання №6 СЗШ І-ІІІ ступенів ЦЕВ «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області,  окреслили інноваційні форми організації навчальної діяльності учнів в Інтернет-середовищі, використовуючи власний педагогічний досвід та напрацювання.

Учасники освітнього форуму впродовж насичених чотирьох днів змогли не лише обмінятися досвідом та поспілкуватися із колегами з усіх областей України, а й отримати надзвичайно корисну та цікаву інформацію, що спонукає освітянську громаду модернізувати освіту в Україні, поставити її на новий якісний рівень, розвиває  академічну мобільність, збільшує можливості професійної самореалізації та самовдосконалення. 

Проведення  міжнародних літніх шкіл, якими вже не перший рік опікуються ДВНЗ "Університет менеджменту освіти" НАПН України разом з іншими впливовими закладами та організаціями,  сприяє інтеграції української освіти в європейський простір, відкриваючи нові можливості та допомагаючи реалізовувати завдання розбудови Нової української школи.

Всі  учасники ІІ  Міжнародної  літньої  школи  отримали  відповідні  Сертифікати  міжнародного  зразка.