IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «ПОЛІТИЧНЕ ТА ЕКОНОМІЧНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ: ОСВІТА ДЛЯ ЦИФРОВОГО ГРОМАДЯНСТВА У ПОСТПАНДЕМІЧНІ ЧАСИ»

IX МІЖНАРОДНИЙ СЕМІНАР «ПОЛІТИЧНЕ ТА ЕКОНОМІЧНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ: ОСВІТА ДЛЯ ЦИФРОВОГО ГРОМАДЯНСТВА У ПОСТПАНДЕМІЧНІ ЧАСИ»

29 жовтня 2021 року відбувся IX Міжнародний семінар «Політичне та економічне самовизначення: освіта для цифрового громадянства у постпандемічні часи», який у цьому році приймав Федеральний університет Санта-Катарина (UFSC, Флоріанополіс, Бразилія) за великої організаційної роботи професора кафедри психологіїданого університету Андреї Ізабель Джакомоцці, та координації й модерації семінару Ірини Бондаревської, голови ГО «Центр особистісних і соціальних трансформацій», доцента кафедри психології управління ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України (Київ, Україна).

Серед співорганізаторів – учасників семінару представників освітніх, наукових установ і громадських об’єднань з 11 країн (Бразилія, Індонезія, Греція, Італія, Литва, Молдова, Польща, Румунія, Сербія, Угорщина, Україна), у тому числі від України – ГО «Центр особистісних і соціальних трансформацій» і ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

Перша частина семінару була спрямована на аналіз соціальних і політичних процесів, пов’язаних із самовизначенням громадян різних суспільств та їх громадянською активністю у складних умовах сьогодення.

Доповіді Аннамаріа де Роза і Латіні М. Тайєб (Університет Сапієнца в Римі, Рим, Італія) були присвячені аналізу поляризованих соціальних репрезентацій іммігрантів у політичному інституційному дискурсі, зумовлених процесами «персоніфікації» проти «деперсоніфікації».

Андрея Ізабель Джакомоцці, Ана Марія Хусто, Аманда Крістін Таварес та Андерсон да Сільвейра (Федеральний університет Санта-Катарина (UFSC), Бразилія) охарактеризували процеси політичної поляризації та міжгрупові відносини в Бразилії.

Наталія Кожокару, Ана Зара (Молдовський державний університет) висвітлили наративи стосовно Covid-19 у контекст досвіду хвороби та динаміки відповідних уявлень.

У другій частині семінару основний акцент було зроблено на особливостях освітнього процесу в умовах пандемії.

Наталія Калашник (Міжнародний Посол Миру, Україна) презентувала методологічні засади густосології як інтегрованої науки, що об’єднує різноманітні напрямки життя.

Велику увагу привернула доповідь Ірини Бондаревської, голови ГО «Центр особистісних і соціальних трансформацій», доцента кафедри психології управління ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН україни, Київ, Україна, яка була присвячена авторській моделі арт-розвитку недискримінаційних цінностей в освіті, і викликала жваву дискусію учасників семінару в контексті можливості залучення творів мистецтва у процес громадянської освіти.

Рустика Нур Істікомах, (Університет Padjadjaran, Індонезія) охарактеризувала програму посередництва щодо державних комунікацій з громадськістю в сучасних умовах.

Єва Соліна Гултом (Університет Халу Олео, Індонезія) висвітлила можливості застосування концептуальних положень Курта Левіна до побудови програми захисту й підтримки в умовах цифрового суспільства.

Марія Гурцова (здобувач PhD з психології та педагогічних наук, фізіотерапевт спеціальної (допоміжної) школи №6 (м. Кишинів, Молдова), Світлана Даниленко (доктор філософії у галузі спеціальної педагогіки, директор спеціальної (допоміжної) школи № 6 (м. Кишинів, Молдова) проаналізували проблеми пандемії та її наслідки для освітнього процесу.

У дискусії по завершенні семінару учасники виокремили основні проблеми в галузі соціальних наук загалом і громадянській освіті зокрема, що потребують нагального розв’язання в умовах пандемії та постпандемічні часи, та окреслили перспективи подальшої співпраці, зокрема, організацію наступного, Х-го семінару в Індонезії.