Нова Українська школа: обрії переходу на новий рівень

Нова Українська школа: обрії переходу на новий рівень

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України є партнером Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України у реалізації концепції реформування освіти «Нова українська школа».

Науково-педагогічні працівники Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Тамара Сорочан, директор Центрального інституту післядипломної освіти, доктор педагогічних наук, професор; Надія Любченко, професор кафедри менеджменту освіти і права пройшли курси підвищення кваліфікації «Нова українська школа: перехід на наступний рівень».

Курси були організовані Міністерством освіти і науки, Національною академією педагогічних наук України, Інститутом модернізації змісту освіти, Інститутом розвитку освіти, Проєктом «навчаємося разом», командою підтримки реформ МОН, Європейським фондом освіти, Європейським центром освіти імені Верґеланда, Британською Радою. Навчання в інноваційному форматі (інтерактивні вебінари, онлайн педагогіка) було спрямовано на опанування таких компетентностей: нові ціннісні орієнтації, ключові поняття переходу на Державні стандарти НУШ у 5-9 класах, застосування фінського досвіду тощо.

З початку нового навчального року працівники Центрального інституту післядипломної освіти взяли участь у заходах із підготовки вчителів до переходу на новий рівень Нової української школи, зокрема:

  • розробці Модульної освітньої програми «Мистецтво» для 5-6 класів та для 7-9 класів у складі групи зі співробітниками Інституту педагогіки НАПН України, створенні відео-презентацій програми, Модульної навчальної програми (наказ МОН України № 795 від 12 липня 2021 р.) (Ольга Просіна, завідувачка кафедри філософії і освіти дорослих, кандидат педагогічних наук, доцент; Людмила Масол професор кафедри філософії і освіти дорослих, кандидат педагогічних наук);
  • Всеукраїнській онлайн-конференції «Пілотування НУШ у 5 класі: запитання та відповіді» спільно з Інститутом психології імені Г.С. Костюка НАПН України та видавництвом «Ранок» (Зоя Рябова, завідувачка кафедри менеджменту освіти і права, доктор педагогічних наук, професор);
  • Всеукраїнській веб-конференції «Учені НАПН України – українським учителям» Ольга Просіна, завідувачка кафедри філософії і освіти дорослих, кандидат педагогічних наук, доцент, яка виступила з доповіддю «Моделювання технології управління професійним розвитком педагогічних працівників в умовах Нової української школи». Під час виступу було презентовано методологічну платформу конструювання технології управління професійним розвитком педагогічних працівників.

У Центральному інституті післядипломної освіти за п’ятьма програмами підготовки до роботи в умовах Нової української школи проходять курси підвищення кваліфікації такі категорії слухачів, як керівники закладів освіти, експерти з оцінювання якості освіти, психологи, науково-педагогічні і педагогічні працівники регіональних закладів післядипломної освіти. Упродовж ІІ півріччя 2021 року підвищили кваліфікацію за очно-дистанційною формою навчання 96 керівних і педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

Одже, НУШ набуває нових обертів і переходить на значно новий рівень.