ПРОЄКТУВАННЯ РОЗВИТКУ ТА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ: ХVI Всеукраїнська науково-практична конференція, присвячена 95-річчю від дня народження академіка Олександра Васильовича Киричука

ПРОЄКТУВАННЯ РОЗВИТКУ ТА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ: ХVI Всеукраїнська науково-практична конференція, присвячена 95-річчю від дня народження академіка Олександра Васильовича Киричука

20-21 червня 2024 року відбулася ХVI Всеукраїнська науково-практична конференції з міжнародною участю «Проєктування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості», присвячена 95-річчю з дня народження академіка Олександра Васильовича Киричука.

Організаторами конференції виступили: кафедра психології управління Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДЗВО «Університете менеджменту освіти», Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Вознесенський ліцей № 10 Вознесенської міської ради, Миколаївської області, Інститут обдарованої дитини НАПН України.

Робота конференції розгорталася за такими напрямами:

  • соціально-педагогічне проєктування розвитку обдарованості учня в особистісно-розвивальній системі засобами цифрових технологій;
  • проєктування медичного супроводу обдарованих дітей з урахуванням психолого-соціальних особливостей формування особистості обдарованої дитини;
  • особливості підтримки обдарованості у процесі взаємодії усіх учасників освітнього середовища закладів (учні – педагоги – батьки);
  • комплексна діагностика, розвиток та підтримка комунікативної компетентності обдарованої особистості в освітньому процесі та в умовах медичного супроводу;
  • підготовка педагогічних та медичних працівників до роботи особистісно-розвивальної системи, що автоматизована в сервісі проєктного управління освітнім процесом;
  • науково-методичні засади педагогічної та медичної підтримки обдарованих учнів, схильних до дослідницької діяльності.

З вітальними словами виступили: Олег Топузов – віце-президент Національної академії педагогічних наук України, директор Інституту педагогіки, доктор педагогічних наук, професор; Микола Кириченко –ректор ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор філософії, професор, член-кореспондент Національної академії наук вищої освіти України; Мікаїллі Боюкаха – головний редактор науково-методичного журналу «Дошкільне та початкове виховання» Міністерства науки і освіти Республіки Азербайджан; Олександр Мизгало – заступник міського голови Вознесенської міської ради з питань діяльності виконавських органів влади; Інна Отамась – проректор з наукової роботи та цифровізації ДЗВО «Університет менеджменту освіти», кандидат історичних наук, доцент; Олена Бондарчук завідувач кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти», доктор психологічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України; Юрій Марушко  завідувач кафедри педіатрії післядипломної освіти НМУ ім. О. О. Богомольця, доктор медичних наук, професор.

Модератором конференції виступав Валерій Киричук – доцент кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти», кандидат педагогічних  наук, доцент, Відмінник освіти України.

Ключові доповіді на конференції було презентовано такими спікерами: Олена Бондарчук, завідувач кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «УМО», доктор психологічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України (м. Київ), яка розкрила тему забезпечення психологічного благополуччя обдарованої дитини в умовах війни; Валерій Киричук, доцент кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «УМО», кандидат педагогічних наук, доцент, Відмінник освіти України (м. Київ), який ознайомив учасників конференції з особистісно-розвивальною системою психолого-педагогічного проєктування освітнього процесу засобами сучасних цифрових технологій; Сергій Руденко, доцент кафедри педіатрії післядипломної освіти НМУ ім. О. О. Богомольця, доктор медичних наук, доцент (м. Київ), який проаналізував вплив соціально-комунікативного розвитку особистості на формування здоров’я обдарованої дитини; Людмила Терзілова,директор Вознесенського ліцею № 10 Миколаївської міської ради Миколаївської області (м. Вознесенськ), яка поділилась практичним досвідом діяльності педагогічних працівників та психологічної служби ліцею з питань упровадження особистісно-розвивальної системи, що автоматизована на платформі хмарного сервісу проєктного управління освітнім процесом «Універсал-онлайн»; Олександр Стрижак,заступник директора НЦ «Мала академія наук України», доктор технічних наук, професор, Заслужений діяч науки і техніки України (м. Київ), який презентував основні аспекти реалізації особистості обдарованої дитини в цифровому середовищі; Людмила Киричук, практичний психолог приватного ліцею-садка «Inventor School», практичний психолог вищої категорії, методист, гештальт-терапевт, казкотерапевт, кризовий психолог (м. Київ), яка доповіла про результати особистісного розвитку обдарованих дітей з використанням у практиці роботи платформи сервісу проєктного управління освітнім процесом «Універсал-онлайн» з урахуванням багаторічного психолого-педагогічного моніторингу учасників освітнього середовища ліцею-садка «Iнвентор – School» в умовах війни та повоєнний час; Наталія Поліхун,завідувач відділу Інститут обдарованої дитини НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник (м. Київ), яка поділилась багаторічним власним досвідом та вказала на перспективи впровадження STEAM-орієнтованогоосвітнього процесу в закладах освіти України; Галина Немец,практичний психологліцею № 11 Звягельської міської ради, Житомирської області (м. Звягіль), яка розповіла про багаторічний практичний досвід використання в ліцеї психолого-педагогічних технологій проєктного управління освітнім процесом, що автоматизовані на платформі хмарного сервісу «Універсал-онлайн»; Вікторія Назарук, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 309, вчитель початкових класів Дарницького району м. Києва (м. Київ), яка висвітлила вплив індикаторів фізичного розвитку на якість сердечної активності учнів під час освітнього процесу; Тетяна Кулаєва, доцент кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДЗВО «УМО», доктор філософії (PhD) у галузі психології, (м. Київ), яка розкрила психологічні особливості сприяння конструктивному переживанню самотності обдарованої особистості.

На конференції також були проведені два майстер-класи спікерами: Валерій Киричук, доцент кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «УМО», кандидат педагогічних наук, доцент, Відмінник освітиУкраїни (м. Київ), який продемонстрував можливості платформи хмарного сервісу «Універсал-онлайн» щодо проєктування семи типів проєктно-модульних планів роботи закладів освіти та трьох типів планів роботи педагогічних працівників; Людмила Киричук, практичний психолог приватного ліцею-садка «Inventor – School», практичний психолог вищої категорії, методист, гештальт-терапевт, казкотерапевт, кризовий психолог (м. Київ), яка поділась досвідом проведення тренінгу з проблем попередження та подолання негативного впливу травмівного досвіду на особистісний розвиток обдарованої дитини.

У роботі конференції у змішаному форматі в цілому взяло участь понад 100 учасників – освітян та практичних психологів із різних регіонів України та зарубіжні партнери із Республіки Азербайджан, які високо оцінили як організацію, так і змістові аспекти конференції.

Запис пленарного засідання конференції розміщено на каналі YouTube ДЗВО «УМО» за посиланням https://youtube.com/live/WHbAXhHQOX0?feature=share

Готується збірник матеріалів конференції, який буде розміщено на сайті ДЗВО «УМО». Слідкуйте за новинами!

Віримо в себе, в ЗСУ, в наш народ, в Україну! Разом до перемоги!