СПІВРОБІТНИКИ УМО УЧАСНИКИ ІV МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «РОЗБУДОВА ВНУТРІШНІХ СИСТЕМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ: ДОСЯГНЕННЯ І ПРОБЛЕМИ – ПОГЛЯД ЗЗОВНІ І ЗСЕРЕДИНИ»

СПІВРОБІТНИКИ УМО УЧАСНИКИ ІV МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «РОЗБУДОВА ВНУТРІШНІХ СИСТЕМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ: ДОСЯГНЕННЯ І ПРОБЛЕМИ – ПОГЛЯД ЗЗОВНІ І ЗСЕРЕДИНИ»

05 грудня 2024 року відбулася IV Міжнародна науково-практична конференція «Розбудова внутрішніх систем забезпечення якості у ЗВО України: досягнення і проблеми – погляд ззовні і зсередини», організована за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Альянсу Українських університетів, Національного агентства кваліфікацій, Національного Еразмус+ офісу в Україні та Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України.

Конференцію відкрив Володимир Бугров, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, який привітав учасників та гостей заходу. Він наголосив на важливості розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, яка є постійним процесом вдосконалення, що підтримує дієвість закладу та відповідає вимогам змін в освітній сфері, створюючи нові можливості.

До участі в конференції долучились також представники ДЗВО «Університет менеджменту освіти»: Наталія Муранова, проректор з науково-педагогічної, організаційної роботи та міжнародних зв’язків; Світлана Грицай, завідувач відділу моніторингу освіти; Лариса Бородінова, методист вищої категорії відділу моніторингу освіти; Тетяна Ільїна, методист вищої категорії відділу моніторингу; Оксана Дубініна, кандидат педагогічних наук, доцент, а також інші науково-педагогічні працівники Університету.

Робота конференції була поділена на чотири тематичні панелі:

  1. «Роль університетів у забезпеченні якості вищої освіти України (бачення державних і громадських інституцій)»;
  2. «Взаємодія університетів у забезпеченні якості освіти»;
  3. «Інтернаціоналізація – каталізатор забезпечення якості освіти в університетах»;
  4. «Пріоритети в якості освіти для ринку праці».

У дискусіях, що стосувалися формування стійкої довіри до закладів вищої освіти з боку держави, громади, здобувачів вищої освіти, батьків та бізнес-структур, а також гарантування надання освітніх послуг належного рівня, брали участь: Сергій Бабак, Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій; Юрій Баланюк, Голова Національного агентства кваліфікацій; Андрій Бутенко, Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Ольга Будник, Радниця-уповноважена Президента з питань Фонду Президента з підтримки освіти, науки та спорту; Олег Шаров, Генеральний директор директорату фахової передвищої та вищої освіти Міністерства освіти і науки України; Олександр Якименко, Перший заступник Голови Державної служби якості освіти України.

Особливу увагу було приділено процесам інтернаціоналізації та міжнародній науковій діяльності в університетах, що значно впливають на забезпечення якості освіти. Запрошені експерти з питань інтеграції в європейський простір вищої освіти, серед яких: Ксенія Смирнова, проректор КНУ імені Тараса Шевченка; Світлана Шитікова, координатор проєкту Національного Еразмус+ офісу в Україні; Жаннета Таланова, заступниця координатора Національного Еразмус+ офісу в Україні; Наталія Чухрай, проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Національного університету «Львівська політехніка»; Arjen Deij, старший експерт з розробки кваліфікацій Європейської тренувальної бази; Graham Harrison, Генеральний директор EUniWell (Європейський університет добробуту).

Виступаючі з України та Європи обмінялися досвідом впровадження політики та програм інтернаціоналізації в освітній процес й визначили те, що інтернаціоналізація виступає каталізатором покращення якості вищої освіти загалом. Тобто підвищення якості є ключовою метою кожного  закладу вищої освіти, держави,  та стратегій з інтернаціоналізаційною спрямованістю, що реалізуються та фінансуються Європейською комісією Європейського Союзу у сфері вищої освіти. Як наслідок, імплементація процесу інтернаціоналізації у сфері вищої освіти викликає відповідні якісні зміни у всіх трьох компонентах сфери вищої освіти – освітньому, дослідницькому, адміністративному. 

Завершення ІV Міжнародної науково-практичної конференції підсумувало важливі результати обговорень, наголосивши, що Україна активно здійснює кроки для розвитку системи забезпечення якості освіти у закладах вищої освіти, що передбачає низку комплексних заходів для створення ефективної системи управління освітньою діяльністю.