У БІНПО ВІДБУЛАСЯ Х МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА ІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЯ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»
12 грудня 2024 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України відбулася Х Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Психолого-педагогічні аспекти навчання дорослих в системі неперервної освіти».
Тематичними партнерами конференції виступили: Міжнародна академія прикладних наук у Ломжі (Польща), Філія АТ «НЦПК «Өрлеу» Інституту підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Жамбилській області (Казахстан), Тбіліський центр з підготовки й перепідготовки водіїв автотранспорту (Грузія), Національний університет «Запорізька політехніка», Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Навчально-науковий інститут управління Маріупольського державного університету (м. Київ), Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького (м. Запоріжжя).
На конференцію було подано 300 заявок, зафіксовано 200 точок підключення. У Міжнародній конференції взяли участь представники 19 областей України (Дніпропетровської, Київської, Рівненської, Запорізької, Сумської, Миколаївської, Черкаської, Вінницької, Донецької, Кіровоградської, Чернівецької, Тернопільської, Херсонської, Одеської, Харківської, Львівської, Волинської, Хмельницької, Полтавської), та 7 країн світу: Австрії, Польщі, Казахстану, Туркменістану, Грузії, Словаччини та України.
Модерували конференцію Юлія Герасименко, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту, доктор економічних наук, професор та Володимир Кулішов, заступник директора з навчальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент.
Мета проведення заходу: обговорення актуальних проблем розвитку освіти дорослих в умовах воєнного стану, теоретичних і прикладних аспектів професійного становлення особистості педагога у системі неперервної освіти, упровадження інноваційних технологій навчання в систему освіти дорослих; обмін досвідом з питань розвитку психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників в умовах формальної, неформальної та інформальної освіти.
У ході конференції було обговорено низку актуальних питань, пов’язаних з розвитком психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників в умовах воєнного стану, зарубіжним досвідом підготовки конкурентоспроможних фахівців, розвитком готовності педагогічних працівників до інноваційної діяльності в системі неперервної освіти, організацією освітнього процесу на засадах особистісно-орієнтованого та самокерованого навчання, використанням цифрових технологій у процесі підвищення кваліфікації фахівців, удосконаленням сучасних моделей підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах сталого розвитку, психологічним супроводом освіти дорослого населення тощо.
Роботу конференції відкрилаВікторія Сидоренко, директор БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, доктор педагогічних наук, професор. Вікторія Вікторівна охарактеризувала освітню діяльність і прикладні здобутки БІНПО у доповіді: «Науково-методичний супровід професійного розвитку фахівців на базі Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти. Окрилені дією». Вікторія Вікторівна проаналізувала новітні тенденції на сучасному ринку праці, попит на компетентності у сфері вищої і професійної (професійно-технічної) освіти та роль БІНПО у забезпеченні якості підготовки та підвищення кваліфікації фахівців.
З вітальним словом до учасників конференції звернулися: Лариса Полякова, проректор з наукової, інноваційної роботи та міжнародної співпраці Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, кандидат історичних наук, доцент; Денис Тарасенко, директор Навчально-наукового інституту управління Маріупольського державного університету, доктор економічних наук, професор; Аліна Караваєва, випускниця ОПП «Управління навчальним закладом» БІНПО.
На пленарному засіданні із науковими доповідями виступили: Барбара Прайтлер, доктор філософії, психолог та психотерапевт, викладач Університету Клагенфурт (Австрія) ‑ «Психологічна стійкість у важкі часи – софт скілс проти хард скілс»; Ельміра Мирзалієва, старший викладач кафедри інноваційної освіти та інформаційних технологій ФАТ «НЦПК «Өрлеу» ІПК ПП по Жамбилській області, доктор філософії з психології та педагогіки, стипендіат міжнародної програми «Болашак» (Казахстан) ‑ «Метод перевернутого навчання: ефективне використання в процесі навчання»; Валентин Рибалка, професор кафедри педагогіки, психології та менеджменту БІНПО, доктор психологічних наук, професор, почесний академік НАПН України ‑ «Особистісно-орієнтована освіта дорослих і освітні орієнтації та очікування дорослої особистості»; Світлана Масліч, заступник директора з навчально-методичної роботи ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг», кандидат педагогічних наук ‑ «Розвиток ключових компетентностей для навчання впродовж життя в системі неперервної освіти»; Мирослава Садова, доктор психологічних наук, професор, провідний науковий співробітник Інституту клінічної психології Пан-Європейського університету (Братислава, Словаччина), професор кафедри психології Національного університету біоресурсів та природокористування України (НУБіП, Київ) ‑ «Психологічні складові потенціалу самореалізації обдарованої особистості»; Звіад Таборідзе, директор Тбіліського центру з підготовки й перепідготовки водіїв автотранспорту (Грузія) ‑ «Застосування інноваційних технологій навчання при підготовці водіїв в Грузії»; Михайло Жук, доцент кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО, кандидат філософських наук, доцент ‑ «Адаптація пріоритетів освіти 4.0 в підвищенні кваліфікації працівників ЗП(ПТ) освіти у БІНПО»; Тетяна Мавдрик, методист навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській обл. ‑ «Мотивація та цифрова трансформація: нові горизонти для ПТО»; Людмила Гусєва, здобувачка ІІ курсу ОР магістра спеціальності 073 «Менеджмент» БІНПО ‑ «Освітні платформи як засоби підтримки в умовах воєнного часу»; Станіслав Горошков, здобувач ІІІ курсу ОР бакалавра спеціальності 101 «Екологія» НУ «Києво-Могилянська академія» ‑ «Код да Вінчі – сучасна освіта: як стати універсальною людиною у ХХІ столітті».
Організаторам конференції вдалося навіть в умовах воєнного стану створити неймовірно насичену атмосферу заходу, що дозволила поділитися власними напрацюваннями, продемонструвати найбільш цікаві ідеї, отримати колосальний потік нової, надзвичайно корисної інформації, пережити неймовірні емоції взаємного спілкування, розширити свої наукові контакти.
Відкрите інформаційне середовище БІНПО стало платформою для цікавої дискусії між вітчизняними та закордонними науковцями, педагогами-практиками і ключовими стейкголдерами.
Запис пленарного засідання та виступи ключових спікерів Х Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Психолого-педагогічні аспекти навчання дорослих в системі неперервної освіти» можна переглянути на ютуб-каналі БІНПО за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=o2q0xwZ3KWM