У ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЯКОСТІ ОСВІТИ ДЗВО «УМО» ВЗЯВ УЧАСТЬ У ФОРУМІ ЯКОСТІ ОСВІТИ

У ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЯКОСТІ ОСВІТИ ДЗВО «УМО» ВЗЯВ УЧАСТЬ У ФОРУМІ ЯКОСТІ ОСВІТИ

14 листопада 2024 рокувідбувся Форум якості освіти, організований Державною службою якості освіти України за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та фінансування Глобального партнерства в галузі освіти (GPE), а також Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку (BMZ) через Німецький банк розвитку (KFW).

Метою форуму було обговорення важливих аспектів освіти на третьому році повномасштабної війни, зокрема резильєнтності освітньої системи, головних трансформацій та кроків у галузі освіти, гнучкості шкіл і нових можливостей для навчальних закладів, а також безпеки та доступу до освіти.

Захід відкрили: Руслан Гурак, Голова Державної служби якості освіти України, Євген Кудрявець, Перший заступник Міністра освіти і науки України, Альваро Фортін, в.о. керівника секції освіти ЮНІСЕФ в Україні.

Виступаючі говорили про важливість шкільної освіти в Україні в загальноосвітніх школах і закладах фахової передвищої освіти, про освітні втрати та стійкість шкіл в умовах воєнного стану.

Пряму трансляцію заходу також дивилися представники ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України Наталія Муранова, проректор з науково-педагогічної, організаційної роботи та міжнародних зв’язків, Світлана Грицай, директор Центру міжнародного співробітництва та освіти, Лариса Бородінова, в.о. завідувача відділу моніторингу з якості освіти, ліцензування та акредитації, Тетяна Ільїна, методист вищої категорії відділу моніторингу з якості освіти, ліцензування та акредитації, директори, завідувачі кафедрами та  науково-педагогічні працівники Інститутів ДЗВО «УМО».

У панельній дискусії «Ефективні освітні політики як чинники резильєнтності» взяли участь: Лілія Гриневич, проректор з науково-педагогічної роботи Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Світлана Гетьман, директор Ліцею № 2 Калинівської міської ради Вінницької області, Сергій Колебошин, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Олександр Ляшенко, академік Національної академії педагогічних наук України. Модератором панелі була Ганна Новосад, співзасновник та стратегічний директор фонду savED.

У ході дискусій запрошені експерти поділилися оцінками результатів тестування учнів, розповіли про впровадження нових стандартів та концепцій «Нової української школи» та їхній вплив на успішні показники учасників тестувань, а також було акцентовано увагу на аналіз досліджень другого етапу реалізації пілотного проєкту з вивчення (моніторингу) якості освіти.

«У школах мають розвивати ключові компетентності, вміння їх застосовувати в житті, м’які або соціально-емоційні навички (вміння вчитися, працювати в команді, зберігати життєву стійкість. Ці навички визначають здатність до успішної самореалізації», - пояснила Лілія Гриневич.

Олександр Ляшенко повідомив про те, що вченими Національної академії  педагогічних наук України було розроблено систему модульних освітніх програм за державними стандартами базової середньої школи та опубліковано підручники для учнів 1-8 класів, які узгоджені Міністерством освіти і науки України і впроваджені в середніх і профільних школах, а також багато науково-методичної літератури, наукових досліджень, статей для підтримки вчителів, які вчаться на курсах підвищення кваліфікації.

На форумі були присутні не тільки директори та вчителі шкіл, а й ректори університетів, які готують педагогів для роботи в школах і закладах освіти фахової передвищої освіти. Тому велика увага була приділена курсам підвищення кваліфікації педагогічних працівників, керівників міських та селищних рад з питання освіти. Підвищення кваліфікації вчителів спрямоване на розвиток компетентностей, а саме: професійно-педагогічної, соціально-громадянської, загальнокультурної, психологічної, мовно-комунікативної, підприємницької та інформаційно-цифрової.

Така синергія компетентностей свідчить про те, що сучасні курси підвищення кваліфікації повинні бути спрямовані не лише на вдосконалення професійної майстерності вчителя, а й на покращення умінь та навичок з тих галузей знань, які є дотичними до діяльності будь-якого педагога. Саме такі питання були розглянуті на панельній дискусії «Синергія успіху: від політик до впроваджень», в якій взяли участь: Ольга Будник, Радник-уповноважений Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту; Андрій Бутенко, Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; Надія Лещик, освітній омбудсмен; Тарас Кремень, Уповноважений із захисту державної мови та Михайло Весельський, громадський діяч, автор та меценат «Проєкту Радовель».

Форум якості освіти став важливою подією для обміну думками та досвідом у сфері освіти в умовах сучасних викликів, що стоять перед Україною, і продемонстрував важливість співпраці між державними органами, міжнародними партнерами та освітніми установами.