УЗГОДЖЕННЯ ОСВІТНІХ СТАНДАРТІВ І ПРОГРАМ УКРАЇНИ  З НАЦІОНАЛЬНОЮ РАМКОЮ КВАЛІФІКАЦІЙ

УЗГОДЖЕННЯ ОСВІТНІХ СТАНДАРТІВ І ПРОГРАМ УКРАЇНИ З НАЦІОНАЛЬНОЮ РАМКОЮ КВАЛІФІКАЦІЙ

02 лютого 2017 р. у залі засідань Вченої ради Київського національного університету ім. Т. Шевченка за участю першого заступника міністра освіти і науки України Володимира Ковтунця відбулася міжнародна конференція з метою обговорення Третього напряму Плану заходів щодо впровадження Національної рамки кваліфікацій (НРК) на 2016 – 2020 роки, що передбачає розробку кваліфікацій різних типів (освітніх стандартів і програм, що базуються на результатах навчання) у відповідності з НРК.

Учасники конференції окреслити загальне розуміння зазначених процесів, щоб мати можливість працювати над реалізацією третього напряму Плану заходів щодо впровадження НРК, і підготувати основу для запровадження нових кваліфікацій у національному реєстрі та системі освіти й навчання, адже процес реформування освітніх стандартів та програм демонструє безперервний прогрес, але відповідна робота здійснюється переважно розрізнено, різними групами зацікавлених сторін та без достатньої узгодженості.

У роботі конференції взяла участь доктор педагогічних наук, професор Лариса Сергеєва (ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України).

Серед учасників Микола Кучинський, директор Департаменту професійної освіти МОН України, Володимир Луговий, віце-президент НАПН України, представники Європейського фонду освіти: Ар’єн Дей (Ar'еn Day), старший спеціаліст з питань системи кваліфікацій, Маргарета Ніколовська (Margareta Nіkolovska), спеціаліст з питань політики та систем професійної освіти та навчання, керівник програм в Україні та Азербайджані, Клер Босе (Claire Bose), експерт з комунікацій; Відтантас тутліс (Vidtantas Tutlis), директор Центру професійної освіти і досліджень університету ім. Вітаутаса Великого (м. Каунас, Литовська республіка); Кайе Піскоп (Kaye Рiscop) експерт фонду «Innove» (м. Таллінн, Естонія); представники середньої, професійно-технічної та вищої освіти України, роботодавців та інші зацікавлені сторони.

За результатами обговорення визначено перелік відповідних діючих ініціатив і потенційний взаємозв’язок між ними, місце процесу децентралізації та посилення автономії навчальних закладів, наведені приклади належної практики розробки освітніх стандартів, що базуються на результатах навчання, стримуючі фактори та подальші кроки.