ВІДБУЛАСЬ ІІ ВСЕУКРАЇНСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ «ВАРІАТИВНІ МОДЕЛІ Й ТЕХНОЛОГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ»

ВІДБУЛАСЬ ІІ ВСЕУКРАЇНСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ «ВАРІАТИВНІ МОДЕЛІ Й ТЕХНОЛОГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ»

08 червня 2023 року відбулась ІІ Всеукраїнська конференція «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти», організована кафедрою філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України до 70-річчя Університету. Організатори: ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН, Національна академія педагогічних наук України, Інститут модернізації змісту освіти МОН України та ГО «Центр освітніх ініціатив «Толока» за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Мета конференції – об’єднання науковців та практиків щодо обговорення варіативних моделей і технологій трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти.

Серед зареєстрованих 926 науково-педагогічних, педагогічних працівників закладів післядипломної, вищої, фахової передвищої та загальної середньої освіти та інших представників закладів освіти з різних регіонів України. У режимі прямого ефіру взяло участь понад 300 учасників (Zoom, YouTube).

На YouTube станом на 10 червня було понад 600 переглядів.

Основні напрями роботи конференції:

  • Євроінтеграційні процеси та концепція підвищення кваліфікації науково-
  • педагогічних та педагогічних працівників
  • Дослідні й досвідні практики професійного розвитку педагогічних і науково
  • педагогічних працівників в умовах воєнного стану
  • Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку фахівців.

Роботу конференції відкрила завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО, кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Просіна, яка привітала учасників конференції та представила її план роботи. Під час відкриття заходу продемонстровано відеовітання колективу кафедри філософії і освіти дорослих до 70-річчя ДЗВО «Університету менеджменту освіти» НАПН України під гаслом «П’ятдесятирічний поступ науково-педагогічного розвитку кафедри філософії і освіти дорослих: досягнення, виклики та перспективи».

У межах конференції відбулися різноманітні заходи.

Модератори відкритої дискусійної панелі – Ольга Просіна, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО», кандидат педагогічних наук, доцент; Олексій Самойленко, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО», доктор педагогічних наук, доцент; Юлія Шабала, доктор філософії, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО».

На відкритій дискусійній панелі з науковими доповідями виступили: Василь Кремень, президент НАПН України, професор кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО», доктор філософських наук, професор із науковою доповіддю «Філософія людиноцентризму в системі сучасних цінностей»; Тамара Сорочан, доктор педагогічних наук, професор, директор ЦІПО ДЗВО «УМО» із науковою доповіддю «Інноваційні технології професійної підтримки педагогів в післядипломній освіті в умовах воєнного стану», яка представлена дослідницькою групою в особі Миколи Кириченка, ректора ДЗВО «УМО», члена-кореспондента Національної академії наук вищої освіти України, доктора філософії, професора кафедри філософії і освіти дорослих та Любові Карташової, доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри відритих освітніх систем та інформаційно-комунікаційних технологій ДЗВО «УМО»; Ольга Просіна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО» із науковою доповіддю «Роль рівності, багаторакурсності та партнерства у професійному розвитку фахівців в умовах відкритоі освіти»; Людмила Пуховська, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО» із науковою доповіддю «Професійний розвиток педагогів: трансформація від традиційних до онлайн моделей»; Юлія Шабала, доктор філософії, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО» із науковою доповіддю «Науково-методичний супровід професійного розвитку педагогічних працівників в умовах відкритого університету післядипломної освіти»; Світлана Чернякова, директор КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради Чернігівської області із науковою доповіддю «Професійне зростання педагога  як складова надання якісної освітньої послуги» (з досвіду роботи КУ «Прилуцький центр ПРПП)»; Лариса Сергеєва, доктор педагогічних наук, професор завідувач кафедри професійної і вищої світи ДЗВО «УМО» із науковою доповіддю «Забезпечити інтеграційну якість освітніх послуг: логістичні виміри»; Сергій Головащенко, доктор філософських наук, доцент, професор кафедри філософії та релігієзнавства НУ «Києво-Могилянська академія» із науковою доповіддю «Релігія як духовна практика доби криз: світоглядний та психологічний ресурс»; Ірина Воротникова, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка із науковою доповіддю «ІОС післядипломної педагогічної освіти в умовах воєнного стану»; Віктор Мозговий, доктор педагогічних наук, доцент, директор відокремленого підрозділу «Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв» із науковою доповіддю «Наукові івенти: осучаснення змісту й форми»; Віктор Козловський, кандидат філософський наук, доцент, доцент кафедри філософії та релігієзнавства НУ «Києво-Могилянська академія» із науковою доповіддю «Досвід викладання філософських дисциплін у режимі online освіти»; Михайло Жук, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти із науковою доповіддю: «Українська освіта 4.0: адаптація до Європейського та світових вимірів» та інші представники закладів освіти.

 

На майстер-класі «Освітньо-творчий доробок учасників проєкту «Резиденція Гармонія. Розвиток. Взаємодія» (у межах реалізації проєкту «ZMINA 2.0 «Субгранти для культурних проєктів» фонду Ізоляція за фінансової підтримки Європейського Союзу) виступили:  Просіна Ольга, завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО», кандидат педагогічних наук, доцент, голова ГО «Центр освітніх ініціатив «Толока» із темою «Основні вектори діяльності у рамках проєкту «Резиденція Гармонія. Розвиток. Взаємодія»; Анастасія Розенберг, субгрант, менеджер ZMINA 2.0 із темою «Презентація можливостей грантової підтримки від фонду «Ізоляція»»; Марина Бриль, директор Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти, кандидат психологічних наук із темою «Роль партнерської співпраці між секторами освіти та культури».

 

Відбувся огляд освітньо-творчого доробку учасників проєкту у рамках творчого батла: «Творчі події для ВПО» та презентація посібника «Творчість як фактор мотивації досягнень».

Підведено підсумки конференції та прийняття резолюції: висновки, рекомендації та наступні кроки за участі Миколи Кириченка, ректора ДЗВО «УМО», доктора філософії; Раїси Євтушенко, головного спеціаліста відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин МОН України; Тамари Сорочан, директора ЦІПО, професора; Ольги Просіної, завідувача кафедри філософії і освіти дорослих, доцента.

Плейлист доповідей учасників конференції, які не представляли онлайн виступи презентовані на You Tube кафедри філософії і освіти дорослих, серед них: Вікторія Косик, старший викладач Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка: «Особливості дистанційного викладання природничих наук» (https://youtu.be/Ad_GbFzneSE); Марина Скрипник, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО»; Тетяна Кравчинська, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО»; Наталія Волинець, старший викладач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО» «Навчальний текст для онлайн підвищення кваліфікації педагогів: досвід і дослід» (https://youtu.be/Fak9x4FEVfA); Дар’я Супрун, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної психології та медицини факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені М. Драгоманова «Професійне самоздійснення як засіб досягнення конкурентоспроможності національної інклюзивної освіти» (https://youtu.be/4F_x5dY9UBo); Світлана Чуканова, кандидат педагогічних наук, завідувач сектору Наукової бібліотеки, старший викладач кафедри психології та педагогіки НУ «Києво-Могилянська академія» «Перевірка надійності джерела через сервіс think-check-submit» (https://youtu.be/-Sgna78Bii0); Марина Ілляхова, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «УМО» «Мотиваційно-проективні модуси креативної діяльності науково-педагогічних працівників в умовах відкритої освіти» (https://youtu.be/TIGO2wBjW0A).

Підсумовуючи захід, учасники конференції наголосили на важливості використання варіативних моделей й технологій трансформації професійного розвитку в Україні у процесі підвищення кваліфікації, що сприятиме створенню гнучких і адаптивних систем навчання. Цей підхід дозволить фахівцям швидко здобувати необхідні навички та компетенції, що відповідають сучасним викликам і потребам. Гнучкі системи навчання сприятимуть постійному самовдосконаленню та професійному розвитку, що є ключовими факторами  адаптації в умовах невизначеності.

З матеріалами конференції та резолюцією можна ознайомитися на сторінках сайту  подій кафедри http://surl.li/htdqk

Запис конференції розміщений на YouTube каналі кафедри за посиланням: https://www.youtube.com/live/cwPohxSky38?app=desktop&feature=share