Відбувся Інтернет-марафон «Досвід успішних реформ естонської й фінської освіти для України. Європейський контекст»

Відбувся Інтернет-марафон «Досвід успішних реформ естонської й фінської освіти для України. Європейський контекст»

 

 

 

День 1-й         20 червня 2017 року

Спікер

Тема

Час

Анотація

 

Віктор Крижанівський,  Надзвичайний і Повноважний Посол України

Привітання

9.30–9.35

Привітання учасників інтернет-марафону

 

Майлис Репс, міністр освіти і науки Естонської Республіки

Привітання

9.40–9.45

Привітання учасників інтернет-марафону

1

Ірене Кюосаар, керівник генерального освітнього департаменту Естонії

Освіта, яка створює щастя

 

10.00–10.45

Освітня політика в Естонії.

Найголовніший принцип — школа для учня: все, що ми робимо, має підтримати учня. Головні напрями, стратегія — як тривало розробляння

2

Ейнар Вяря, проектний менеджер державної установи INNOVE, Естонія

Загальноосвітня школа в Естонії: тридцятирічний шлях від радянської системи до сучасного європейського утворення

11.00–11.45

У чому полягає секрет успішних реформ у системі загальної освіти Естонії та основні відмінності нинішньої системи від радянської? Чому освіта стала для естонців релігією?

3

Ірене Кюосаар, керівник генерального освітнього департаменту Естонії

Компетентні й мотивовані викладачі та директори шкіл

12.00–12.45

Програма підготовки та підвищення. Оцінювання учителів і директорів.

Як міністерство підтримує директорів та вчителів?

4

Ейнар Вяря, проектний менеджер державної установи INNOVE, Естонія

Про підручники і навчальні матеріали в Естонії: що, хто і як?

13.00–13.45

Процес створення, видання та поширення підручників і навчальних матеріалів в Естонії та його формування в роки незалежності. Перспективи щодо підручників і навчальних матеріалів в Естонії

5

Дмитро Міщенко, учитель інформатики, Естонія

Е-школа (eKool) -допомагає вчитися і вчити ефективніше

14.00–14.45

Про систему Е-школи. Структура, організаційні й технічні рішення.

Документообіг і спілкування без паперів.

6

Аліна Бразюлєнє, директор Тартуської школи ім. Олександра Пушкіна з класами для дітей з особливими потребами, Естонія

Директор школи задля втілення в реальність мрій учителів та учнів

15.00–15.45

Організація мовного занурення (вивчення естонської мови в школі з російською мовою викладання).

Виховання здорового способу життя.

Зв'язок школи з університетом. Утілення інновацій

7

Тетяна Амерханова, учитель інформатики, керівник проектів в Ярвеский російської гімназії міста Кохтла-Ярве (до 2.06.2017), Естонія

Європейські проекти для освіти та співпраці між країнами

16.00–16.45

eTwinning - ініціатива Європейської Комісії, спрямована на розвиток співпраці європейських шкіл за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Переваги участі в міжнародних проектах eTwinning (для учня, для вчителя, для школи). Приклади успішних проектів

8

Марина Курвітс, докторант Інституту цифрових технологій Талліннського університету, керівник студії педагогічного дизайну Kurvits Studio, яка надає консалтингові послуги освітнім установам, одна з найпопулярніших освітніх блогерів у російськомовному інтернет-просторі

 

Юрі Курвітс, керівник з розвитку навчальних програм підготовки вчителів Центру інновацій в освіті Талліннського університету, керівник навчальної програми з підготовки вчителів, які викладають два або три навчальних предмета, лектор дидактики, математики Талліннського університету, лектор математичного аналізу Талліннського технічного університету, тренер і ментор

Педагогічна освіта в Естонії або як змінилася роль учителя в цифрову епоху

17.00–17.45

Нові виклики часу змінили розуміння процесу навчання і ролі вчителя. Учитель не є більш основним і єдиним джерелом знань. Його завдання полягає не в передачі знань та інформації, а в підтримці особистісного і соціального розвитку кожного учня, розвитку вміння вчитися, творчих здібностей і підприємливості. У зв'язку з цим за останні кілька років у Талліннському університеті було модернізовано систему підготовки педагогів. Про ці зміни й можливості допомогти чинному педагогу змінити свій підхід до навчання і піде мова на вебінарі. Спікери наведуть конкретні приклади та порадять, як впровадити інновації в навчальний процес.

День 2-й    21 червня 2017 року

Спікер

Тема

Час

Анотація

9

Арі Покка, президент Міжнародної Асоціації директорів шкіл ICP, директор школи, Фінляндія

У мене була мрія… «школа з дверми-каруселлю»

10.00–10.45

  • Школа для учня і вчителя.
  • Що є у школі мрії та як її «побудувати».
  •  Цінності фінської школи.

10

 Влад Вернигора, лектор і директор проекту в Талліннському центрі азійсько-тихоокеанських досліджень (Талліннський технічний університет, Естонія) і кандидат DSocSc (Університет Лапландії, Фінляндія). Керівний директор і співзасновник Фонду E-MAP (Естонія), екс-голова Української асоціації Нової Зеландії. Inc. (2007–2009)

Портрет та проектування майбутнього випускника школи

11.00 – 11.45

  • Випускник, готовий до життя — кейс знань і навичок.
  • Проектування майбутнього для випускника школи та вільний вибір.
  • Випускники різних країн. Спільне і відмінне в системах освіти Нової Зеландії, Південної Кореї, Естонії, України.

11

 Арі Покка, президент Міжнародної Асоціації директорів шкіл ICP, директор школи, Фінляндія

Майбутнє фінської освіти. Куди йти після успіху?

12.00–12.45

Порівняння діючої системи освіти зі старою. Успішні рішення і не дуже. Проектування майбутнього фінської освіти

12

Ольга Ланевська, учитель молодших класів, Естонія

Молодша школа — безоцінне оцінювання

13.00–13.45

Як оцінювати без виставляння оцінок? Що вдалого в цій системі і що дається важко? Ставлення батьків та почуття учнів

13

 Дмитро Міщенко, консультант державної установи HITSA, учитель інформатики, Естонія

Цифрова компетентність шкільного вчителя.

Досвід в Естонії за 20 років

14.00–14.45

Цифрова підготовка шкільного вчителя — межі знань.

Цифрові технології в школі, на уроці.

Інфраструктура, що забезпечує використання цифрових технологій у школі

14

 Гунда Тире, національний проектний менеджер PISA, Естонія

Позитивний досвід PISA. Історія Естонії

15.00–15.45

 

Причини участі країни в міжнародному оцінюванні, як PISA. Це можливість дізнатися про речі, які ви знаєте і не знаєте про систему освіти, про становище в інших країнах. І це доводить, що це можливо зробити в іншому місці

15

 Інгрід Вайкма, заступник директора з навчально-виховної частини, Кадрінаська середня школа, Естонія

Рівні освітні можливості для дітей з різним рівнем здібностей і старанності. Кейс сільської школи

16.00–16.45

Сільська школа — реальна конкуренція школі великого міста. Умови для розвитку і реалізації здібних дітей.

Діти з особливими потребами у звичайній школі

 

16

 

Ейя Кауппінен, радник освіти, Департамент загальної середньої освіти та базової освіти,Фінське Національне агентство з освіти

Прості речі в побудові успішної освіти. Культура та свобода фінської школи

17.00–17.45

Про основні речі, як центральні характеристики фінської системи освіти і навчальних програм. Як ми розуміємо концепцію навчання і розробляємо середовище навчання, яка мета і завдання освіти, якими є наші основні принципи для оцінювання навчання, і яка роль учителів у нашій системі (= методологічна свобода)