Відбувся Інтернет-марафон «Досвід успішних реформ естонської й фінської освіти для України. Європейський контекст»
День 1-й 20 червня 2017 року
№ |
Спікер |
Тема |
Час |
Анотація |
|
Віктор Крижанівський, Надзвичайний і Повноважний Посол України |
Привітання |
9.30–9.35 |
Привітання учасників інтернет-марафону |
|
Майлис Репс, міністр освіти і науки Естонської Республіки |
Привітання |
9.40–9.45 |
Привітання учасників інтернет-марафону |
1 |
Ірене Кюосаар, керівник генерального освітнього департаменту Естонії |
Освіта, яка створює щастя
|
10.00–10.45 |
Освітня політика в Естонії. Найголовніший принцип — школа для учня: все, що ми робимо, має підтримати учня. Головні напрями, стратегія — як тривало розробляння |
2 |
Ейнар Вяря, проектний менеджер державної установи INNOVE, Естонія |
Загальноосвітня школа в Естонії: тридцятирічний шлях від радянської системи до сучасного європейського утворення |
11.00–11.45 |
У чому полягає секрет успішних реформ у системі загальної освіти Естонії та основні відмінності нинішньої системи від радянської? Чому освіта стала для естонців релігією? |
3 |
Ірене Кюосаар, керівник генерального освітнього департаменту Естонії |
Компетентні й мотивовані викладачі та директори шкіл |
12.00–12.45 |
Програма підготовки та підвищення. Оцінювання учителів і директорів. Як міністерство підтримує директорів та вчителів? |
4 |
Ейнар Вяря, проектний менеджер державної установи INNOVE, Естонія |
Про підручники і навчальні матеріали в Естонії: що, хто і як? |
13.00–13.45 |
Процес створення, видання та поширення підручників і навчальних матеріалів в Естонії та його формування в роки незалежності. Перспективи щодо підручників і навчальних матеріалів в Естонії |
5 |
Дмитро Міщенко, учитель інформатики, Естонія |
Е-школа (eKool) -допомагає вчитися і вчити ефективніше |
14.00–14.45 |
Про систему Е-школи. Структура, організаційні й технічні рішення. Документообіг і спілкування без паперів. |
6 |
Аліна Бразюлєнє, директор Тартуської школи ім. Олександра Пушкіна з класами для дітей з особливими потребами, Естонія |
Директор школи задля втілення в реальність мрій учителів та учнів |
15.00–15.45 |
Організація мовного занурення (вивчення естонської мови в школі з російською мовою викладання). Виховання здорового способу життя. Зв'язок школи з університетом. Утілення інновацій |
7 |
Тетяна Амерханова, учитель інформатики, керівник проектів в Ярвеский російської гімназії міста Кохтла-Ярве (до 2.06.2017), Естонія |
Європейські проекти для освіти та співпраці між країнами |
16.00–16.45 |
eTwinning - ініціатива Європейської Комісії, спрямована на розвиток співпраці європейських шкіл за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Переваги участі в міжнародних проектах eTwinning (для учня, для вчителя, для школи). Приклади успішних проектів |
8 |
Марина Курвітс, докторант Інституту цифрових технологій Талліннського університету, керівник студії педагогічного дизайну Kurvits Studio, яка надає консалтингові послуги освітнім установам, одна з найпопулярніших освітніх блогерів у російськомовному інтернет-просторі
Юрі Курвітс, керівник з розвитку навчальних програм підготовки вчителів Центру інновацій в освіті Талліннського університету, керівник навчальної програми з підготовки вчителів, які викладають два або три навчальних предмета, лектор дидактики, математики Талліннського університету, лектор математичного аналізу Талліннського технічного університету, тренер і ментор |
Педагогічна освіта в Естонії або як змінилася роль учителя в цифрову епоху |
17.00–17.45 |
Нові виклики часу змінили розуміння процесу навчання і ролі вчителя. Учитель не є більш основним і єдиним джерелом знань. Його завдання полягає не в передачі знань та інформації, а в підтримці особистісного і соціального розвитку кожного учня, розвитку вміння вчитися, творчих здібностей і підприємливості. У зв'язку з цим за останні кілька років у Талліннському університеті було модернізовано систему підготовки педагогів. Про ці зміни й можливості допомогти чинному педагогу змінити свій підхід до навчання і піде мова на вебінарі. Спікери наведуть конкретні приклади та порадять, як впровадити інновації в навчальний процес. |
День 2-й 21 червня 2017 року
№ |
Спікер |
Тема |
Час |
Анотація |
9 |
Арі Покка, президент Міжнародної Асоціації директорів шкіл ICP, директор школи, Фінляндія |
У мене була мрія… «школа з дверми-каруселлю» |
10.00–10.45 |
|
10 |
Влад Вернигора, лектор і директор проекту в Талліннському центрі азійсько-тихоокеанських досліджень (Талліннський технічний університет, Естонія) і кандидат DSocSc (Університет Лапландії, Фінляндія). Керівний директор і співзасновник Фонду E-MAP (Естонія), екс-голова Української асоціації Нової Зеландії. Inc. (2007–2009) |
Портрет та проектування майбутнього випускника школи |
11.00 – 11.45 |
|
11 |
Арі Покка, президент Міжнародної Асоціації директорів шкіл ICP, директор школи, Фінляндія |
Майбутнє фінської освіти. Куди йти після успіху? |
12.00–12.45 |
Порівняння діючої системи освіти зі старою. Успішні рішення і не дуже. Проектування майбутнього фінської освіти |
12 |
Ольга Ланевська, учитель молодших класів, Естонія |
Молодша школа — безоцінне оцінювання |
13.00–13.45 |
Як оцінювати без виставляння оцінок? Що вдалого в цій системі і що дається важко? Ставлення батьків та почуття учнів |
13 |
Дмитро Міщенко, консультант державної установи HITSA, учитель інформатики, Естонія |
Цифрова компетентність шкільного вчителя. Досвід в Естонії за 20 років |
14.00–14.45 |
Цифрова підготовка шкільного вчителя — межі знань. Цифрові технології в школі, на уроці. Інфраструктура, що забезпечує використання цифрових технологій у школі |
14 |
Гунда Тире, національний проектний менеджер PISA, Естонія |
Позитивний досвід PISA. Історія Естонії |
15.00–15.45
|
Причини участі країни в міжнародному оцінюванні, як PISA. Це можливість дізнатися про речі, які ви знаєте і не знаєте про систему освіти, про становище в інших країнах. І це доводить, що це можливо зробити в іншому місці |
15 |
Інгрід Вайкма, заступник директора з навчально-виховної частини, Кадрінаська середня школа, Естонія |
Рівні освітні можливості для дітей з різним рівнем здібностей і старанності. Кейс сільської школи |
16.00–16.45 |
Сільська школа — реальна конкуренція школі великого міста. Умови для розвитку і реалізації здібних дітей. Діти з особливими потребами у звичайній школі
|
16 |
Ейя Кауппінен, радник освіти, Департамент загальної середньої освіти та базової освіти,Фінське Національне агентство з освіти |
Прості речі в побудові успішної освіти. Культура та свобода фінської школи |
17.00–17.45 |
Про основні речі, як центральні характеристики фінської системи освіти і навчальних програм. Як ми розуміємо концепцію навчання і розробляємо середовище навчання, яка мета і завдання освіти, якими є наші основні принципи для оцінювання навчання, і яка роль учителів у нашій системі (= методологічна свобода) |