Засідання Президії Національної академії педагогічних наук України на Сумщині
8 вересня цього року у м. Глухові Сумської області відбулося спільне засідання Президії Національної академії педагогічних наук України і Вченої ради Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, де було розглянуте актуальне питання сучасної реформи освіти «Нова українська школа і підготовка вчителя».
З доповідями по даному питанню виступили академік-секретар Відділення загальної середньої освіти НАПН України Олександр Ляшенко, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України Нелля Ничкало та ректор Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Олесандр Курок.
В обговоренні доповідей взяли участь учені НАПН України та науково-педагогічні і керівні працівники Глухівського НПУ імені Олександра Довженка, представники владних структур, керівники державних, регіональних і освітніх органів управління Сумської області, міст Глухів, Кролевець, Шостка та Глухівського і Кролевецького районів Сумщини, директори шкіл, ректори університетів регіону.
Від ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» у цьому високому освітянському зібранні приймав участь та виступив перший проректор – проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Університету, член-кореспондент Академії наук вищої школи України Микола Кириченко.
«Підготовка нового вчителя, - наголосив в ході обговорення Микола Олексійович, - головний виклик часу і життя не лише для освіти, для її модернізації, а й для всієї нашої держави та її майбутнього. Аналіз педагогічної практики засвідчує, що і університетська, і післядипломна освіта мають свої можливості і свої пріоритети у досягненні мети підготовки вчителя до ефективної професійної діяльності в умовах освітніх змін і, співпрацюючи на засадах забезпечення цілісності й наступності цієї підготовки, можуть і обов’язково спільно досягнуть вагомих результатів у розбудові Нової української школи. Але в першу чергу дана важлива освітня проблема стосується удосконалення змісту й форм післядипломної педагогічної освіти (зокрема, підвищення кваліфікації, профільної спеціалізованої підготовки, перепідготовки та стажування) працюючих вчителів, керівників навчальних закладів і резерву на заміщення керівних посад в освіті, а також переорієнтації цих форм і методів на формування готовності означених категорій педагогічних працівників до ефективної професійної діяльності в умовах децентралізації та реформування освіти.
Потрібно сказати, що післядипломна педагогічна освіта України переживає сьогодні не простий період свого розвитку. Але, саме вона може гідно зустріти виклики інформаційного суспільства й відреагувати на трансформацію освітнього запиту щодо підготовки педагогів та керівників освітньої галузі з формування в них системи управлінських знань, умінь і навичок на розвиток готовності самостійно здобувати і оновлювати їх упродовж життя, ефективно застосовувати в умовах динамічних змін за різних, навіть несприятливих, умов».
Президія НАПН України і Вчена рада Глухівського НПУ імені Олександра Довженка, обговоривши аспекти й шляхи реформування, прийняли спільне рішення, яким постановили вважати здійснення якісної підготовки педагогічних кадрів до ефективної реалізації ідей нової української школи головним пріоритетом діяльності вищих педагогічних навчальних закладів, а науковий супровід цієї підготовки – одним із пріоритетних напрямів діяльності закладів післядипломної педагогічної освіти та досліджень наукових установ НАПН України.
Перебуваючи в м. Глухові, учені НАПН України прочитали лекції для студентів, аспірантів і докторантів місцевого Університету. У лекціях йшлося про необхідність підвищення якості української освіти з урахуванням світових тенденцій розвитку освітніх систем, що передбачено в Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» та системне реформування загальної середньої освіти й підготовки вчителя до відповідних змін. Кожен з доповідачей акцентував увагу слухачів на нових ідеях та особливостях змін у своїй науковій галузі та відповідному напрямі підготовки фахівців.
Знаковою подією стало підписання Угоди про співпрацю між Національною академією педагогічних наук України і Глухівським національним педагогічним університетом імені Олександра Довженка.