ВІДБУВСЯ ФІНСЬКИЙ ПРОЄКТ «НАВЧАЄМОСЬ РАЗОМ. ПІДТРИМКА НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»
Який потенціал інститутів післядипломної освіти для підготовки педагога ХХІ століття, сучасного менеджера, андрагога? Як зробити ІППО більш дієвим і потужним інструментом у підвищенні кваліфікації вчителів? Чи готовий кожен із нас до впровадження засадничих концептів Нової української школи.
На ці питання віднахолили відповіді учасники фінського проєкту «Навчаємось разом. Підтримка Нової української школи» (09-11 вересні 2019 р.), що фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії і реалізується компанією FCG International у співпраці з Гельсінським університетом. Даний проєкт підтримує заходи із підвищення кваліфікації вчителів в умовах Нової української школи, сприяє поширенню результатів рейтингу «Міжнародної програми оцінки освітніх досягнень учнів» (PISA), допомагає різним освітнім закладам в їх прагненні до розроблення сучасних освітніх планів, зокрема для учнів з особливими освітніми потребами тощо.
На фінському проєкті були представники із 23 областей України, зокрема ректори, проректори, науково-педагогічні працівники обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.
ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України представляли: Наталія Клокар, перша проректорка − проректорка з науково-педагогічної та навчальної роботи, докторка педагогічних наук, професорка, заслужена працівниця освіти України, Вікторія Сидоренко, завідувачка кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО, докторка педагогічних наук, професорка, сертифікована тренерка НУШ.
Для учасників проєкту був проведений тренінг «Самооцінювання і план розбудови потенціалу ІППО». Зміст тренінгу:
- · інструменти змін;
- · коучинг керівників для ефективного управління;
- · самооцінювання і план розбудови потенціалу;
- · бенчмаркінг для управління якістю;
- · професійний розвиток учителів.
З учасниками працювали: Юкка Тулівуорі, радник Посольства Фінляндії в Україні; Олена Лінник, державною експерткою Директорату дошкільної і шкільної освіти; Роман Шиян, національний директор проєкту; фінські тренери – Рейн Йоуттімякі, консультант із питань управління, лідерства та професійного розвитку вчителів; Туйя Лаурен, радниця із професійного розвитку вчителів. Передусім ознайомили із досвідом Фінляндії щодо професійного розвитку вчителів і наставництвом. Основними складниками наставництва з боку колег у Фінляндії є співпраця з колегами, діалог, конструктивізм (обмін досвідом і створення знань за допомогою обговорень у групах і застосування інших інструментів рефлексії); автономія (відсутність оцінювання, стандартизації і контролю); інтегративна педагогіка (включає сукупність теоретичних, практичних, саморегулятивних і соціокультурних знань як ключ до особистісного розвитку). Опрацювали бенчмаркінг як інструмент управління якістю. За допомогою інтерактивних практик і роботи в групах мотивували учасників до впровадження змін на місцях.
У межах проєкту відбулись зустрічі із Вадимом Карандієм, заступником міністра освіти, Іваном Юрійчуком, директором департаменту акредитації та моніторингу, Русланом Гураком, головою Державної служби якості освіти.
Тренінг був насичений зустрічами, новими знайомствами, професійно важливою інформацією. Багато нових ідей, технологій, методів і прийомів, опрацьваних під час проєкту, готові впроваджувати в освітній процес курсів підвищення кваліфікації.
Головне попереду: виконання завдань проєкту, реалізація ідей на практиці, виїзд бенчмаркінг-груп в інші ІППО з метою взаємообміну.