ПЕДАГОГІЧНА ЛОГІСТИКА УНІКАЛЬНА АТМОСФЕРА ТВОРЧОСТІ ТА ОДИН З НАЙБІЛЬШ УСПІШНИХ МЕХАНІЗМІВ УПРАВЛІННЯ
Професійна освіта, як невід’ємна складова системи освіти України, все далі частіше стає об’єктом наукової уваги дослідників та позиціонує на рівні пріоритетного напряму у професійній діяльності профільних органів державної влади. Модернізація професійної освіти є вагомою складовою сучасного етапу економічної трансформації України в межах євро інтеграційного процесу. Серед першочергових напрямів реформування, згідно з Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, є підвищення ефективності системи професійно-технічної освіти і професійної підготовки у напрямі забезпечення відповідності потребам ринку праці та стандартам ЄС.
Представлені методичні рекомендації «Управління розвитком закладу професійної (професійно-технічної) освіти на засадах педагогічної логістики» авторів: Сергеєвої Л. М., Микитюк С. М.розроблено за результатами експериментальної роботи всеукраїнського рівня (наказ Міністерства освіти і науки України від 21.05.2019 № 693), де представлено концептуальну модель процесу впровадження системи управління логістичними потоками у діяльності сучасного ЗП(ПТ)О.
Дослідження проблематики управління освітою традиційно здійснюється відповідно до її основних підсистем (елементів), кожна з яких має неабияку значущість для підвищення ефективності функціонування системи в цілому.
У даному контексті актуальності набуває виявлення напрямів модернізації даної сфери, що мають спрямовуватись на створення необхідних умов для інноваційного розвитку професійного навчання різних категорій населення, як у ЗП(ПТ)О, так і на виробництві, на забезпечення якісної професійної підготовки кваліфікованих робітників для галузей економіки, малого й середнього підприємництва з урахуванням потреб ринку праці та адаптації професійно-технічної освіти до рівня розвитку і якості у країнах ЄС.
Якість освіти є основою для розвитку будь-якої країни внаслідок того, що навчання компетентних людей як робочої сили створює цінність на робочому місці та веде до економічного зростання держави у майбутньому. Таким чином, ЗП(ПТ)О несуть відповідальність за надання якісних освітніх послуг здобувачам освіти, можуть суттєво вплинути на якість життя, шляхом інновацій та зміни парадигми традиційних освітніх послуг.
Методичні рекомендації «Управління розвитком закладу професійної (професійно-технічної) освіти на засадах педагогічної логістики»авторів: Сергеєвої Л. М., Микитюк С. М.будуть корисним для педагогічних та керівних кадрів закладів і установ професійно-технічної освіти, надаючи поради з удосконалення моделі управління розвитком ЗП(ПТ)О на засадах педагогічної логістики з метою забезпечення якості освітніх послуг.
Ознайомитись можна в Електронній бібліотеці НАПН України:
URL: https://lib.iitta.gov.ua/731843/
Ганна Романова
професор кафедри професійної і вищої
освіти Центрального інституту післядипломної освіти
ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України,
доктор педагогічних наук, професор