ВІДБУВСЯ МІЖКАФЕДРАЛЬНИЙ СЕМІНАР «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИХ ФАХІВЦІВ: ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ»

ВІДБУВСЯ МІЖКАФЕДРАЛЬНИЙ СЕМІНАР «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИХ ФАХІВЦІВ: ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ»

24 лютого 2023 р. кафедра психології та особистісного розвитку і кафедра економіки, підприємництва та менеджменту Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України успішно провели Міжкафедральний науковий семінар «Психолого-педагогічний супровід підготовки конкурентоспроможних фахівців: виклики сьогодення».

Семінар було розпочато з вшанування хвилиною мовчання пам’яті загиблих на війні захисників та захисниць України. З вітальним словом виступили: проректор з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків ДЗВО «Університет менеджменту освіти», доктор педагогічних наук, професор Наталія Муранова; директор Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «УМО», кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Рожнова, завідувач кафедри психології та особистісного розвитку, доктор психологічних наук, доцент Вікторія Виноградова; завідувач кафедри економіки, підприємництва та менеджменту, кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Бурлаєнко; Президент ГО «Африканська рада в Україні», віце-консул почесного консульства Гвінейської Республіки в Україні Діалло Ісса Садіо.

Надзвичайно цікавою та змістовною була доповідь Зінаїди Смутчак, професора кафедри економіки, підприємництва та менеджменту ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти», доктора економічних наук, професора на тему «Концепція Lifelong learning як головний тренд освіти майбутнього». Вона наголосила на тому, що «світ змінюється так динамічно, а нова інформація поширюється так швидко, що деякі знання перестають бути актуальними ще до того, як ми їх здобудемо. Відповідно, існують професії, для яких старіння і розпад знань відбуваються дуже швидко, наприклад, сфера інформаційних технологій. А є такі, де це відбувається повільніше: професії, в основі яких лежить знання математики або мови. За таких умов академічна освіта потребує постійного оновлення, а для того, щоб встигати за інформацією, необхідно навчатися протягом усього життя».

Зацікавленість учасників семінару викликала доповідь Оксани Боднар, доктора педагогічних наук, професора кафедри педагогіки та менеджменту освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка на тему «Оцінювання комунікативної компетентності педагога». У своїй доповіді вона наголосила, що «комунікація в педагогіці - це процес двостороннього обміну інформацією, результатом якого є взаєморозуміння. Якщо взаєморозуміння не досягнуто ‑ комунікація не відбулася. Для того щоб переконатися в успіху комунікації, необхідно мати зворотний зв’язок, що повідомляє про те, як люди вас зрозуміли, як вони сприймають вас, як ставляться до порушеної вами проблеми, що є актуальним під час дистанційного навчання».

Під час роботи семінару великий інтерес викликала доповідь Ольги Брусєнцевої, старшого викладача кафедри економіки, підприємництва та менеджменту ННІМП ДЗВО «УМО», кандидата економічних наук на тему: «Вплив російської зброєної агресії на ринок праці: тренди, ризики та напрями стабілізації», під час якої було актуалізовано тенденції розвитку економіки та ринку праці під час воєнного стану та презентовано напрями стабілізації економіки в пост-воєнний період та їх вплив на конкурентоспроможність персоналу.

Проведення міжкафедрального наукового семінару сприяло обміну міжнародним теоретичним та практичним досвідом із питань психолого-педагогічного супроводу підготовки конкурентоспроможних фахівців; теорії та практики процесу формування конкурентоспроможності персоналу; стратегії підвищення конкурентоспроможності персоналу в умовах воєнного стану; актуальних питань педагогічної та психологічної практики, підвищення конкурентоспроможності національної економіки і системи освіти в воєнний та поствоєнний період.

Крокуємо разом до Перемоги!