УЧАСТЬ БІНПО У ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ СЕМІНАРІ-ПРАКТИКУМІ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД У ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

УЧАСТЬ БІНПО У ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ СЕМІНАРІ-ПРАКТИКУМІ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД У ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

22 лютого 2023 року науково-педагогічні працівники та здобувачі освіти Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України взяли участь у Всеукраїнському семінарі-практикумі «Психолого-педагогічний підхід у освітній діяльності дітей з особливими освітніми потребами». Захід був організований Міністерством освіти і науки України, Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Комітетом з фізичного виховання та спорту МОН України, ГО «Ukraine Active».

Спікер заходу – Ольга Флярковська, начальник відділу психологічного супроводу та соціально-педагогічної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», кандидат педагогічних наук, старший дослідник.

Ольга Василівна навела дані щодо кількості працівників психологічної служби у 2021-2022 рр.: соціальних педагогів – 6553 чол.; методистів – 374 чол.; практичних психологів – 13486 чол. У своїй доповіді Ольга Флярковська зазначила, що основною метою діяльності соціального педагога в закладах освіти є визначення та забезпечення сприятливих умов соціалізації учасників освітнього процесу в освітньому середовищі, предметом діяльності – процес соціалізації особистості, завданнями – формування і упровадження філософії і політики безпечного середовища, створення освітнього середовища благополуччя і соціальної справедливості, забезпечення прав і найкращих інтересів дитини в умовах освітнього середовища. Увагу також було звернено на проблеми дистанційної освіти у період воєнного стану та про психологічну і соціальну підтримку здобувачів освіти у цей час.

Оксана Хайдарова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри реабілітаційній педагогіки та здорового способу життя Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, зауважила, що особливої підтримки у воєнний час потребують особи з особливими освітніми потребами. Для роботи з такими здобувачами освіти є велика кількість педагогічних технологій, які допомагають дитині краще запам’ятати матеріал, сконцентрувати увагу – це і проектна технологія, і технологія розвивального навчання, і технологія колективного творчого виховання та багато інших.

Також Оксана Сергіївна акцентувала увагу на тому, що педагогічні умови роботи з особами з особливими освітніми потребами мають враховувати їх психофізичні особливості, застосовувати індивідуальний або диференційований підхід, уведення в освітній процес предметно-практичної діяльності.

Микола Єфименко, доктор педагогічних наук, професор кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету, виступив з темою: «Ступалки-логос – нова методика поліпшення мовленнєвого розвитку дошкільників». Микола Михайлович розповів, як розвивати дітей з особливими освітніми потребами, показав слухачам тренажери для удосконалення рухів дітей, тренажер «Ступалки-ЛОГОС», який формує кистьові функції та допомагає дитині з особливими потребами успішно формувати силові функції.

Після виступів слухачі мали можливість обмінятися досвідом, поставити запитання фахівцям. Багато хто з колег поділився власним досвідом виховання та навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Науково-педагогічні працівники та здобувачі освіти Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти щиро вдячні організаторам семінару-практикуму за неймовірно цінний досвід, дієві поради та продуктивну атмосферу заходу!