ДЗВО «УМО» УЧАСНИК СЕМІНАРУ КЕРІВНИКІВ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ЗА МІЖНАРОДНУ СПІВПРАЦЮ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В РЕСПУБЛІЦІ АВСТРІЯ

ДЗВО «УМО» УЧАСНИК СЕМІНАРУ КЕРІВНИКІВ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ЗА МІЖНАРОДНУ СПІВПРАЦЮ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В РЕСПУБЛІЦІ АВСТРІЯ

12 – 13 червня 2024 року в місті Відні, Австрія відбувся семінар керівників відповідальних за міжнародну співпрацю закладів вищої освіти України та Республіки Австрії, який було організовано Федеральним міністерством освіти, науки і досліджень Республіки Австрія, Національним агентством Еразмус+ в Австрії, Міністерством освіти і науки України та Національним Еразмус+ офісом в Україні в форматі обміну досвідом інтеграційного розвитку та наукових зв’язків.

На запрошення Австрійської агенції з питань освіти та інтернаціоналізації (OeAD) до участі в семінарі-тренінгу було запрошено Світлану Грицай, директора Центру міжнародного співробітництва та освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Захід проходив в межах програми ЄС Еразмус+, яка сприяє академічній мобільності здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників, обміну знаннями та досвідом між науковцями різних країн, підвищує культурну розмаїтість і академічну обізнаність учасників програми.

З вітальними словами до представників семінару «Програма Еразмус+ та співробітництво між австрійськими та українськими закладами вищої освіти» звернулися: Василь Химинець, Надзвичайний і Повноважний Посол України в Республіці Австрія, Герхард Фольц, начальник відділу міжнародного співробітництва Австрійської агенції з питань освіти та інтернаціоналізації в галузі науки і освіти, Мартін Градль, менеджер Національного агентства Еразмус+ в Австрії, Світлана Шитікова, координатор Національного Еразмус+ офісу в Україні.

У заході брали участь представники з 43 українських закладів вищої освіти з Києва, Львова, Харкова, Одеси, Дніпра, Запоріжжя, Миколаєва, Кропивницького, Полтави, Хмельницького та Чернігова, а також 27 австрійських університетів з міста Відень, Зальцбург, Грац, Інсбрук, Санкт-Пельтен.

Організатори заходу підготували насичену програму для учасників, які були поділені на шість груп для спільної співпраці з  зарубіжними партнерами та включала в себе різноманітні діяльності, а саме: представлення університету, нетворкінг, матчмейкінг сесії, кейс-стаді, написання цілей та ідей для співробітництва.

Під час тренінгів представники Австрії та України розробили ефективні механізми та стратегії, спрямовані на підтримку і розширення програм академічної мобільності, які можуть значно підвищити  вплив та користь для всіх закладів вищої освіти обох країн.

Продовжуючи обговорення співпраці між університетами за програмами академічної мобільності, учасники звернули увагу на конкретні механізми та стратегії, які можуть підвищити ефективність цих програм і розширити їхній вплив.

Університети можуть укладати довгострокові партнерські угоди або створювати консорціуми, що включають кілька навчальних закладів з різних країн. Такі структури дозволяють краще координувати програми обміну, проводити спільні дослідницькі проєкти та забезпечувати академічну сумісність програм навчання.

Важливим механізмом розвитку академічної мобільності є інтегрування в освітні програми, визнання кредитів, отриманих за кордоном та адаптацію навчальних планів, регулярний моніторинг і оцінка результатів програм академічної мобільності для виявлення сильних та слабких сторін, використання сучасних технологій для забезпечення більш ефективної комунікації та координації між університетами.

На завершення учасники семінару підтвердили бажання у реалізації двостороннього співробітництва за  програмами академічної мобільності, забезпечуючи здобувачам вищої освіти та науково-педагогічних працівників можливість вивчати нові дисципліни та здобувати цінний міжнародний досвід в Україні або Австрії.

Програми також сприяють розвитку наукових досліджень та спільних проєктів, що дозволяє університетам досягати нових висот у науковій сфері. Академічна мобільність є ключовим елементом стратегії інтернаціоналізації вищої освіти, яка допомагає створити відкрите, глобальне освітнє середовище.