КОМПЕТЕНТНОСТІ ЛІДЕРСТВА ТА МЕНЕДЖМЕНТУ КЕРІВНИКІВ ОПОРНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
Під егідою Міністерства освіти і науки України, посольства Австрії в Україні, «КультурКонтактАвстрія», що діє за дорученням Міністерства освіти, науки та досліджень Австрії, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» 5 листопада 2019 р. у м. Київ (Конгрес Хол готелю «Президент») відбулася Міжнародна конференція «Нова Українська Школа: Компетентності лідерства та менеджменту керівників опорних шкіл для підвищення якості освіти».
У роботі конференції взяли участь понад 300 учасників з усіх областей України, серед яких: керівники управлінь (департаментів) облдержадміністрацій, начальники відділів освіти райдержадміністрацій, начальники відділів освіти ОТГ, керівники інститутів післядипломної педагогічної освіти, директори опорних шкіл та їх заступники, учасники проекту «Компетентності лідерства та менеджменту для розвитку якості освіти в опорних школах».
Активну участь в роботі конференції взяли науково-педагогічні працівники ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України на чолі з ректором, членом-кореспондентом Академії наук вищої освіти України, доктором філософії М. О. Кириченком.
Учасників конференції привітали Любомира Мандзій, заступник міністра освіти і науки України, Ґернот Пфандлер, посол Австрії в Україні, Якоб Каліче, директор організації «КультурКонтактАвстрія».
На пленарному засіданні ґрунтовну доповідь «Професійний стандарт керівника закладу загальної середньої освіти: основні підходи до їх розроблення» зробила перший проректор-проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи, доктор педагогічних наук, професор Н. І. Клокар. Наталія Іванівна обґрунтувала, що у центрі професійної діяльності керівника ЗЗСО є учень і все, що відбувається у закладі спрямовано на його розвиток. У доповіді акцентовано, що професійна діяльність керівника ЗЗСО та її успішність пов’язана із зосередженням директора закладу на п’яти фокусах: стратегії розвитку школи, культурі управління, управлінні освітнім процесом, розвитку персоналу, співпраці і партнерстві.
Програма конференції передбачала роботу восьми секцій. Секцію «Розвиток лідерства керівників опорних закладів загальної середньої освіти: командний підхід» успішно провели Н. В. Любченко, доцент кафедри менеджменту освіти та права ЦІПО, кандидат педагогічних наук, доцент та Л. М. Оліфіра, заступник директора з навчальної роботи ЦІПО, кандидат педагогічних наук, доцент. Одним із модераторів секції з актуального питання «Створення модернізаційної матриці опорного закладу загальної середньої освіти» була О. М. Отич, проректор з науково-методичної роботи та міжнародних зв’язків, доктор педагогічних наук, професор.
Для представників органів управління освіти було проведено круглий стіл з обговорення актуального питання «Опорна школа в умовах децентралізації». Модераторами дискусії були перший проректор-проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи, доктор педагогічних наук, професор Н. І. Клокар та експерт з питань освіти програми «U-LEAD з Європою» С. М. Дятленко.
Якість освітньої діяльності обговорювалася директорами закладів ЗСО під час роботи другого круглого столу. Модераторами спілкування учасників були О. В. Крутаков, директор освітнього округу – опорного закладу освіти «Шкарівський академічний ліцей-центр позашкільної освіти» Білоцерківської районної ради Київської області, О. В. Пастовенський, заступник директора інституту з науково-методичної роботи КЗ ЖОІППО, доктор педагогічних наук, І. Я. Юрійчук, директор департаменту акредитації та моніторингу Державної служби якості освіти. У ході роботи круглого столу О. В. Крутаков ініціював обговорення питання фінансової автономії.
Керівники інститутів післядипломної педагогічної освіти під час обговорення на круглому столі модератором якого була З. В. Рябова, завідувач кафедри менеджменту освіти та права ЦІПО, доктор педагогічних наук, професор, визначили основні вектори розвитку опорного закладу освіти. У роботі круглого столу взяла участь Н. М. Гончаренко, заступник директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», яка надала відповіді на питання нормативно-правового забезпечення діяльності опорного закладу освіти.
Учасники конференції отримали відповіді на проблемні питання щодо функціонування та розвитку опорних закладів освіти. Також, у ході конференції було обговорено роль керівництва опорного закладу освіти в процесі реформ та питання про те, як керівні команди і певні інструменти для розвитку якості освітньої діяльності, в тому числі стратегія розвитку школи, можуть допомогти в таких процесах.