Міжнародна науково-практична конференція на Закарпатті

Міжнародна науково-практична конференція на Закарпатті

29 жовтня до Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти на дводенну Міжнародну науково-практичну конференцію «Реалії та перспективи євроінтеграційного розвитку післядипломної педагогічної освіти України» з’їхалися науковці Угорщини, Чехії, Польщі, Словаччини, США та України.

Мета конференції: визначення особливостей євроінтеграційного розвитку післядипломної педагогічної освіти, інноваційних процесів в освітньому просторі, проблем духовного розвитку особистості в умовах глобалізації.

Планується робота секцій за наступними напрямами:

  • освіта як чинник формування громадянського суспільства;
  • психолого-педагогічний супровід професійного та особистісного зростання педагога в сучасних умовах;
  • генеза управлінської освітньої діяльності в контексті євроінтеграційних процесів;
  • академічна мобільність та інноваційні процеси в умовах європейського освітнього простору;
  • філософія виховання та духовний розвиток особистості у глобалізованому світі;
  • інформатизація як складова євроінтеграційного розвитку освіти;
  • науково-методична реалізація євроінтеграційних викликів у мовно-літературній освіті;
  • круглий стіл з проблем діяльності загальноосвітнього навчального закладу «Шкільна освіта в умовах суспільних трансформаційних процесів».

До програми конференції включено 249 доповідей та виступів провідних науковців нашої та сусідніх країн, з яких: 34 – доктори наук, 21 – професори і 104 – кандидати педагогічних наук.

На освітянському форумі висвітлюватимуться питання реформування системи післядипломної педагогічної освіти в Україні та її шлях до євроінтеграції; інноваційно-гуманістичного спрямування післядипломної педагогічної освіти в контексті євроінтеграційної політики України; системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Словаччині та Угорщині; організаційної культури закладів післядипломної педагогічної освіти України; цивілізаційних цінностей у навчально-виховній діяльності вчителя; післядипломної педагогічної освіти України в контексті реалізації стратегії ЮНЕСКО з підготовки педагогічних кадрів.

Урочисто відкрила захід Тетяна Палько, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, яка привітала гостей на теренах гостинної Срібної Землі і наголосила, що на міжнародній конференції науково-педагогічні працівники обговорюватимуть перспективи подальшого розвитку післядипломної педагогічної освіти, висвітлюватимуть актуальні освітні питання, розкриватимуть професійні підходи.

Тетяна Василівна поінформувала, що в науково-практичній конференції заплановано роботу двох пленарних засідань, восьми секцій, круглих та дискусійних столів. Побажала учасникам плідної роботи, гарних вражень та творчого піднесення.

Ганна Сопкова, т.в.о. директора департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА, співголова організаційного комітету Міжнародної науково-практичної конференції, привітала всіх гостей і наголосила, що Закарпаття – найкраща область на Україні, де проживають найкращі люди. А про стан науки педагоги судитимуть після закінчення конференції.

Ганна Іванівна акцентувала увагу присутніх на проблемах, які турбують педагогічну громаду, зокрема, – це подальша доля ІППО, обирання громадськістю керівників загальноосвітніх навчальних закладів та якісне навчання освітян упродовж життя (курси підвищення кваліфікації). Вона побажала присутнім успіхів, злагоди, творчості.

Надзвичайно цінними були виступи колег-науковців з Угорщини, Словаччини, Чехії та Польщі, які поділилися досвідом упровадження післядипломної освіти педагогів, наголосивши, що лише якісне навчання впродовж усього життя забезпечить викладання навчальних предметів на високому рівні.

Заслуговує на увагу виступ Наталії Гончаренко, начальника відділу стратегії розвитку освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, к.п.н., яка презентувала педагогічній спільноті Дорожню карту МОН України «Реформи освіти і науки», акцентувавши увагу на добровільній сертифікації педагогів у незалежних установах сертифікації кожні 5 років, децентралізації та піднесення ролі роботодавців, імплементація закону «Про вищу освіту» та прийнятті 3-ох законів до кінця 2015 року: «Про освіту», «Про професійну освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність».

Робота освітянського форуму продовжилася у секційних засіданнях.