Міжнародний освітній форум «Інноваційні проекти у новій Українській школі» в Одесі.
З 19 по 23 вересня 2016 у м. Одесі на базі Одеського обласного інституту удосконалення вчителів та Комунального закладу «Рішельєвський ліцей» відбувся Міжнародний освітній форум «Інноваційні проекти у новій Українській школі». Організаторами Форуму виступили Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Український відкритий університет післядипломної освіти Консорціуму закладів післядипломної освіти, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, Одеська обласна державна адміністрація та Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, Одеський обласний інститут удосконалення вчителів спільно із закордонними партнерами з Республіки Польща - Фундацією Central European Academy Studiesand Certification (CEASC) при організаційній та фінансовій підтримці Громадської спілки «Всеукраїнська академія інноваційного розвитку освіти».
Основними цілями та завданнями Форуму було визначено професійний розвиток педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівних кадрів освіти у відкритому суспільстві, розвиток навичок проектування інноваційного змісту загальної середньої освіти в умовах реалізації реформи національної школи, проектний підхід до організації професійного розвитку педагогічних працівників та керівників навчальних закладів (у контексті реалізації програм академічної мобільності, е-learning навчання та ін.), розвиток організаційних і фінансових засад та принципів реалізації «м’яких» міжнародних освітніх проектів педагогічної і наукової кар’єри в рамках фінансової перспективи ЄС на 2014–2020 роки (на прикладі рамкових програм та інструментів їх реалізації), а також підготовка освітян на конкретних прикладах і досвіді освітніх організацій України до участі у міжнародних проектах, фінансованих з джерел ЄС.
Учасниками форуму були керівники і представники обласних та районних управлінь (департаментів) освіти, регіональних закладів ППО, науковці та викладачі ВНЗ, методисти, директори та учителі загальноосвітніх навчальних закладів багатьох областей України, представники громадських освітянських організацій.
З великою увагою учасники форуму заслухали виступ Віктора Васильовича Олійника, доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, голови Ради ректорів/директорів Українського відкритого університету післядипломної освіти Консорціуму закладів післядипломної освіти, ректора ДВНЗ «Університету менеджменту освіти» НАПН України та доповідь “Професійний розвиток педагогічних, науково-педагогічних працівників та керівних кадрів освіти у відкритому суспільстві”, з якою виступив Микола Олексійович Кириченко, перший проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Голова Правління“Всеукраїнської академії інноваційного розвитку освіти”, член-кореспондент Академії наук вищої освіти України.
Перша частина Форуму була присвячена питанням співпраці й мобільності у сфері освіти у рамках програми Erazmus+, підготовки документів до участі у міжнародних проектах, фінансованих з джерел ЄС, досвіду співпраці українських та польських навчальних закладів.
Науково-організаційний супровід конференції з питань співпраці українських та польських загальноосвітніх навчальних закладів в рамках проектів, дофінансованих за програмою Erazmus+ разом з польськими партнерами здійснювала Наталія Миколаївна Гончаренко - кандидат психологічних наук, начальник відділу стратегії розвитку освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України.
В цілому, учасники Форуму приймали активну участь у тематичних дискусіях, обговоренні цікавих проектів, ділилися кращим досвідом проектної роботи у своїх областях та регіонах.
Наступна частина форуму була присвячена розгляду питань із запровадження дистанційної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України. Учасники Форуму були дуже зацікавлені доповіддю професора, завідувача лабораторії дистанційного навчання НТУ "ХПІ" Володимира Миколайовича Кухаренка, який розкрив проблему змішаного навчання в контексті загальної системи навчання, надав ретроспективний аналіз інформаційно-освітнього ресурсного забезпечення дистанційного навчання.
Проблемі формування мережецентричного навчально-інформаційного середовища у дистанційному навчанні була присвячена доповідь доктора технічних наук, заступника директора з наукової роботи наукового центру «Мала академія наук України» Олександра Євгенійовича Стрижака. Перед слухачами він наглядно продемонстрував мережецентричну синхронізацію та інтегративність інформаційних систем навчального профілю, які створено за різними стандартами, показав на практиці мережецентричну синхронізацію взаємодії усіх категорій учасників навчально-виховного та навчально-дослідницького процесів.
Програмою Форуму було також передбачено ознайомлення з результатами роботи колективу обласного комунального закладу «Рішельєвський ліцей» та досягненнями в галузі дистанційної освіти одеського філіалу Комп’ютерної академії «ШАГ».
Цікавих дискусій та обговорень на Форумі було багато. А головне те, що всі учасники Форуму отримали творчий поштовх для наступних дій, знайшли однодумців - професіоналів та партнерів у такій важливій справі, як інноваційне реформування сучасної освіти через новітні технології навчання.
По закінченню роботи Міжнародного освітнього форуму учасники отримали Сертифікати міжнародного зразка Державного вищого навчального закладу «Університет менеджменту освіти» НАПН України та Фундації Central European Academy Studiesand Certification (Республіка Польща).
Проведення подібних форумів, що організовуться Державним вищим навчальним закладом «Університет менеджменту освіти» НАПН України і його партнерами в Україні та за кордоном в рамках діяльності Українського відкритого університету післядипломної освіти буде і надалі продовжено в інших регіонах України.