НА ДОПОМОГУ КЕРІВНИКУ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ПРОВЕДЕНО ВЕБІНАР «АДАПТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМ РОЗВИТКОМ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ПЕДАГОГІЧНОЇ ІНТЕРНАТУРИ»

НА ДОПОМОГУ КЕРІВНИКУ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ПРОВЕДЕНО ВЕБІНАР «АДАПТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНИМ РОЗВИТКОМ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ПЕДАГОГІЧНОЇ ІНТЕРНАТУРИ»

28 квітня 2023 року у межах Міжнародної спеціалізованої виставки «Освіта та кар’єра – 2023» та освітньої акції «Освітня ватра перемоги» науково-педагогічними працівниками кафедри менеджменту освіти та права Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України успішно проведено вебінар «Адаптивне управління професійним розвитком фахівців в умовах педагогічної інтернатури».  

Спікерами - модераторами вебінару від ЦІПО стали Зоя Рябова, завідувач кафедри менеджменту освіти та права; Олена Острянська, доцент кафедри; Тамара Пікож, старший викладач цієї кафедри.

Вебінар відбувався за такими змістовними лініями: педагогічна інтернатура в умовах сучасних викликів; нормативно-правові засади, завдання, заходи педагогічної інтернатури; права і обов’язки інтернів та наставників; управління розвитком педагогічної інтернатури; кращі практики адаптивного управління професійним розвитком фахівців в умовах педагогічної інтернатури.

Варто зазначити, що актуальність теми для освітньої галузі, її затребуваність серед науковців і практиків зумовили значний інтерес до вебінару як у науково-педагогічних працівників науково-дослідних установ НАПН України, так і у професорсько-викладацького складу та педагогів-практиків закладів освіти різних типів: дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), вищої, післядипломної освіти.

Слід наголосити, що активними учасниками вебінару стали понад150  наукових, науково-педагогічних, педагогічних працівників, слухачів курсів підвищення кваліфікації, здобувачів освіти, стейкголдерів із різних міст, територіальних громад 19 областей України: Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької та м. Київ.

Із вітальним словом до освітянської спільнотизвернулася Тамара Сорочан, директор ЦІПО, доктор педагогічних наук, професор. Вона зазначила, що проблема педагогічної інтернатури є надзвичайно актуальною, адже педагогічна інтернатура в НУШ допомагає підтримувати ефективність новопризначених учителів, їхню цілеспрямованість, а також надає широкі можливості для професійного розвитку як інтернів та педагогів-наставників, так і педагогічного колективу ЗЗСО в цілому. Система заходів педагогічної інтернатури покликана мотивувати вчителя до забезпечення високої якості освіти в НУШ. Тамара Михайлівна наголосила на важливості єдності науковців та освітян-практиків у вирішенні цієї складної проблеми задля подолання дефіциту педагогічних кадрів та конструктивної трансформації професійного і особистісного розвитку фахівців освітньої галузі в умовах воєнного стану та повоєнної розбудови України.

Високий рівень командної злагодженої взаємодії продемонстрували спікери-модератори та гостьові спікери і освітні челендж-експерти вебінару, які презентували слухачам цікаві, змістовні доповіді із мультимедійними презентаціями, що висвітлювали як нормативно-правові засади й теоретичні основи організації педагогічної інтернатури, адаптивного управління професійним розвитком фахівців, так і практичні аспекти цієї важливої проблеми.

Так, у своїй доповідіЗоя Рябова, завідувач кафедри менеджменту освіти та права, доктор педагогічних наук, професор висвітлила засоби адаптивного управління професійним розвитком фахівців в умовах педагогічної інтернатури; виокремила шляхи дієвої допомоги новопризначеному педагогу (інтерну); схарактеризувала сутність та життєвий цикл професійної компетентності педагога у ході навчання впродовж життя; надала рекомендації керівникам закладів освіти щодо забезпечення якості педагогічної інтернатури.Олена Острянська,доцент кафедри менеджменту освіти та права, кандидат педагогічних наук, доцентакцентувала увагу освітян на нормативно-правових засадах та науково-методичному супроводі адаптивного управління організацією педагогічної інтернатури у ЗЗСО, а саме, сутності, суб’єктах, завданнях, основних заходах педагогічної інтернатури, вимогах до оформлення документів керівниками, наставниками та інтернами; особливостях діяльності керівників ЗЗСО щодо ефективного управління організацією педагогічної інтернатури, обов’язках педагогів-наставників щодо ефективної роботи з інтернами. Тамара Пікож, старший викладач кафедри менеджменту освіти та права, розкрила особливості побудови програми педагогічної інтернатури у закладах загальної середньої освіти. Людмила Лузан, проректор з навчальної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», кандидат педагогічних наук, охарактеризувала процес і засоби формування професійної готовності молодого вчителя в закладах післядипломної педагогічної освіти в умовах педагогічної інтернатури та висвітлила складові компоненти моделі «Система розбудови індивідуальної траєкторії розвитку педагогічної еліти в умовах війни та післявоєнний час». Галина Литвинюк, директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу, висвітлила  особливості адаптивного управління  професійним розвитком фахівців та бінарної моделі функціонування педагогічної інтернатури. Алла Літкевич, директор Бучанського ліцею № 4 Бучанської міської ради Київської області, кандидат педагогічних наук, розкрила практичні аспекти педагогічної інтернатури в освітньому закладі на прикладі очолюваного нею ліцею. Оксана Михасюк, директор КЗ «Богодухівський ліцей № 1» Богодухівської міської ради Харківської області, кандидат педагогічних наук, наголосила на засобах проєктування професійного розвитку педагогічних працівників ЗЗСО. Оксана Барбазюк,директор школи І ступеня № 310 «Творчість» м. Києва, висвітлила особливості методичного супроводу «перших кроків» молодого вчителя у НУШ та дієві заходи на різних етапах  адаптації  інтерна.

Із метою забезпечення інтерактивностіорганізатори вебінару запропонували освітянам різні форми і методи професійної взаємодії, завдяки яким учасники заходу заповнили реєстраційну форму та «Палітру очікувань», заслухали доповіді спікерів вебінару із мультимедійними презентаціями, взяли активну участь у дискусії, написали запитання й побажання у чаті, надали feedbackпісля вебінару та висловили пропозиції щодо актуальної для них тематики наступних вебінарів.

Учасники вебінару висловили взаємну підтримку в непростих умовах сьогодення і побажали один одному перемоги, натхнення, творчості, нових звершень на ниві професійного й особистісного розвитку та згуртованості науковців і освітян, плідної співпраці заради перемоги України.

Усім слухачам заходу, які зареєструвалися і взяли активну участь у заході, були надані іменні сертифікати про підвищення кваліфікації. Спікерів, освітніх челендж-експертів вебінару буде відзначено Подяками ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

У контексті висвітлених проблем перспективним є проведення наступних вебінарів та літніх шкіл із актуальних питань організації педагогічної інтернатури та трансформації професійного розвитку освітян.

Із метою забезпечення Центральним інститутом післядипломної освіти ДЗВО «УМО» науково-методичного супроводу освітян електронний збірник матеріалів вебінару «Адаптивне управління професійним розвитком фахівців в умовах педагогічної інтернатури» буде розміщено на сайті Електронної бібліотеки НАПН України (https://lib.iitta.gov.ua/) та УВУПО (https://uvu.org.ua/) задля впровадження, оприлюднення, розповсюдження і використання у закладах освіти України.

Запис вебінару можна переглянути на YouTube каналі ДЗВО «Університет менеджменту освіти» за покликанням: http://surl.li/gxlud

Тримаємо освітній фронт і разом крокуємо до перемоги України!