Перше засідання науково-методичної ради у 2017 році

Перше засідання науково-методичної ради у 2017 році

24 січня 2017 р. проведено чергове засідання науково-методичної ради ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»,  на якому були розглянуті питання, пов’язані з діяльністю наукових лабораторій на громадських засадах. Засідання розпочалось зі вступного слова Отич Олени Миколаївни – голови науково-методичної ради, проректора з науково-методичної роботи та міжнародних зв’язків, яка привітала членів з початком роботи та оголосила оновлений склад науково-методичної ради.

Першим було розглянуто питання «Про підготовку конкурентоспроможного фахівця в умовах післядипломної освіти» (діяльність лабораторії психолого-педагогічних проблем конкурентології УВУПО (на громадських засадах). Доповідач – Філь Олена  Анатоліївна, доцент кафедри психології управління ЦІППО розкрила суть психологічної проблеми вчення про конкуренцію, озвучила статистику конкурентної взаємодії, розподіливши їх за сферами життя, в яких відбуваються конкурентні змагання. Вона зазначила, що у процесі дослідження основну увагу приділено розробленню діагностичної складової конкурентології і акцентувала увагу на публікації, апробації та впровадженню результатів дослідження у співпраці з комерційними структурами, зокрема Васильківським алюмінієвим заводом. У доповіді йшлося про перспективу організації тематичних семінарів і тренінгів для педагогічних працівників і формулювання пропозицій МОН щодо врахування принципів конкурентології під час вдосконалення системи відбору педагогічних працівників.

Комісія позитивно оцінила діяльність лабораторії психолого-педагогічних проблем конкурентології. Член комісії − Москальова Алла Степанівна підкреслила актуальність і високе практичне значення дослідження, акцентувавши увагу на важливості підготовки сучасних педагогів і менеджерів освіти до роботи в умовах конкурентної взаємодії. Член комісії, представник наукового відділу університету − Отамась Інна Григорівна повідомила, що звітна документація лабораторії оформлена згідно з вимогами УкрНТІ. 

Доповідь Олени Анатоліївни викликала зацікавленість членів НМР, яка виявилась у активному обговоренні, зокрема Катюк  Ярослава Леонідівна запропонувала провести методологічний семінар для молодих вчених УМО/УВУПО, а Соловей Микола Васильович висловив застереження щодо юридичних перепон на шляху термінового впровадження і зауважив, що у контексті сучасної освітньої реформи висловлені доповідачем принципи могли б застосуватися при доборі педагогічних працівників у процесі реалізації концепції «нова школа». Верченко Надія Василівна висловила міркування про доцільність продовження лабораторією дослідження проблематики підготовки конкурентоздатного фахівця в умовах післядипломної освіти, розробивши план науково-дослідної роботи на 3 роки. Членами науково-методичної ради затверджено рішення схвалити діяльність лабораторії психолого-педагогічних проблем конкурентології УВУПО (на громадських засадах) та підготувати пакет документів для закриття теми НДР і подати їх до УкрНТІ. Розмістити в електронній бібліотеці НАПН України та в електронному депозитарії УМО електронне видання «Комплекс діагностичних методик «Конкурентоздатність фахівця на сучасному ринку праці, товарів та послуг» (автори: О. А. Філь, О. І. Бондарчук, О. І. Алєксєєва).

Другим було розглянуто питання «Основні напрями розвитку регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників». Доповідач − Білик Надія Іванівна, професор кафедри педагогічної майстерності Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського представила результати дослідження із зазначеного питання на захисті докторської дисертації «Теоретичні і методичні засади управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників». В основу дослідження покладено результати спільної діяльності Полтавського ОІППО ім. М. В. Остроградського з ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, самої Надії Іванівни Білик як координатора від Полтавської області Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників (ВШН) Консорціуму закладів післядипломної освіти.

Вона зазначила, що регіоналізація освіти як тенденція викликана процесом децентралізації державного управління, перебуває на стадії динамічного розвитку, а тому значно актуалізується проектування освіти на регіональному рівні. Регіональна система підвищення кваліфікації педагогічних працівників  як підсистема післядипломної освіти характеризується гнучкістю, варіативністю, різноманітними підходами. Основні напрями розвитку: розробка стандартів освіти різних ступенів (дошкільної, початкової, загальної, позакласної, професійно-технічної, професійної),  саме проектування особистості фахівця протягом життя, забезпечення задоволення особистих і суспільних освітніх потреб. Ці напрями консолідовані у Концепцію управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників, яка реалізується на принципах педагогічного новаторства.

Комісія позитивно оцінила дослідження Надії Іванівни. Член комісії − Любченко Надія Василівна, зокрема, наголосила на важливості розвитку педагогічного новаторства у регіональних освітніх системах, а член комісії  − Соловей Микола Васильович акцентував увагу на актуальності і доцільності розбудови взаємозв’язків між окремими ланками регіональної освітньої системи в умовах регіоналізації освіти.

 

Ухвалено рішення – підготувати спецвипуск Всеукраїнського науково-практичного освітньо-популярного журналу «Імідж сучасного педагога» на тему «Опорні школи України» (№ 2, 2018 р.) та створити Координаційний центр розвитку шкіл новаторства України на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського; розробити Положення про Центр та програму його діяльності на 2017–2020 рр.; започаткувати рубрику «Співтворчість шкіл новаторства України» на сайті УМО (розділ «Всеукраїнська школа новаторства) та на сайті ПОІППО («Полтавська регіональна школа новаторства») з рекомендацією створити сторінки: «Опорні школи», «Відеокасти керівників ОШ», «Нові форми роботи», «Презентаційний фонд педагогів-новаторів» тощо.

Членами науково-методичної ради активно обговорювалися механізми міжрегіональної співпраці закладів ППО у межах УВУПО в контексті децентралізації державного управління і регіоналізації освіти, зокрема спільні науково-методичні проекти, обмін публікаціями у періодичних виданнях закладів ППО − членів УВУПО, а також обмін досвідом науково-методичної та видавничої діяльності.