Презентація результатів українсько-литовського проекту «Розвиток духовного контексту виховання у глобалізованому світі»
31 березня 2017 р. в Університеті менеджменту освіти відбулася презентація колективної монографії, яка стала четвертою у серії монографій підготовлених в рамках україно-литовського проекту «Розвиток духовності виховання у світі» (Вільнюс, 2016 р.). Керівник проекту: Йонас Кевішас. Автори монографії: проф. Й. Кевішас, єпископ Є. Бартуліс, акад. А. Гайжутіс, акад. І. Д. Бех, Л. Кашаускенє, проф. О. М. Отич, проф. А. М. Растригіна, проф. О. М. Олексюк, проф. А. Карась, проф. С. Сідарас, проф. Д. Клумбіте, проф. Л. Л. Хоружа, доц. Д. Д. Отич, доц. З. Мальцене, доц. Р. Кондратене, доц. Н. Кардяліс.
Метою монографії є обґрунтування сутності розвитку духовності виховання як явища, як педагогічної проблеми та як компонента педагогічного процесу.
Захід проведено під керівництвом ректора Університету менеджменту освіти, академіка Віктора Олійника, який виступив рецензентом цієї праці та ініціював її рекомендацію до друку вченою радою Університету.
У презентації узяли участь автори монографії: професор Йонас Кевішас, проректор з науково-методичної роботи та міжнародних зв’язків Університету менеджменту освіти, доктор педагогічних наук, професор Олена Отич, а також доктор мистецтвознавства, професор Ганна Карась. Участь у дискусії взяли: керівник Центру вивчення іноземних мов Литовського едукологічного університету Ірена Новіцкенє, перший проректор Університету менеджменту освіти, член-кореспондент Академії наук вищої школи, доктор філософії, доцент Микола Кириченко, член-кореспондент НАПН України, доктор історичних наук, професор Василь Ткаченко, член-кореспондент НАПН України, кандидат педагогічних наук Василина Хайруліна, доктор педагогічних наук Ірина Сіданіч, кандидат педагогічних наук Валерій Киричук, головний редактор часопису «Рідна школа» кандидат педагогічних наук Анжеліна Пугач, головний редактор «Педагогічної газети» Лідія Рапіна.
У ході дискусії було обговорено питання: яким чином розвиток духовності виховання відбувається у педагогічній дійсності; як відбувається становлення особистості вихованця та його духовний розвиток у педагогічному процесі; якими є особливості виявлення духовності у різні вікові періоди життя людини; які орієнтири і фактори коригують духовність виховання і його розвиток у педагогічному та більш широкому, соціальному просторі.
Загальну проблему монографії розглянуто на філософському, психологічному, педагогічному, рівнях на тлі уявлень про духовну природженість і соціальну зрілість особистості. Виступаючі розкрили особливості духовності виховання, схарактеризували чинники та обставини, що виникають в соціальному середовищі під впливом історичної спадщини нації та сучасної глобалізації світу й зумовлюють певні перетворення у процесі розвитку цього феномену. Учасниками презентації було підкреслено актуальність і сучасність проблеми, проаналізовано стан її вирішення в освітніх системах України та Литви, окреслено перспективи впровадження в практику з урахуванням інтеграції в систему ЄС, а також наголошено на важливості міжнародного співробітництва вчених України та Литви у дослідженні цієї проблеми.
Учасниками заходу стали керівні, науково-педагогічні та педагогічні працівники Університету менеджменту освіти, слухачі курсів підвищення кваліфікації, студенти, представники мас-медіа. Організаційно-технічний супровід заходу здійснював відділ міжнародного співробітництва спільно з відділом науково-методичного забезпечення та координації діяльності закладів ППО.