ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА, СПРЯМОВАНА НЕ ЛИШЕ НА ПОПУЛЯРИЗАЦІЮ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОФЕСІЙ

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА, СПРЯМОВАНА НЕ ЛИШЕ НА ПОПУЛЯРИЗАЦІЮ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОФЕСІЙ

У сучасному світі, де молодь дедалі частіше стикається з викликами морального вибору, ціннісною невизначеністю та інформаційним перенасиченням, надзвичайно важливою стає роль духовно-морального виховання у формуванні гармонійної, відповідальної та соціально активної особистості. Саме тому, профорієнтаційна діяльність, яка поєднує знайомство з педагогічними спеціальностями та практичне занурення в ціннісний контекст освіти, набуває нового значення.

Кафедра педагогіки адміністрування і спеціальної освіти послідовно продовжує свою профорієнтаційну роботу, спрямовану не лише на популяризацію педагогічних професій, а й на зміцнення ідей духовності та моралі в освітньому просторі.

02 травня 2025 року в Одеському ліцеї № 13 Одеської міської ради відбулося знакове засідання круглого столу з відкритим уроком на тему «Духовний розвиток особистості в закладах загальної середньої освіти. Досвід і перспективи», що об’єднало педагогів з різних регіонів України – Одещини, Київщини та Донеччини.

Учасники заходу мали змогу обмінятися досвідом, ознайомитися з інноваційними підходами до виховання учнівської молоді, а також переконатися в тому, що духовний розвиток – не абстрактне поняття, а реальна потреба сучасної школи. Центральним елементом зустрічі став відкритий урок курсу «Духовність і мораль в житті людини і суспільства» на тему «Духовні і моральні засади ставлення до природи», який провів учитель Одеського ліцею № 13, магістр християнської педагогіки Олег Подгаєць. Учні 6-С класу з живим інтересом долучилися до обговорення, демонструючи глибоке розуміння важливості ціннісного ставлення до довкілля.

Про концептуальні основи навчальної програми, що сприяє цілісному розвитку особистості через моральне самопізнання та духовне самовдосконалення, розповіла доктор педагогічних наук, професор ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України (м. Київ), авторка численних навчальних і методичних матеріалів Ірина Сіданіч. Її виступ окреслив перспективи впровадження програм духовно-морального виховання як ключового чинника гармонійного розвитку особистості в умовах загальної середньої освіти.

Захід вкотре продемонстрував, що освіта - це не лише передача знань, а й формування цінностей, світогляду та людяності. Саме духовно-моральне виховання є тим фундаментом, на якому зростає зріла особистість, здатна до співпереживання, відповідальності та любові до ближнього і Батьківщини. Кафедра педагогіки адміністрування і спеціальної освіти й надалі сприятиме поширенню кращих педагогічних практик, підтримуючи ініціативи, що спрямовані на всебічний розвиток здобувачів освіти.