ПРОВЕДЕНО VI ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ СЕМІНАР «ПОЗИЦІОНУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»

ПРОВЕДЕНО VI ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ СЕМІНАР «ПОЗИЦІОНУВАННЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ НА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»

25 жовтня 2024 року кафедра педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти Навчально-наукового інституту менеджменту та психології (ННІМП) ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України (УМО) стала учасником ХVІ Міжнародної виставки «Інноватика в освіті». Було проведено VI Всеукраїнській науково-методологічний семінар «Позиціонування закладів освіти на ринку освітніх послуг в умовах воєнного стану».

Співорганізаторами семінару виступили: ДЗВО «Університет менеджменту освіти, Управління освіти і науки Бориспільської міської ради Київської області та Бориспільський академічний ліцей імені А. Федорчука.

Мета заходу – презентація результатів наукових досліджень і обмін практичним досвідом у сфері управління сучасним закладом освіти в умовах воєнного стану та його позиціонування на ринку освітніх послуг.

Напрями роботи семінару:

  • Організація освітнього процесу в закладах освіти в умовах воєнного стану;
  • Ресурс-менеджмент як необхідна складова самоменеджменту майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти в умовах викликів сьогодення;
  • Управління закладами вищої освіти в європейському вимірі;
  • Ціннісні орієнтири в управлінні Нової української школи: сучасний стан та перспективи;
  • Емоційний інтелект у процесі професійного становлення менеджера освіти;
  • Трансформація стратегій позиціонування навчальних закладів на ринку освітніх послуг в умовах воєнного стану;
  • Смарт-освіта – нова парадигма сучасної системи освіти;
  • Миротворчість та миробудування як принципи Нової української школи;
  • Основні вектори розвитку позитивного іміджу майбутніх керівників закладів освіти у процесі магістерської підготовки;
  • Особливості використання маркетингового аудиту в управлінні ЗЗСО;
  • Умови та перспективи електронного управління в ЗЗСО;
  • Стратегія розвитку як складова управління ЗЗСО;
  • Психологічні засади професійної підтримки педагогічних працівників в умовах воєнного стану.

З вітальним словом виступили: Інна Отамась, проректор з наукової роботи та цифровізації ДЗВО «Університет менеджменту освіти», кандидат історичних наук, доцент; Катерина Шабан, начальник Управління освіти і науки Бориспільської міської ради Київської області, кандидат економічних наук; В’ячеслав Супрун, директор ННІМП УМО, кандидат економічних наук, доцент; Оксана Пономарьова, директор Бориспільського академічного ліцею імені А. Федорчука; Ганна Кравченко, завідувачка кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ННІМП УМО; Зоя Рябова, професор кафедри менеджменту освіти та права ЦІПО УМО, доктор педагогічних наук, професор; фундатор кафедрального наукового семінару із позиціонування закладів освіти.

Модераторами семінару були: Тетяна Рожнова, професор кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ННІМП УМО, кандидат педагогічних наук, доцент; Ганна Бердник, заступник директора з навчально-виховної роботи Бориспільського академічного ліцею імені А. Федорчука, вчитель англійської та німецької мови, кандидат педагогічних наук.

Реєстрацію учасників семінару та технічну підтримку здійснювала Тетяна Махиня, професор кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент.

Захід мав і профорінтаційну мету освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти на кафедрі педагогіки, адміністрування та спеціальної освіти. Аме тому серед учасників семінару, переважна більшість були випускники або наразі є здобувачами ОПП «Управління навчальним закладом» та ОПП «Педагогіка вищої школи».

Презентувала діяльність кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ННІМП УМО ‑  Ганна Кравченко, завідувачка, доктор педагогічних наук, доцент.

Атмосфера творчого пошуку, інноваційності, доброзичливості й поваги, що панувала під час семінару, є запорукою успішної реалізації завдань освітньої політики держави та оперативного реагування на сучасні виклики перед освітянами. Присутні мали змогу ознайомитися з освітньою діяльністю закладів освіти Харківщини в умовах воєнного стану, зокрема з організацією освітнього процесу у метрошколі Харківщини. Під час семінару були презентовані виступи: розвиток творчого потенціалу педагога нової формації; навчання через кризу або гнучкість і резильєнтність у керуванні закладом загальної середньої освіти; позиціонування лідерських якостей управлінської команди у процесі становлення ліцейної освіти; особливості функціонування закладу позашкільної освіти в умовах воєнного стану; розвиток волонтерського руху в закладі загальної середньої освіти на засадах формування національної самосвідомості учнівської молоді; забезпечення безпеки освітнього простору закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану та інші.

У різних формах участі в роботі семінару зареєструвалося 107 осіб з Київської, Одеської, Житомирської, Харківської, Запорізької, Чернігівської, Закарпатської, Чернівецької, Миколаївської, Полтавської областей.

Усі доповіді, дискусії, коментування, жваве обговорення та презентація результатів наукових досліджень і обмін практичним досвідом у сфері управління сучасним закладом освіти в умовах воєнного стану та його позиціонування на ринку освітніх послуг були цікавими, змістовними та практико-орієнтованими.

Дякуємо співорганізаторам, спікерам та учасникам, адже продуктивно, емоційно та в надзвичайно дружній атмосфері відбувалося онлайн спілкування. Це був надихаючий, актуальний для педагогів, науковців та усіх зацікавлених осіб семінар, що супроводжувався презентаційним матеріалом, відповідними техніками та корисними порадами і прикладами власного досвіду. Пишаємося нашими колегами й замовниками освітніх послуг і зичимо натхнення й творчості в непростих умовах сьогодення.

Освітній фронт триває! Все буде Україна!