У БІЛОЦЕРКІВСЬКОМУ ІНСТИТУТІ НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ВІДБУВСЯ OPEN-STUDIO З МІЖНАРОДНОЮ УЧАСТЮ

У БІЛОЦЕРКІВСЬКОМУ ІНСТИТУТІ НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ВІДБУВСЯ OPEN-STUDIO З МІЖНАРОДНОЮ УЧАСТЮ

13 жовтня 2020 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти в рамках дванадцятої міжнародної виставки «ІННОВАТИКА В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ» відбувся OPEN-STUDIOЗ МІЖНАРОДНОЮ УЧАСТЮ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ СУПРОВІД СУБ'ЄКТІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ: ОГЛЯД КЕЙСІВ АДАПТАЦІЇ І КЕЙСІВ ШВИДКИХ РЕАКЦІЙ».

  У заході взяли участь понад 260 учасників, одночасно були активні 132 точки підключення (науково-методичні центри, заклади вищої, фахової передвищої і післядипломної освіти).  

У заході взяли участь міжнародні учасники: науково-педагогічні працівники філії Акціонерного Товариства «Національного центру Підвищення кваліфікації «Орлеу» Інституту підвищення кваліфікації Педагогічних працівників по Жамбильській області, м. Тараз (Республіка Казахстан) та Білоруського державного аграрного технічного університету, м. Мінськ (Республіка Білорусь).

Освітяни Житомирської, Одеської, Луганської, Донецької, Дніпропетровської, Полтавської, Запорізької, Рівненської, Івано-Франківської, Київської та інших областей України долучились до обговорення таких актуальних питань:

  • Ø модернізація змісту, форм, моделей професійного розвитку педагогічних працівників в умовах соціокультурних та освітніх викликів;
  • Ø освітній і науковий супровід досягнення сталого розвитку національної економіки за умов пандемії COVID-19;
  • Ø психолого-педагогічні умови підвищення стресостійкості педагогічних працівників у реаліях пандемії;
  • Ø застосування технологій дистанційного навчання в умовах карантинних заходів;
  • Ø основні напрями розвитку інклюзивної освіти в умовах пандемії;
  • Ø інформаційно-технічний супровід суб’єктів освітнього процесу в умовах пандемії: досвід Білоруського державного аграрного технічного університету.

Захід проводили п’ять модераторів: науково-педагогічні працівники Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти та міжнародні тематичні партнери.

Вікторія Вікторівна Сидоренко (доктор педагогічних наук, директор Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти) провела майстер-клас з теми: «Науково-методичний супровід суб'єктів освітнього процесу в умовах пандемії: огляд кейсів адаптації і кейсів швидких реакцій». Визначила соціокультурні та освітні виклики, спричинені COVID-19 (зміна усталених моделей навчання, форм, технологій і методів, перехід у стадію «смарт», діджиталізація, компетенізація освіти тощо). Зробила детальний огляд кейсів адаптацій та кейсів реакцій науково-педагогічних працівників БІНПО в умовах змін. Деталізувала прикладами використання технології науково-методичного супроводу суб’єктів освітнього процесу в умовах пандемії.

Євген Володимирович Хлобистов (академік Академії економічних наук України, доктор економічних наук, професор кафедри педагогіки, психології та менеджменту) виступив з доповіддю «Карантинна економіка та освітній процес». Доповідач визначив умови, особливості, принципи організації освітнього процесу в умовах карантину.

 Мірзалієва Ельміра Бексултанівна (докторка філософії PhD, професорка, завідувачка кафедри «Інноваційна освіта та інформаційні технології» філії Акціонерного Товариства «Національного центру Підвищення кваліфікації «Орлеу» Інституту підвищення кваліфікації Педагогічних працівників по Жамбильській області, м. Тараз, Республіка Казахстан) виступила з доповіддю «Інноваційні методи навчання в сфері професійно-технічної освіти Республіки Казахстан». Представлено досвід реалізації інноваційних програм, які впроваджувались у Республиці Казахстан приділено увагу основним завданням упровадження елементів дуальної форми навчання, виділено позитивні показники та недоліки дуальної освіти.

Денисова Анастасія Володимирівна, в.о. заступника директора з навчальної роботи Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти презентувала кейс адаптації та кейс результатів роботи колективу БІНПО з теми «Застосування технологій дистанційного навчання в умовах карантинних заходів». Представлено напрями застосування технологій дистанційного навчання в умовах карантинних заходів, розглянуто EdTech-тренди у контексті зміщення фокусу з масових онлайн-курсів на персоналізоване навчання. Описано досвід впровадження дистанційних технологій у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти, зокрема створення цифрових робочих місць для ефективної роботи науково-педагогічних працівників та замовників освітніх послуг в умовах карантинних заходів, визначено особливості організації керованого закладом освіти і структурованого процесу підвищення кваліфікації на освітній платформі «Профосвіта».

Алла Миколаївна Лукіянчук (кандидат психологічних наук, вчений секретар БІНПО) у доповіді «Психолого-педагогічні умови підвищення стресостійкості педагогічних працівників у реаліях пандемії» зазначила, що перехід на дистанційне навчання вимагає від педагогічного працівника перебудови власної професійної діяльності.  Інтенсивність і напруженість сучасного ритму професійного життя людини призводять до збільшення негативних емоцій, які, накопичуючись, формують яскраво виражені та тривалі стресові стани. До запропонованого кейсу адаптації визначено психолого-педагогічні умови, які дозволяють зберегти психічне здоров’я педагогічних працівників у реаліях пандемії: схильність до оптимізму; уміння розслаблятися; розуміння своїх емоцій; самоконтроль і позитивний настрій.

Формат відкритості, усебічного діалогу модераторів і учасників open-studio з міжнародною участю дозволив ознайомитися з досвідом психолого-педагогічного та інформаційно-технічного супроводу суб'єктів освітнього процесу в умовах пандемії в різних закладах освіти не лише в регіонах України, а й за кордоном, окреслив вектори подальшої професійної взаємодії.