У БІНПО ЕФЕКТИВНО ФУНКЦІОНУЄ «МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА»:  ПРОФЕСІЙНО КОРИСНО, СУЧАСНО, ІННОВАЦІЙНО

У БІНПО ЕФЕКТИВНО ФУНКЦІОНУЄ «МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА»: ПРОФЕСІЙНО КОРИСНО, СУЧАСНО, ІННОВАЦІЙНО

Сучасний етап розвитку професійної (професійно-технічної) освіти характеризується закономірним підвищенням вимог до професійної підготовки педагогічних працівників, рівня їхньої фахової компетентності. Саме від педагога професійної школи  сьогодні чекають використання у своїй діяльності високоефективних технологій, методів і прийомів, готовності до розроблення авторських навчальних та методичних матеріалів, які б одночасно  включали інформацію про сучасний стан розвитку виробництва, професійні вміння робітника високої кваліфікації, технологічні знання. Для викладачів і майстрів виробничого навчання визначальними є такі професійно важливі якості, як: професійна відповідальність, організованість, пунктуальність, методичність, системність.

Допомогти працівникам професійних навчальних закладів, майстрам виробничого навчання  опанувати теоретичні основи виробничих  та інноваційних педагогічних технологій, навчити використовувати їх на практиці – призначені інститути неперервної професійної освіти  і його структурні підрозділи. Зокрема таким є відділ сучасних технологій виробництва Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти (завідувач – Горлова Ганна Григорівна).

Головним завданням для себе працівники відділу сучасних технологій виробництва вважають моніторинг освітніх запитів слухачів курсів підвищення  кваліфікації  шляхом  анкетування, діагностування, спілкування та консультації. Визначаються актуальні потреби щодо науково-методичного забезпечення інноваційної діяльності педагогічних працівників закладів професійної освіти. Значна увага приділяється пошуку новітньоїінформаціїз періодичних технічних видань, сайтів, інформаційних матеріалів науково –методичних центрів професійно технічної освіти  з метою добору матеріалів про впровадження  інноваційних педагогічних та новітніх виробничих технологій  в практику роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Один із шляхів підготовки конкурентоспроможного на ринку освітніх послуг робітника – створення віртуального комунікаційного  середовища,     у якому педагоги професійної  школи могли б отримати компетентні відповіді на актуальні запитання. З метою здійснення науково-методичного супроводу дистанційного етапу підвищення кваліфікації педагогічних працівників, надання методичної, організаційної та консультаційної допомоги по впровадженню освітніх інновацій, перспективного педагогічного досвіду, новітніх виробничих технологій методичним службам та педагогічним працівникам професійно-технічних навчальних закладів на сайті Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти була створена «Методична скарбничка».

Для розміщення на «Методичній скарбничці»  сформований  банк кращих педагогічних практик за професіями, який включає уроки професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки; матеріали з досвіду навчально-виховної роботи старших майстрів, майстрів виробничого навчання, викладачів та їх методичне забезпечення, інструкційно-технологічні картки, презентації, контрольно-аналітичні  та інші методичні матеріали, які допоможуть різним категоріям педагогічних  працівників в практичній діяльності. Усього 1400 досвідів   в  електронному  та близько 400 в паперовому варіантах.

На допомогу викладачам та майстрам виробничого навчання створені мультимедійні інформаційні ресурси сучасних технологій виробництва  для   впровадження в освітній процес закладів професійної освіти  для 47 ведучих професій, за якими здійснюється підготовка в закладах професійної (професійно – технічної) освіти, які включають навчальні відеофільми, відеоролики та 3Д фільми.

 Інформаційні матеріали по новітнім виробничим технологіям створюються також за результатами відвідування  спеціалізованих виставок.  Матеріали  виставок узагальнені, систематизовані. Підготовлені альбоми та створені каталоги, які вміщують інформацію про виробників, їхню продукцію, а найголовніше – посилання про те,  де можна більше дізнатися про сучасні технології  з певної галузі.

Значну роль у підвищення професійної компетентності педагогічних працівників закладів професійної освіти  відіграє ознайомлення з кращими напрацюваннями педагогів професійно-технічних  навчальних закладів та їх використання.

З метою популяризації  педагогічного досвіду проводяться презентації матеріалів «Методичної скарбнички» перед слухачами курсів підвищення кваліфікації,  працівники відділу беруть  активну участь  у підготовці  і проведенні  методичних заходів,  готують   друкований таелектронний варіанти науково-методичного та дидактичного забезпечення  підвищення кваліфікації різних категорій педагогічних працівників.

З метою створення  віртуального  комунікаційного  середовища, у якому педагоги професійної  школи могли б отримати компетентні відповіді на актуальні запитання відділ сучасних технологій виробництва Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти започаткував роботу он-лайн Консультпункту «Новітні виробничі технології» для слухачів курсів, які навчаються  за дистанційною формою. Консультпункт забезпечує науково-методичний  супровід дистанційного етапу підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійних навчальних закладів  шляхом презентації досвіду впровадження новітніх педагогічних та виробничих технологій у практику діяльності закладів професійної освіти.

Для сучасної професійної підготовки кваліфікованих робітників необхідним є високий рівень самостійного оволодіння новими знаннями та вміннями. Мобільність, творчий характер праці професіонала зумовлюють прогностичний характер змісту професійного навчання, суть якого, полягає в прогнозуванні розвитку  нових  технологій, об’єктів праці, способів її організації. Сьогодні роботодавцям необхідна оновлена професійна освіта. Це стосується змісту навчання, надання вмінь і навичок виконання технологічних операцій, максимальна пристосованість до умов конкретного виробництва, впровадження в навчально-виробничий процес сучасних технологій виробництва.

Над цими завданнями і продовжує працювати відділ сучасних технологій виробництва Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти.