У БІНПО ВІДБУВСЯ РЕГІОНАЛЬНИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ЗА РІЗНИМИ МОДЕЛЯМИ І ФОРМАМИ НАВЧАННЯ НА КУРСАХ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ»

У БІНПО ВІДБУВСЯ РЕГІОНАЛЬНИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ЗА РІЗНИМИ МОДЕЛЯМИ І ФОРМАМИ НАВЧАННЯ НА КУРСАХ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ»

27 травня 2022 року на базі Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України спільно з Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області відбувся Регіональний науково-практичний семінар: «Забезпечення якості освіти за різними моделями і формами навчання на курсах підвищення кваліфікації».

Мета проведення семінару: обговорення сучасних підходів до забезпечення та покращення якості освіти на курсах підвищення кваліфікації; удосконалення сучасних моделей підготовки конкурентоспроможного педагога в системі неперервної професійної освіти.

Організатори заходу: кафедра педагогіки, психології та менеджменту Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області.

На семінар було зареєстровано 227 учасників, серед яких: керівники закладів професійної освіти, методисти, педагогічні працівники, здобувачі освіти Дніпропетровської області. У роботі семінару також взяли участь педагоги закладів професійної та фахової передвищої освіти Рівненської, Миколаївської, Донецької, Одеської, Черкаської, Львівської, Чернігівської, Харківської, Сумської, Херсонської і Житомирської областей.

Модератором Регіонального семінару виступив Володимир Кулішов, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту, кандидат педагогічних наук, доцент.

З вітальним словом до учасників семінару звернулася Вікторія Сидоренко, директорка БІНПО, докторка педагогічних наук, професорка. У науковій доповіді «Внутрішня система забезпечення якості освіти в умовах воєнного стану: інструменти, процедури, заходи»Вікторія Вікторівна визначила сутність поняття «якість освітнього процесу», проаналізувала стан сучасного ринку праці та актуальні тенденції розвитку вітчизняної професійної освіти, визначила стратегію забезпечення якості освіти у БІНПО.

Учасників семінару привітав Віктор Василиненко, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області, який заначив взаємодію науки та практики у професійній освіті, нагадав історію багаторічної плідної співпраці БІНПО з профтехосвітянами Дніпропетровщини. 

Спікери семінару порушили низку актуальних питань щодо підвищення якості освітнього процесу при підготовці майбутніх кваліфікованих робітників.

Володимир Кулішов,завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту БІНПО, у доповіді «Формування індивідуальної освітньої траєкторії педагога професійної освіти на курсах підвищення кваліфікації та в міжкурсовий період у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти», висвітлив основні можливості для формування індивідуальної освітньої траєкторії педагогів та розкрив наявні для цього ресурси.

Олена Юденкова, директорка Державного навчального закладу «Міжрегіональне вище професійне училище з поліграфії та інформаційних технологій», кандидатка педагогічних наук, порушила питання про необхідність розвитку професійної компетентності педагогічних працівників закладу професійної (професійно-технічної) освіти у системі неперервної освіти.

Педагогічні умови професійної підготовки кваліфікованих робітників машинобудівної галузі за дуальною формою освіти розкрив Олександр Стрілець, директор ДПТНЗ «Дніпровський центр професійно-технічної освіти», доктор філософії у галузі педагогіки.

Тетяна Мартинова, заступник директора ДПТНЗ «Дніпровський центр професійної освіти» у доповіді «Удосконалення сучасних моделей підвищення кваліфікації педагогів професійної освіти» презентувала учасникам семінару інноваційну модель підготовки  конкурентоспроможного педагога у БІНПО – Школу педагогічного коучингу, акцентувала увагу на якості освітнього процесу та застосуванні технологій педагогічного коучингу при підготовці майбутніх кваліфікованих робітників.

Педагогічні аспекти управління закладом професійної (професійно-технічної освіти) на засадах бенчмаркінгу розкрила Вікторія Щербина, викладач-методист Вищого професійного училища № 17  м. Дніпра.

Із перспективами використання можливостей мережевої академії Cisco для підвищення кваліфікації педагогів у міжкурсовий період ознайомила Марія Юдіна, майстер виробничого навчання ДНЗ «Міжрегіональне вище професійне училище з поліграфії та інформаційних технологій».

Учасники семінару Юлія Шумило, викладачка Криворізького професійного гірничо-технологічного ліцею Дніпропетровської області, Олена Вайло, викладач-методист Перещепинського професійного ліцею Дніпропетровської області, Юлія Неустроєва,викладачка ДПТНЗ «Криворізький навчально-виробничий центр» Дніпропетровської області, розглянули систему мотивації педагогічних працівників до інноваційної професійної діяльності впродовж життя шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти, зробили особливий акцент на мотивації професійної діяльності педагогів в умовах кризових викликів.

Алла Пігаль, заступник директора з навчально-методичної робо ти Вищого професійного училища № 22 м. Сарни Рівненської області, розкрила механізм створення інноваційного освітнього середовища в закладах професійної освіти як умову забезпечення якості підготовки кваліфікованих робітників.

Науковий дискурс доповнювали у віртуальному середовищі педагоги-практики, методисти та науково-педагогічні працівники БІНПО.

Підсумки семінару підвели директор НМЦ ПТО у Дніпропетровській області Віктор Василиненко та директорка БІНПО Вікторія Сидоренко, які зазначили, що саме синергія науки і практики сприяють покращенню якості освіти.

Запис Регіонального науково-практичного семінару «Забезпечення якості освіти за різними моделями і формами навчання на курсах підвищення кваліфікації» можна переглянути на ютуб-каналі БІНПО за посиланням
https://youtu.be/-QYQvkGt6rg.