У ДЗВО «УМО» СТАРТУВАВ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ РІК НАВИЧОК В УКРАЇНІ

У ДЗВО «УМО» СТАРТУВАВ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ РІК НАВИЧОК В УКРАЇНІ

За рішенням Європейської Комісії 2023 рік проголошено Європейським роком навичок. Національним координатором Європейського року навичок в Україні визначено Голову Національного агентства кваліфікацій Юрія Баланюка.

Основну увагу буде зосереджено на процесах підвищення кваліфікації та перекваліфікації робочої сили для потреб ринку праці, навчанні впродовж життя та освіті дорослих, цифровому та зеленому переходах.

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України став партнером української команди Національного агентства кваліфікацій Європейського року навичок в Україні. Університет у якості партнера отримає унікальну можливість поширювати інформацію про свою роботу серед головних стейкголдерів Європейського кваліфікаційного простору та очільників директоратів Європейської Комісії.

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України зареєстрував у Національному агентстві кваліфікацій План заходів Європейського року навичок в Україні, яким передбачено проведення: міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, круглого столу, вебінару, семінару, логістичної студії, форсайт-сесії, літньої наукової школи у терміни з червня по грудень 2023 року.

Усі заходи Університету, організовані в межах Європейського року навичок, будуть офіційно зареєстровані Національним агентством кваліфікацій на сайті Європейської Комісії.

 

08-09 червня 2023 року відбувся змістовний та цікавий захід у рамках Європейського року навичок, який було організовано Європейською Комісією та проведено в Брюсселі. Конференція «Making Skills Count» є головною подією Європейського року навичок до якої в онлайн форматі долучилися проректор з навчально-наукової, освітньої роботи та міжнародних зв’язків Наталія Муранова, директор Центру міжнародного співробітництва та освіти Світлана Грицай, методист вищої категорії Центру міжнародного співробітництва та освіти Лариса Бородінова та всі бажаючи співробітники Університету.

На конференції Making Skills Count провідні європейські експерти, науковці, політики та керівники відділів міністерств освіти та фінансів досліджували різні способи того, як навички «враховуються» та мають значення для роботодавців та потенційних робітників, які шукають роботу на підприємствах у різних галузях індустрії. Це було зроблено на воркшопах і круглих столах у реальному часі шляхом стимулювання дискусій, демонстрації ініціатив та інструментів, спрямованих на вирішення проблем, пов’язаних з навичками.

Серед виступаючих на конференції були: Юрген Зібель, виконавчий директор Європейського центру розвитку професійного навчання (CEDEFOP); Ерік Шеллер, державний секретар Міністерства освіти та наукових досліджень Швеції; Людовік Воет, Конфедеральний секретар Європейської конфедерації профспілок (ETUC); Максим Черутті, директор із соціальних питань Business Europe; Джулія Мескіно, Генеральний секретар Європейської асоціації професійного навчання (EVTA); Анна Калсон, старший радник, Шведське національне агентство вищої професійної освіти (MYH), Швеція; Свінда Краузе, координатор проекту, ProRecognition, Німецька промислово-торгова палата (DIHK Service – GmbH), Німеччина; Ілзе Корвінг, радник з оцінки повноважень, Фонд співробітництва з питань професійної освіти, навчання та ринку праці (SBB), Нідерланди; Ів Маньян, виконавчий віце-президент  ержавної служби зайнятості Валлонії, Бельгія та багато інших.

З великою зацікавленістю та задоволенням присутні прослухали виступ Валерії Іонан, заступника Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції, яка презентувала роботу єдиного порталу державних послуг застосунку «Дія. Освіта». Спікерка розповіла, що зростання доступності Інтернету та розвиток технологій стимулюють поширення онлайн-навчання. Платформи з відеолекціями, інтерактивними завданнями та онлайн-курсами дозволяють здобувачам освіти навчатися зручно та гнучко.

Ці нові тенденції у «Дія. Освіта» відкривають безліч можливостей для покращення освітнього процесу, вони забезпечують більшу доступність до знань, інтерактивність, персоналізацію та співпрацю. Однак, зауважила Валерія Іонан, важливо також забезпечити необхідну інфраструктуру, підготовку науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти до використання цифрових інструментів.

На завершення конференції доповідачі представили різні підходи, виклики та можливості для визнання та перевірки кваліфікацій з метою мобілізації європейської робочої сили та залучення кваліфікованих працівників із третіх країн.

На завершення конференції було проведено тестування про знання та використання навичок в освітньому процесі. На підставі тестів планується зробити дослідження існуючих підходів до визнання професійно-технічних  кваліфікацій в Європі та за кордоном.