УЧАСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ЦЕНТРУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ УМО З КЕРІВНИКАМИ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ КИЇВЩИНИ

УЧАСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ЦЕНТРУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ УМО З КЕРІВНИКАМИ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ КИЇВЩИНИ

 

14 березня 2025 року на базі Білоцерківського механіко-енергетичного фахового коледжу відбулася нарада керівників закладів професійної освіти Київщини. Захід став важливою платформою для обговорення ключових напрямів розвитку професійної освіти, цифрової трансформації навчального процесу та підвищення кваліфікації викладачів предмета «Захист України».

Основні питання наради:

Розвиток осередків викладання предмета «Захист України» – створення сучасних навчальних платформ для військово-громадянської підготовки.

Цифрова трансформація освіти – від управлінських рішень до компетенцій 5.0.
Технічне забезпечення закладів професійної освіти – оновлення матеріальної бази та впровадження сучасних технологій.

Формування регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів у 2025 році.

Учасників заходу привітала Директор департаменту освіти і науки Київської обласної військової адміністрації Ярослава Тростянська, яка підкреслила важливість системного підходу до модернізації професійної освіти.

Вона зазначила, що сучасна професійна освіта – це не лише здобуття знань, а й формування компетентного, конкурентоспроможного фахівця, здатного інтегруватися у ринок праці. Ярослава Іванівна наголосила, що поряд із оновленням матеріально-технічної бази навчальних закладівважливо розвивати цифрові навички у студентів, адаптувати освітні програми до актуальних викликів і забезпечити якісну підготовку молоді до реального життя.

Значну увагу на заході було приділено цифровізації професійної освіти. Ольга Просіна, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Центру післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, висвітлила актуальні виклики цифрової трансформації та запропонувала інноваційні рішення для їх подолання.

Основні тези виступу «Цифрова трансформація освіти – від управлінських рішень до компетенцій 5.0». Освіта 5.0 – людиноцентричний підхід, де цифрові технології сприяють ефективному навчанню та управлінню освітнім процесом.

Керівник закладу освіти = цифровий лідер, який балансує між традиційними методами навчання та сучасними технологіями.

Цифрова екосистема навчального закладу – впровадження LMS, Google Workspace, AI-рішень та аналітичних платформ для покращення навчального процесу.

Компетенції 5.0 – цифрова грамотність, критичне мислення, емоційний інтелект та інноваційність як необхідний набір навичок для сучасного викладача.

«Цифрова трансформація освіти – це не вибір, а необхідність!»– наголосила Ольга Просіна, підкресливши, що нові підходи до освіти мають бути адаптовані до викликів сучасного ринку праці та запитів студентів.

У межах події відбувся інтерактивний інтенсив, який мав на меті підвищення професійної підготовки викладачів предмета «Захист України».

Програму інтенсиву розробили:

Євген Коваленко, доктор філософії в галузі психології, полковник запасу, остання посада – заступник командувача Об’єднаних сил Збройних Сил України; Андрій Єрмоленко, кандидат політичних наук, доцент, майор запасу, доцент кафедри освіти дорослих і цифрових технологій ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України; Ольга Просіна, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Центру післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

Модератор інтенсивуАндрій Єрмоленко, кандидат політичних наук, доцент.

Ключові теми інтенсиву: «Тактична підготовка, військові технології, зв’язок на полі бою, домедична допомога» – інтеграція актуальних знань у навчальний процес; «Лідерство та ефективна взаємодія в освітньому процесі» – викладач як наставник для молоді; «Громадянське навчання в умовах конкуруючих принципів» – формування відповідальності, ініціативності та стійкості у студентів.

Важливим компонентом заходу стала участь Київського обласного Центру підготовки населення до безпекової підготовки, представники якого поділилися практичними методиками: виживання та тактична евакуація у кризових умовах; методи кризової комунікації у сучасному інформаційному просторі; протидія інформаційним загрозамта розвиток стійкості до дезінформації.

Ці знання та навички є необхідними для викладачів предмета «Захист України», адже саме вони формують громадянську свідомість молодого покоління та готують їх до відповідального життя в сучасних умовах.

Ключові концепти заходу;

Цифровізація освіти та розвиток безпекових компетенцій - стратегічний напрям модернізації професійної освіти, що відповідає викликам сучасного суспільства та ринку праці.

Впровадження оновлених методик викладання предмета «Захист України» сприяє підвищенню ефективності навчального процесу та забезпечує формування ключових компетентностей у сфері національної безпеки та громадянської відповідальності.

Посилення практико-орієнтованого підходу в професійній освіті Київщини спрямоване на підготовку конкурентоспроможних фахівців, здатних адаптуватися до сучасних викликів і потреб економіки.

Дякуємо всім учасникам за активну роботу, обмін досвідом і прагнення до якісних змін!