УЧАСТЬ ПРЕДСТАВНИКІВ ДЗВО «УМО» В МІЖНАРОДНОМУ СЕМІНАРІ «РОЗВИТОК ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА ОСНОВІ СТУДЕНТООРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ»

УЧАСТЬ ПРЕДСТАВНИКІВ ДЗВО «УМО» В МІЖНАРОДНОМУ СЕМІНАРІ «РОЗВИТОК ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА ОСНОВІ СТУДЕНТООРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ»

07-08 жовтня 2025 року Національний Еразмус+ офіс в Україні спільно з Міністерством освіти і науки України та командою Національних експертів з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ (HERE team) провели міжнародний семінар «Розвиток інклюзивного освітнього середовища на основі студентоорієнтованого підходу в умовах надзвичайних ситуацій» за підтримки SPHERE, EACEA та за участі ТАМ експерта Жанін Грегерсен-Германс (Dr. Jeanine Gregersen-Hermans), Член Наглядової ради Університету прикладних наук Томаса Мора, (Нідерланди); Старший науковий співробітник і викладач Університету прикладних наук Зюйда (Нідерланди); Призначений член Академічної ради та Центру інтернаціоналізації вищої освіти Католицького університету Святого Серця (Італія).

У дводенному міжнародному семінарі взяли участь представники Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Наталія Муранова, проректор з навчальної, науково-педагогічної роботи та післядипломної освіти, Світлана Грицай, завідувач відділу освітньо-науково та міжнародної діяльності, Лариса Бородінова, заступник завідувача відділу освітньо-науково та міжнародної діяльності.

Цільовою групою семінару стали понад 150 учасників, серед яких були науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти (ЗВО) та наукових установ, здобувачі вищої освіти, аспіранти та представники асоціацій студентів. До обговорення також долучилися представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України та Національні експерти з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ (HERE).

Семінар розпочався зі вступного слова Олега Шарова, Генеральний директор Директорату з питань вищої освіти та освіти дорослих Міністерства освіти і науки України, який зосередився на принципах Європейського простору вищої освіти (ЄПВО) та національного законодавства у контексті розвитку вищої освіти в умовах надзвичайних ситуацій. Було наголошено на важливості інклюзивного освітнього середовища та механізмах побудови індивідуальної освітньої траєкторії на основі студентоцентричного підходу.

Під час семінару д-р Жанін Грегерсен-Германс було презентовано дві доповіді: «Розвиток інклюзивного освітнього середовища на основі студентоцентричного підходу відповідно до тенденцій ЄПВО  (Європейський простір вищої освіти)», «Побудова індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти на основі підходу, орієнтованого на здобувача вищої освіти, з використанням цифрових інструментів».

Доповідачка акцентувала увагу на застосуванні універсального дизайну для навчання та цифрових інструментів як ключових елементів для створення інклюзивного освітнього контенту. Учасники ознайомилися з головними ідеями та принципами, що лежать в основі студентоорієнтованого підходу та ефективного вибору цифрових засобів для забезпечення інклюзивності.

Захід проходив під модерацією Жанни Таланової, заступник координатора Національного Еразмус+ офісу в Україні, менеджер з аналітичної роботи та Національної команди експертів з реформування вищої освіти (HERE team), яка активно заохочувала учасників до обговорення таких важливих напрямків, як:

  • Розвиток інклюзивного освітнього середовища;
  • Впровадження підходу, орієнтованого на здобувача вищої освіти;
  • Побудова індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти;
  • Вибір відповідних цифрових інструментів для забезпечення інклюзивного освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій.

Міжнародний семінар «Розвиток інклюзивного освітнього середовища на основі студентоорієнтованого підходу в умовах надзвичайних ситуацій» став успішним майданчиком для формування спільних керівних принципів і рекомендацій для діяльності закладів вищої освіти, що відповідають національному законодавству та тенденціям ЄПВО, а також для обговорення практичних механізмів створення індивідуальної освітньої траєкторії з використанням цифрових інструментів.