Участь у роботі V Конгресу освітян Донеччини «Нова українська школа: вчимося вчити по-новому»
У період з 20 по 23 серпня 2019 року Департамент освіти і науки Донецької ОДА (в.о. директора Т.В. Сідашева) спільно з Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (в.о.ректора Ю.О.Бурцева) провели V Конгрес освітян Донеччини «Нова українська школа: вчимося вчити по-новому». Запропонована інноваційна форма серпневих освітянських зустрічей передбачала низку заходів, що спрямовані на розкриття важливих питань впровадження Концепції «Нова українська школа» у закладах загальної середньої освіти Донеччини і охопила понад 1300 педагогів, керівників, методистів, представників влади і громадськості з різних куточків області. Насичена цікавим змістом і сучасними формами програма 4-х денного Конгресу дала можливість кожному учаснику зануритись у світ Нової школи, почути колег, поділитися досвідом, запропонувати нестандартні рішення проблем, що виникають у практичній діяльності педагогів і директорів.
На запрошення організаторів Конгресу участь у його роботі взяли Н.І.Клокар, перший проректор-проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Університету менеджменту освіти, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України і Н.М. Гончаренко, заступник директора Інституту модернізації змісту освіти МОН України, кандидат педагогічних наук, доцент, які зосередили увагу учасників на розкритті питань нормативно-правового забезпечення функціонування НУШ, проблемах професійного розвитку керівників галузі освіти. Так, проф. Н.І.Клокар провела заняття для директорів закладів загальної середньої освіти, керівників державних і місцевих органів управління освітою з питань розвитку професійних компетентностей сучасного управлінця галузі. Цікавою була і панельна дискусія з науково-педагогічними працівниками Донецького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів у процесі якої відбувся діалог фахівців щодо проблем сучасного нормативного забезпечення функціонування системи післядипломної освіти України, запровадження інноваційних моделей професійного розвитку педагогів і керівників, активне використання можливостей відкритої освіти, громадських організацій у підвищенні кваліфікації педагогів. Особливої актуальності набувають питання підготовки директорів до роботи в умовах НУШ. Робота з навчання регіональних тренерів для підготовки керівників НУШ вже проводиться кафедрою менеджменту освіти і права Університету менеджменту освіти (наказ МОН від 13.12.2018 р. №1392) і має розгортатися кожним регіональним закладом ППО. Проф. Н.І.Клокар акцентувала увагу всіх управлінців-учасників Конгресу на проблемі пожиттєвого навчання як суттєвого виклику ХХІ ст. і необхідності підготовки управлінців нової генерації. Навчання за магістерськими програмами «Управління навчальним закладом» і «Публічне управління та адміністрування» сприятиме професійному становленню як директорів закладів загальної середньої освіти, так і керівників державних і місцевих органів управління освітою.