ВІДБУЛАСЯ IV ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ВАРІАТИВНІ МОДЕЛІ Й ТЕХНОЛОГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ»

ВІДБУЛАСЯ IV ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ВАРІАТИВНІ МОДЕЛІ Й ТЕХНОЛОГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ФАХІВЦІВ В УМОВАХ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ»

26 червня 2025 року в залі Президії НАПН України відбулася IV Всеукраїнська науково-практична конференція «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти» - підсумковий захід чотирирічної дослідної роботи науковців ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

Співорганізатори конференції: Міністерство освіти і науки України, War Child Alliance (Нідерланди), Український інститут розвитку освіти, Інститут модернізації змісту освіти, ГО Центр освітніх ініціатив «Толока», ГО «УСПІХ», Центр професійного зростання «PsyUpgrade».

Загальна кількість зареєстрованих учасників 338 осіб, із них 45 взяли участь очно, інші - дистанційно. Географія охопила майже всі регіони України, що засвідчує актуальність тематики та визнання науково-практичної платформи конференції.

Конференцію відкрив ректор ДЗВО «Університет менеджменту освіти», дійсний член (академік) Національної академії наук вищої освіти, професор Микола Кириченко, наголосивши на важливості партнерства та спільного пошуку смислів у трагічні для країни часи, зокрема подякував партнерам, завдяки яким ця подія стала можливою.

У вітальному слові ректор ДЗВО «УМО» Микола Кириченко зазначив: «Сучасний педагог - це не лише носій знань, а архітектор середовища, модератор процесів, суб’єкт змін. Ми створили простір, де живий досвід взаємодіє з науковою думкою. Тому формат діалог-платформи - це наш усвідомлений вибір: не формальність, а співтворення».

Учасників конференції також привітав академік НАПН України, доктор філософських наук, професор Петро Саух, наголосивши на актуальності події та важливості осмислення змін у професійному розвитку фахівців в умовах глибоких суспільних трансформацій.

Відбулося  урочисте підписання договору про співпрацю з Центром професійного розвитку педагогічних працівників м. Києва (директор - Аліна Рогова), та Меморандум про співпрацю з Комунальним закладом Київської обласної ради «Київський обласний центр підготовки населення до національного спротиву» (директор - Володимир Авдєєнко).

У межах заходу відбулося вручення методичних посібників «Вивчаю не чекаю» від партнерів War Child Alliance. Від імені Фонду передала книги директор Центру післядипломної освіти, координатор-тренер проєкту «Вивчаю не чекаю» Ольга Просіна, а почесну місію вручення здійснили академік Петро Саух і ректор Микола Кириченко.

Програма конференції було  обудована за п’ятьма стратегічними напрямами:

  • Сучасні концепції професійного розвитку - обговорили нові моделі неперервної освіти, роль відкритих освітніх середовищ, досвід створення центрів професійного зростання та кращі кейси підтримки педагогів.
  • Цифрові рішення для освіти - представлено практики впровадження штучного інтелекту, цифрових платформ, кібергігієни, а також досвід адаптації цифрових інструментів у формальній і неформальній освіті.
  • Психолого-педагогічна підтримка педагогів - учасники зосередилися на питаннях емоційного благополуччя освітян, зокрема у контексті викликів воєнного часу.
  • Інклюзивна освіта - розглядалися нові підходи до соціальної інклюзії у ЗВО, підтримки дітей з ООП, формування інклюзивних спільнот.
  • Кроссекторальне партнерство - презентуються моделі співпраці освіти, громади, бізнесу й громадських організацій задля стійкого розвитку, національного спротиву та інноваційного управління.

Особливість цьогорічної конференції - організаційна нелінійність, що дозволяє врахувати як очну, так і дистанційну участь, розширюючи простір взаємодії.

Конференція реалізувалася у чотирьох взаємодоповнюючих форматах:

  • Очна діалогова платформа - з виступами провідних науковців та практиків (на локації Президії НАПН України);
  • Онлайн-панель (онлайн діалогова платформа) - із залученням учасників із різних регіонів України та закордону;
  • Майстерні (майстер-класи) - практико-орієнтовані активності з фокусом на емоційний інтелект, інклюзію, цифровізацію;
  • Асинхронні виступи - у форматі відео- або постер-презентацій, що дозволяє охопити більше учасників і створити простір для тривалого вивчення напрацювань.

Наша мета - не просто обговорити ідеї, а запустити нові професійні діалоги, надихнути, об’єднати, навчити, підтримати. Адже лише у взаємодії та взаємній підтримці можлива якісна трансформація української освіти.

Наразі триває завершальний етап подання та обговорення пропозицій до резолюції. Офіційне ухвалення відбудеться в дистанційному форматі. Матеріали конференції частково вже представлені на сайті конференції, решта - буде додано протягом тижня. Також до 01 серпня 2025 року триває прийом рукописів та рецензування матеріалів до колективної наукової монографії за підсумками конференції.