ВОРКШОП З ДИЗАЙН-МИСЛЕННЯ: НОВІ МЕТОДИКИ, ПРИЙОМИ, ІННОВАЦІЙНІ РІШЕННЯ

ВОРКШОП З ДИЗАЙН-МИСЛЕННЯ: НОВІ МЕТОДИКИ, ПРИЙОМИ, ІННОВАЦІЙНІ РІШЕННЯ

13 березня 2023 року науково-педагогічні працівники та студенти Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України взяли участь у воркшопі дизайн-мислення: «Будуємо зв’язки між бізнесом, наукою та освітою для трансферу технологій». Організатором заходу виступив Кластер поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій «Поліграфія: логістика, сервіс, якість» (Наталя Ісаєва, голова Кластеру, директор ТОВ «Видавничо-поліграфічний дім «Формат А+») у межах реалізації спільного плану діяльності з БІНПО на 2023 рік. Технічну та інформаційну підтримку заходу забезпечували науково-педагогічні працівники БІНПО: Олена Юденкова, доцентка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін; Ірина Гончарова, старша викладачка кафедри технологій навчання, охорони праці та дизайну.

Фасилітатор воркшопу - Олександр Акименко, викладач Львівської бізнес-школи (LvBS) УКУ, член академічної ради та керівник магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship. Підприємець, консультант і викладач.

Під час воркшопу було до 50 точок підключень (на підставі конкурсного відбору). Активна робота була організована в 6 командах з проходженням всіх етапів дизайн-мислення. Учасники і учасниці прослухали змістовні лекції, а після роботи в командах створили і презентували прототипи наукомістких продуктів, послуг, рішень. Разом попрактикували низку технік дизайн-мислення та відчували себе немов на офлайн-заході, проінвестувати 8 годин свого часу в саморозвиток.

Програма воркшопу була побудована на теоретичній та практичній базі курсу Стенфордського університету з дизайн-мислення, а також на кращих практиках впровадження інновацій з Кремнієвої долини та інших інноваційних центрів. Під час воркшопу присутні від бізнесу, освіти та науки намагались вирішувати проблеми та виклики, що стоять перед кожною цільовою аудиторією: шукали інсайти, створювали продукти, сервіси, інноваційні рішення та концепти покращення освітніх послуг.

Разом дослідили всі кроки дизайн-мислення:

  • Емпатія. Мета ‑ дослідити поведінку кінцевих споживачів продукту чи сервісу і синтезувати результати досліджень у потужні інсайти.
  • Визначення. Зрозуміти та приорітизувати основні проблеми, больові точки клієнтів щоб зрозуміти що саме потребує вирішення в першу чергу
  • Генерація ідей. Створити велику кількість рішень до сформульованих на попередньому кроці проблем. Вибрати найбільш вдалі.
  • Прототипування. Перетворити свої ідеї у прототипи реальних рішень. Використати дешеві і швидкі методи валідації ідеї з цільовою аудиторією.
  • Тестування. Отримати зворотній зв’язок про свій прототип від реальних клієнтів. Спостерігати за тим, як вони користуються вашим новим продуктом, висновки.
  • Фінальна презентація. Презентувати один одному, топ- менеджменту рішення, які були напрацьовані в командах, мікрогрупах.

Базові вправи дозволили апробувати інструменти, які в подальшому допоможуть застосувати орієнтований на людину дизайн у власній роботі (освіті, науці, бізнесі, соціальних проблемах, управлінні,  особистому житті тощо).

Викладацький та студентський склад БІНПО щиро дякує ключовому партнеру і стейкголдеру – Кластеру поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій «Поліграфія: логістика, сервіс, якість» за сприяння у формуванні обізнаності із матеріалами Стендфордської школи дизайну d.school; створенні ситуації виходу за рамки комфорту та мислення; прокачки своїх Soft skills та комунікативних навичок. Учасники БІНПО, які пройшли повний цикл воршопу, отримають електронні сертифікати.

Для складання мапи на воркшопі, з якої потім генерувались відповідні прототипи було використано такі вправи:

  • Нотування: учасники досліджували один іншого, болі, проблеми. Етапи ще не мають певного порядку чи точності, але націлені на пошук способів для об’єднання. Для цього намагалися давати відповідь на питання «Як ми можемо вирішити це питання?»
  • Створення мапи: ведучий та учасники разом упорядковували етапи і фільтрували дублікати.
  • Розбір: розгляд назв етапів, далі учасники записували які дії потрібно здійснити під відповідними етапами на Murali. Далі Фасилітатор зачитував больові точки представників різних цільових аудиторій уголос.
  • Голосування: учасники голосували за найкритичніші проблеми обраного користувача цільової аудиторії.
  • Розбір: ведучий розбирав больові точки, які отримали найбільше голосів.
  • Нотування: учасники виписували ідеї щодо вирішення найкритичніших больових точок та наклеювали замітки у відповідні етапи.
  • Розбір створених командами прототипів, захист інноваційних ідей, що спрямовані на вирішення ключових проблем на стиці трансферу технологій через науку, освіту в бізнес-середовище.
  • Підведення підсумків роботи і завершення  всієї  сесії.

Викладацький та студентський колектив БІНПО щиро дякує ключовому партнеру і стейкголдеру – Кластеру поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій «Поліграфія: логістика, сервіс, якість» за сприяння у формуванні обізнаності із матеріалами Стендфордської школи дизайну d.school; створенні ситуації виходу за рамки комфорту та мислення; прокачки своїх Soft skills та комунікативних навичок. Учасники БІНПО, які пройшли повний цикл воршопу, отримали електронні сертифікати.