ЗАСІДАННЯ НАУКОВОЇ ПАНЕЛІ VII ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ВІДКРИТОГО НАУКОВО-ПРАКТИЧНОГО ФОРУМУ «ІННОВАЦІЙНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ, РЕАЛІЇ, СТРАТЕГІЇ»

ЗАСІДАННЯ НАУКОВОЇ ПАНЕЛІ VII ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ВІДКРИТОГО НАУКОВО-ПРАКТИЧНОГО ФОРУМУ «ІННОВАЦІЙНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ, РЕАЛІЇ, СТРАТЕГІЇ»

12 листопада 2024 року в ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України було проведено наукову панель VII Всеукраїнського відкритого науково-практичного форуму «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії».

Організатор: Національний центр «Мала академія наук України».

Вітальну промову проголосили: Олена Яковлева, ректорка Київського інституту бізнесу та технологій, докторка філософських наук, професорка; Петро Саух, академік-секретар Відділення вищої освіти НАПН України, доктор філософських наук, професор; Микола Кириченко, ректор ДЗВО «Університет менеджменту освіти», доктор філософії, професор.

Модераторка наукової панели: Олена Волярська, докторка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри психології Київського інституту бізнесу і технологій; старший науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.

Учасники  наукової панелі також заслухали доповіді та обговорили сучасні аспекти розвитку та застосування віртуального освітнього простору як складової успішного розвитку особистості в різних сферах життєдіяльності.

Першою доповідачкою на секції стала Ольга Пучіна, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології Маріупольського державного університету. Науковиця представила міжнародні протоколи надання психологічної допомоги, зупинившись на новітніх тенденціях і сучасному досвіді. Суголосною була доповідь докторки філософії (PhD) з психології, доцентки кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Любомири Тягур «Норми міжнародного гуманітарного права в забезпеченні психологічної реабілітації психотравмованих осіб». Особливості психолого-андрагогічного супроводу професійного розвитку викладачів закладів вищої освіти педагогічного профілюпроаналізувала докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України Олена Аніщенко.

Кандидатка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри психології КІБіТ Юлія Лановенко зосередила увагу на екзистенціальній парадигмі в контексті реабілітаційної психології. Кандидатка філософських наук, доцентка, доцентка кафедри філософії і освіти дорослих ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Марина Ілляховапростудіювала рівні мотиваційної самодетермінації особистості.

Низка доповідей була присвячена різним вимірам і виявам особистості.

Магістриня соціальної роботи та психології, аспірантка, викладачка кафедри психології КІБіТ Аліна Шафорост пояснила емпіричні аспекти зв’язку емоційного інтелекту та ресурсів особистості.

Доповідачі акцентували й вікову специфіку застосування психологічних прийомів та методик.

Модераторка секції, докторка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри психології КІБіТОлена Волярська окреслила домінанти психологічної реабілітації осіб похилого віку.

Докторка філософії (PhD) з психології, доцентка кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН УкраїниТетяна Кулаєвапредставила доповідь на тему: «Сприяння конструктивному переживанню самотності дорослих осіб у процесі їх психологічної реабілітації».

Докторка біологічних наук, професорка, професорка кафедри психології Університету митної справи та фінансів Олена Лихолат охарактеризувала страхи студентів з окупованих та неокупованих територій України.

Освітній психолог, психотерапевт КПТ, міжнародний експерт з роботи з травмою та ПТСР у дітей та підлітків, автор методу Хібукі-терапія, здобувач PhD з психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Шарон Максимов Дафна з’ясував значення хібукі-терапії у відновленні психічного здоров’я дітей, які постраждали в умовах війни.

Кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри психології КІБіТЛюдмила Шкребтієнко визначила особливості впливу травматичних подій на мозок дитини.

Власне реабілітаційним засобам і методам було присвячено найбільшу увагу.

Повноважний представник ректора Вищої школи Humanitas, проректор з міжнародної співпраці Вищої Школи Лінгвістичної в Ченстохові, акредитований коуч Міжнародної федерації коучингу (PCC ICF) Томаш Кук і кандидатка психологічних наук, доцентка, доцентка кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Наталія Пінчук ознайомили з коучинговими технологіями в підтримці психічного здоров’я осіб у складних життєвих обставинах.

Докторка психологічних наук, професорка, завідувачка кафедри психології управління ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України Олена Бондарчук виявила особливості психологічної підтримки вразливих груп населення у громаді в умовах воєнного часу.

Старша викладач кафедри психології та особистісного розвитку ННІМП ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, здобувачка PhD з психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН УкраїниСвітлана Алексєєва узагальнила особистісні чинники попередження адиктивної поведінки військовослужбовців.

Психологиня БФ «Баварський дім», ДС «Барбариски» Оксана Маєвська показала можливості застосування інтегративних арт-терапевтичних інструментів у роботі з травмою (на прикладі інтегративної моделі трансформації травматичного досвіду «Сяйво аврори».

Роль якісної комунікації протягом лікування-відновлення довела кандидатка психологічних наук, доцентка, доцентка кафедри психології КІБі Ніна Наумчик, дослідивши реабілітаційний потенціал терапевтичного спілкування.

Тему продовжила кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології КІБіТ Вікторія Харченко, проте у контексті колективного вирішення проблем, проаналізувавши толтекське коло як метод фасилітації.

А вчителька початкових класів Заводського ліцею № 2 Заводської міської ради Лариса Горецька розповіла про доступність реабілітаційних послуг.

Під час роботи науковій панелі активно працювали понад 160 учасників та 20 спікерів. Взяли участь 9 докторів наук, професорів, 26 кандидатів наук, доцентів. Спікери представили науковий дискурс щодо проблем надання реабілітаційних послуг психологами різним категоріям населення. Вони поділилися своїми науковими розвідками та практичними кейсами.

Протягом роботи секції до всіх доповідачів лунали численні питання, пов’язані з конкретними випадками, відповіді на чимало з яких будуть основою подальших студіювань студентів і викладачів у спільних науково-практичних проєктах, висвітлених у відповідних освітньо-професійних програмах.

Усі матеріали учасників наукової панелі форуму буде опубліковано у збірнику тез.

Рішенням оргкомітету було визначено, що важливо розширити область впливу науково-практичних досліджень, які були представлені та обговорені під час наукової панелі.