МОСКАЛЬОВА АЛЛА СТЕПАНІВНА
-
ResearcherID
http://www.researcherid.com/rid/D-9923-2019ORCID iD:
https://orcid.org/0000-0003-0213-0434Профіль вченого у Google Scholar
https://scholar.google.com.ua/citations?user=4zZawkEAAAAJ&hl=ukСторінка автора у Електронній бібліотеці НАПН України
http://lib.iitta.gov.ua/cgi/stats/report/authors/de93fabd92788bee7d4703ab27566710/Додаткові відомості
Освіта:
- Київський державний національний університет ім. Т. Г. Шевченка, спеціальність: філософ, викладач філософських дисциплін (1983 р.).
- Новосибірський державний педагогічний інститут, спеціальність: практичний психолог (1992 р.).
- Національний університет «Києво-Могилянська Академія», спеціальність: практична соціальна робота (1999 р.).
Досвід роботи. Трудовий стаж отримала безпосередньо в закладах освіти та за спеціальністю – практична психологія (1975-2001 рр.).
З 2001 р. по теперішній час працює спочатку у Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти АПН України, і, остаточно (у зв’язку з перейменуванням ЦІППО) – у Державному вищому навчальному закладі «Університет менеджменту освіти» НАПН України, де проходила ступені професійного зростання, займаючи посади методиста вищої категорії наукового відділу, доцента, професора.
Теми дисертацій
- У 2004 р. захистила кандидатську дисертацію за темою: «Формування психологічної культури дівчат-підлітків в умовах позашкільного навчально-виховного закладу» за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
- У 2006 р. рішенням Атестаційної колегії присвоєно вчене звання доцента кафедри психології, а також підтверджено рівень доктора філософії з психології (PhD.).
Громадська активність
Керівництво Центром психологічного консультування «ДІАЛОГ» (на громадських засадах), створеним при кафедрі психології управління у 2006 р.
Наукова діяльність
Відповідальний виконавець НДР кафедри «Психологічні чинники суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх організацій» (2017-20121 рр., державний реєстраційний номер 0117U006772). Підтема: Особистісний потенціал як чинник суб’єктивного благополуччя персоналу освітньої організації
Під науковим керівництвом захищено 2 кандидатські дисертації:
- Саврасова-В’юн Т.В. «Психологічні особливості розвитку громадянської активності старшокласників», 2013, 19.00.07– вікова та педагогічна психологія.
- Гончарова Л.А. «Психологічні чинники розвитку творчої активності людей похилого віку», 2017, 19.00.07– вікова та педагогічна психологія
Перелік продукції (за останні два роки)
Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних
- Москальова А. С. Вивчення психологічних особливостей особистісного профілю кризи керівника загальноосвітнього навчального закладу / А. С. Москальова // Ежемесячный научный журнал «Scientific-Researches». – №4. – Молдова : Изд-во «Scientific-Researches», 2016. – С. 29–34. (Міжнародне фахове видання, входить до бази даних Index Copernicus)
- Model structure and Contents of Professional crisis overcoming Secondary Educational Institutions Managers /Alla Moskaljova. // European humanities studies : state and society; Ed.: I. Manokha, I. Surina, A Mirski, O. Breusenko-Kuznetsov, A. Vinogradov, W. Zhvolinsky, K. Popravka, G. Myronenko . – The faculty of Social Sciences (Pomeranian university in Stupsk), Poland; East European Institute of Psychology, Kyiv, Ukraine, 2016. – P. 146–159. Міжнародне фахове видання, включене до наукометричних баз Scopus та Copernicus.
- Москальова А. С. Вивчення психологічних особливостей особистісного профілю кризи керівника загальноосвітнього навчального закладу /А.С. Москальова // Ежемесячный научный журнал «Scientific-Researches», №4. – Молдова, изд-во «Scientific-Researches», 2016. – С. 29-33. Журнал індексується у міжнародній наукометричній базі Index Copernicus та ін.
Статті у наукових фахових виданнях, що затверджені МОН України
- Москальова А. С. Психологічні особливості особистісного потенціалу подолання професійних криз керівниками загальноосвітніх навчальних закладів / А. С. Москальова // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. пр. / НАПН України, Ун-т менедж. освіти ; голов. ред. В. В. Олійник ; редкол. : О. Л. Ануфрієва [та ін.] – К. : АТОПОЛ ГРУП, 2016. – рк.. 2(31). – 152 с. – С. 61–75. – (Серія «Соціальні та поведінкові науки»)
Матеріали та тези конференцій
- Москальова А. С. Дизайн дослідження та інструментарій вивчення психологічних особливостей подолання професійних криз керівників загальноосвітніх навчальних закладів / А. С. Москальова // Педагогіка та психологія : напрямки та тенденція розвитку в Україні та світі: зб. наукових робіт учасників міжнар. наук.-практ. конф. (м. Одеса, 15-16 квітня 2016 р.). – Одеса : «Південна фундація педагогіки», 2016. – С.45–49. (0,2 др. арк.).
- Москальова А. С. Дослідження психологічних особливостей особистісного профілю кризи керівника загальноосвітнього навчального закладу / А С. Москальова // Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти: тези всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 27 травня 2016 р.) – К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. – с. 66–68. [електронний ресурс]. – режим доступу: http://umo.edu.ua/konferenciji-ta-seminari (0,1 др. арк.)
- Москальова А. С. Аналіз рівнів розвитку духовних цінностей керівників загальноосвітніх навчальних закладів як чинника подолання професійних криз / А. С. Москальова // «Україна та ЄС: можливості та перспективи співпраці»: зб. мат-лів, доповідей Інтернет-конференції в рамках проекту «Кафедра Жана Моне «Аналіз та застосування європейського досвіду демократії та належного врядування в Україні» (м. Маріуполь, 18-19 травня 2017 р.). – Маріуполь : ДонДУУ, 2017. – 239-242.4 с. (0,3 др. арк..)
- Москальова А. С. Особистісний потенціал подолання професійних криз керівниками освітніх організацій як чинник їх конкурентоздатності / А. С. Москальова // Конкурентологія та ринок праці: психологічні аспекти : Тези І Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 8-9 грудня 2016 р.) – К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. – 93 с. – С. 54–56. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/konferenciji/i-mizhnarodnanaukovo-praktichna-konferencija-z-temi-konkurentologhija-ta-rinok-pracipsikhologhichni-aspekti (не ввійшли до звіту 2016 р.) (0,1 др. арк.).
- Москальова А. С. Особливості суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх організацій з різними рівнями професійно-сімейного конфлікту/ А. С. Москальова, О. О. Нежинська, О. А. Прокопенко // Тези ХІІ Міжнар. наук.-практ. конф. з організаційної та економічної психології «Організаційна та економічна психологія в Україні: сприяння регіональному розвитку» (м. Харків, 1-3 червня 2017 р.); за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки. – Київ-Харків, 2017. – С. 68–70. (0,03 др. арк.).
- Москальова А. С. Психологічні показники та критерії особистісного потенціалу подолання професійних криз керівників загальноосвітніх навчальних закладів / А. С. Москальова // Тези ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Генеза буття особистості». – К. : ДП «Інформаційно-аналітичне агенство», 2017. – С. 192–193. (0,1 др. арк.).
- Москальова А. С. Психологічні особливості розвитку духовних цінностей молодих педагогів / А. С. Москальова, М.В. Москальов // Організаційна та економічна психологія в Україні: сприяння регіональному розвитку : тези ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції з організаційної та економічної психології «» (1-3 червня, 2017 р., м. Харків). – К. Х. : Гуманітарний центр, 2017. – 112 с. – С. 35–36.(0,1 др. арк.)
- Москальова А. С. Особистісний потенціал як чинник суб’єктивного благополуччя особистості / А. С. Москальова // Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 26 травня 2017 р.) – К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2017. – 144 с. – С. 79–82. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// http://umo.edu.ua/konferenciji (0,1 др. арк.)
- Москальова А. С. Суб’єктивне благополуччя особистості як психологічний феномен / А. С. Москальова // Зб. мат-лів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. «Інноваційні технології в роботі практичного психолога» (м. Суми, 15 червня 2017 р.); у 3-х част.; Мін. освіти і науки України; Сум. ОІППО, Ін-т пед. освіти та освіти дорослих НАПН України; Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка. – Суми : СВС Панасенко І.М., 2017. – Ч. 1. – С. 97-99. – (0,1 др. арк.).
- Москальова А. С. Особливості суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх організацій з різними рівнями професійно-сімейного конфлікту / А. С. Москальова, О. О. Нежинська, О. А. Прокопенко / Мат-ли ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції з організаційної та економічної психології «Організаційна та економічна психологія в Україні: сприяння регіональному розвитку» (м. Харків, 1-3 червня 2017 р.). – С. 68–70 (0,03 др. арк.).
- Москальова А. С. Психологічні показники та критерії особистісного потенціалу подолання професійних криз керівників загальноосвітніх навчальних закладів /А.С. Москальова //Тези ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Генеза буття особистості». – К. : ДП «Інформаційно-аналітичне агенство», 2017. – С. 182-183.
- Москальова А. С. Суб’єктивне благополуччя особистості як психологічний феномен /А.С. Москальова // зб. мат-лів ІІІ М-ли. Всеукр. наук.-практ. конф. «Інноваційні технології в роботі практичного психолога» (м.Суми, 15 червня 2017 р.); у 3-х част.; Мін. освіти і науки, молоді та спорту України; Сум. ОІППО, І-т пед. освіти та освіти дорослих НАПН України; І-тут психол. ім. Г.С. Костюка тощо. – Суми: СВС Панасенко І.М., 2017. – Ч. 1. – С. 97-99.
Участь у науково-практичних заходах (за останні два роки)
- VІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми емпіричних досліджень у психології» (до 100-річчя від дня народження Ролана Барта) (Україна-Польща) Київ-Краків (м. Київ, Україна, 22-23 грудня 2016 р, м. Краків, Польща, 22-23 лютого 2016 р.) Тема виступу: Model structure and contents of professional crisis overcoming of secondary educational institutions managers.
- ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Соціалізація особистості в умовах системних змін: теоретичні та прикладні аспекти (м. Київ, 18 березня 2016 р.). Тема виступу: Професійно важливі якості керівників загальноосвітніх навчальних закладів як чинник подолання ними професійної кризи.
- Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка та психологія: напрями та тенденції розвитку в Україні і світі» (м. Одеса, 15-16 квітня 2016 р.) Тема виступу: Дизайн дослідження та інструментарій вивчення психологічних особливостей подолання професійних криз керівників загальноосвітніх навчальних закладів
- Всеукраїнська науково-практична Інтернет–конференція «Європейський вимір відкритої освіти» (м. Київ, 28 квітня 2016 р.). Тема виступу: Психологічні умови подолання професійних криз керівниками загальноосвітніх навчальних закладів
- Всеукраїнська науково-практична конференції «Психолого-педагогічні умови розвитку педагогічної майстерності та професійного саморозвитку вчителів спеціалізованих навчальних закладів художньо-естетичного профілю» (Мала Білозірка, Україна, 18-20 травня 2016 р.) Тема виступу: Психологічна підготовка керівників загальноосвітніх навчальних закладів до подолання професійних криз в умовах післядипломної педагогічної освіти
- Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти», (м. Київ, 27 травня 2016 р.). Тема виступу: Дослідження психологічних особливостей особистісного профілю кризи керівника загальноосвітнього навчального закладу
- Всеукраїнської науково-практичної конференції: «Сучасна особистість: психологічні межі, життєвий шлях, самореалізація» (м. Черкаси, 26-27 травня 2016 р.). Тема виступу: Психолого-педагогічні основи подолання професійних криз керівниками загальноосвітніх навчальних закладів
- ХІ Міжнародна науково-практична конференція «інституціональні перетворення в суспільстві: світовий досвід і українська реальність» (Мелітополь, 16-17 вересня 2016 р.). Тема виступу:.Психологічна допомога керівникам загальноосвітніх навчальних закладів щодо подолання професійної кризи
- Всеукраїнська науково-практична конференція, що присвячена 120 річниці з дня народження Миколи Олександровича Бернштейна «Дискурс здоров’я в освіті: філософія, педагогіка, антропологія, психологія (м. Вінниця, 16-17 вересня 2016 р.). Тема виступу:Подолання професійних криз керівниками загальноосвітніх навчальних закладів, як основа формування особистісного потенціалу здоров’язбережувальної компетентності
- Науково-методичний семінар ««Психологічна підтримка суб’єктів освітнього процесу, які постраждали внаслідок складних суспільно-політичних подій та військового конфлікту»» у межах виставки «Освіта та кар’єра – День студента 2016 р.» (м. Київ, 17 листопада 2016 р.). Тема виступу:«Психологічна підтримка суб’єктів освітнього процесу, які постраждали внаслідок складних суспільно-політичних подій та військового конфлікту»
- Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Застосування технологій бенчмаркінгу в організації навчального процесу в системі післядипломної педагогічної освіти» (м. Харків, 24 листопада 2016 р.) Тема виступу:Критерії оцінювання особистісного потенціалу керівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо подолання професійної кризи
- Дванадцята міжнародна науково-практична конференція «Соціалізація особистості в умовах системних змін: теоретичні та прикладні проблеми» (м. Київ,17 березня 2017 р.). Тема виступу:Соціально-психологічні особливості розвитку особистісного потенціалу керівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо подолання професійної кризи
- Всеукраїнська науково-практична конференція «Науково-методичні основи професійного розвитку керівних і педагогічних кадрів в умовах випереджувальної післядипломної освіти (м. Київ – Рівне, 30-31 березня 2017 р.). Тема виступу:Соціально-психологічні чинники розвитку особистісного потенціалу керівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо подолання професійної кризи
- Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Підготовка керівних та педагогічних кадрів до реалізації Концепції Нової української школи» (м. Харків, 6 квітня 2017 р.). Тема виступу:Особистісний потенціал керівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо подолання професійної кризи як чинник їх психологічної компетентності.
- IІ Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Професійний розвиток фахівців у системі освіти дорослих: історія, теорія, технології» (м. Київ, 28 квітня 2017 р.). Тема виступу:Психологічні чинники розвитку творчої активності керівників загальноосвітніх навчальних закладів
- ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти» (м. Київ, 26 травня 2017 р.) Тема виступу: Особистісний потенціал як чинник суб’єктивного благополуччя особистості
- ХІІ Міжнародна науково-практична конференція з організаційної та економічної психології «Організаційна та економічна психологія в Україні: сприяння регіональному розвитку» (м. Харків, 1-3 червня 2017 р.). Тема виступу: Психологічні особливості розвитку духовних цінностей молодих педагогів
- Всеукраїнська науково-практича конференція «Інноваційні технології в роботі практичного психолога» (м. Суми, 15 червня 2017 р.) Тема виступу: Суб’єктивне благополуччя особистості як психологічний феномен
- Третя Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми девіантної поведінки: історія, теорія, практика» (м. Херсон, 22-23 вересня 2017 р.).
- Міжнародна науково-практична конференція «Управління якістю вищої освіти: проблеми та перспективи» (м. Київ, 29 вересня 2017 р.).
- V Всеукраїнська науково-практична конференція «Інноваційна діяльність та дослідно-експериментальна робота в сучасній освіті» (м. Чернівці, 20 жовтня 2017 р. Тема виступу: Особистісний потенціал інноваційної компетентності керівників закладів освіти та умови його розвитку
- Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічне забезпечення громадської підтримки освітніх інновацій» (м. Київ, 01 листопада 2017 р.).
- Восьмі Сіверянські соціально-психологічні читання (м. Чернігів, 06 листопада 2017 р.). Тема виступу:Соціально-психологічні умови розвитку особистісного потенціалу керівників закладів середньої освіти
- Міжнародна науково-практична конференція “Проблеми девіантної поведінки: історія, теорія, практика”, яка відбудеться 22 вересня 2017 року у м. Херсоні Тема виступу: Особистісний потенціал керівників освітніх організацій у контексті попередження девіантної поведінки суб’єктів освітнього процесу
Науково-організаційна діяльність
1. Участь у роботі науково-методичної ради УМО (А. С. Москальова).
2. Організація та проведення масових заходів Всеукраїнського рівня:ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації в умовах трансформації освіти» (спільно з кафедрою психології та особистісного розвитку ІМП ДВНЗ «УМО», спільною (ДВНЗ «УМО» і Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти) лабораторією професіоналізму, лабораторією організаційної та соціальної психології Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України).
3. Всеукраїнська науково-практична конференція «Громадська підтримка освітніх інновацій», м. Київ, 01 листопада 2017 р. (спільно з кафедрою психології та особистісного розвитку ІМП ДВНЗ «УМО», лабораторією соціально-психологічних технологій Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.
Науково-педагогічна діяльність
Наукове керівництво аспірантами:
1. Власенко А.А. «Психологічні особливості когнітивного стилю особистості фахівців соціономічних професій» на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 «Психологія», спеціалізація 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
2. Гуменюк І.А. «Психологічні особливості розвитку особистісного потенціалу вчителів початкових класів в умовах реалізації Концепції нової української школи» на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 «Психологія», спеціалізація 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
3. Балахтар К. С. «Креативність як чинник суб’єктивного благополуччя вчителів закладів середньої освіти» на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 «Психологія», спеціалізація 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
Здобувачами:
4. Чубко О.І. Психологічні особливості розвитку правової активності студентської молоді на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 «Психологія», спеціалізація 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
5. Василига О. В. Особистісний потенціал медичних працівників як чинник ефективності їх професійної діяльності на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 «Психологія», спеціалізація 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
Міжнародна діяльність
1.Участь у міжнародних проектах у спільних дослідницьких і освітніх проектах з Українською і Польською Асоціаціями організаційних психологів та психологів праці; Канадсько-Українським гендерним фондом (2012 р.). Учасник Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні ЄС-ПРООН (2010-2011 рр.).
2.Участь у міжнародних програмах академічної мобільності: Українсько-австрійський проект «Нові вимоги до компетенцій керівників шкіл в Україні» 2017-2018 рр.
Професійний розвиток
Підвищення кваліфікації:
Курси підвищення кваліфікації в ЦІППО ДВНЗ «УМО» за категорією «Науково-педагогічні працівники університетів, академій, інститутів, які викладають психолого-педагогічні дисципліни» (10.04.2017-10.11.2017, свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 35830447).
Назад-