Аналізується сутність поняття "здоров'язбережувальна компетентність",
акцентується увага на необхідності володіння вчителем основними знаннями й
уміннями з основ здоров'язбереження, відзначається специфіка здоров'язбережу-
вальної компетентності вчителя. На основі аналізу сучасних підходів до розуміння
готовності вчителя до професійної діяльності пропонується структура готов-
ності вчителя до формування здоров'язбережувальної компетентності учнів.
Виокремлюються та характеризуються основні компоненти готовності (аксіом-
логічний, когнітивний, діяльнісний, особистісний), намічаються шляхи формування
готовності вчителя до формування здоров'язбережувальної компетентності учнів
у системі післядипломної педагогічної освіти.
Ключові слова: здоров'язбереження, здоров'язбережувальна компетент-
ність, готовність вчителя до формування здоров'язбережувальної компетент-
ності учнів.
Анализируется сущность понятия «здоровьесберегающая компетент-
ность», автором акцентируется внимание на необходимости владения учителем
основными знаниями и умениями по проблеме здоровьесбережения, отмечается
специфика здоровьесберегающей компетентности учителя. На основе анализа
современных подходов к пониманию готовности учителя к профессиональной
деятельности предлагается структура готовности учителя к формированию
здоровьесберегающей компетентности учеников. Выделяются и характеризу-
ются основные компоненты готовности (аксиологический, когнитивный, дея-
тельностный, личностный), намечаются пути формирования готовности учи-
теля к формированию здоровьесберегающей компетентности учеников в
системе последипломного педагогического образования.
Ключевые слова: здоровьесбережение, здоровьесберегающая компетент-
ность, готовность учителя к формированию здоровьесберегающей компетент-
ности учеников.
Essence of concept «Health preserving competence» is analysed in the article. An
author is accenting the attention on the necessity of possession of a basic knowledge and
abilities of health preservation by teacher, the specific features of health preserving
competence of teacher are marked. On the basis of analysis of the modern tendencies of
understanding of readiness of a teacher to professional activity its structure is offered,
including formation of health preserving competence of students. Basic components of
readiness (acsiological, cognitive, action-based, personality-based) is distinguished by the
author and characterized. The ways of formation of readiness of a teacher to implement the
health preserving competence to the students in the system of post-educational pedagogical
education are analysed.
Key words: health preservation, health preserving competence, readiness of teacher
to form the health preserving competence of students.