Журнал "Післядипломна освіта в Україні № 2’2013 (23)"
Назва: Журнал "Післядипломна освіта в Україні № 2’2013 (23)" |
Науково-редакційна рада:
В. Олійник (голова), ректор Університету менеджменту освіти НАГІН України;
М. Віднічук, ректор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
С.Дровозюк, ректор Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників;
В. Зелюк, ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. Остроградського;
А. Зубко, ректор Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів;
Р. Зуб’як, ректор Івано-Франківського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників;
В. Пашков, ректор Запорізької обласної академії післядипломної педагогічної освіти;
Л. Покроєва, ректор Харківського обласного науково-методичного інституту безперервної освіти;
М. Романенко, ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
О. Ситніков, директор Інституту ПОІПП ДВНЗ «Університету менеджменту освіти»;
Н. Чепурна, ректор Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників;
І. Якухно, ректор Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Головний редактор
Л. Ващенко, д-р пед. наук, проф.
Заступники головного редактора:
Т. Бойченко, канд. пед. наук, доцент;
Є Чернишова, д-р пед. наук, доцент.
Редакційна колегія:
В. Андрущенко, д-р філос. наук, проф.;
В. Биков, д-р техн. наук, проф.;
Я Волянюк, д-р психол. наук, проф.;
В. Дивак, канд. пед. наук, доцент;
Г. Дмитренко. д-р екон. наук, проф.;
Л, Карамушка, д-р психол, наук, проф.;
Я. Клокар, д-р пед. наук;
Я Лушин, д-р психол. наук, проф.;
В. Маслов, д-р пед. наук, проф.;
Г. Мостовий, канд. екон. наук, проф,
В. Паламарчук, д-р пед. наук, проф.;
Ю. Приходько, д-р психол. нгук, проф.;
Н. Протасова, д-р пед. наук, проф.;
В. Пуцов, канд. пед. наук, доцент;
Т. Сорочан, д-р пед. наук, проф.;
Т. Сущенко, д-р пед. наук, проф.;
В.Яковець, д-р фіз.-мат. наук, проф.
Видавець
Університет менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України
Редактори:
Л. Івашень;
В. Отрішко;
О. Кірієнко.
Технічний редактор:
Я. Васильченко
Коректор:
Л. Дончевська
Адреса редакції:
04053, Київ, Артема, 52-а, тел. 481-38-58, 481-38-12, 481-38-13, 481-38-15
E-mail: rector@umo.edu.ua
E-mail: infoumo@gmail.com
Web-сайт www.umo.edu.ua
Видається з 2001 р.
Свідоцтво про державну реєстрацію серія КВ № 4286 від 12.06.2000 р.
Здано до набору 22.04.2013 р.
Підписано до друку 04.06.2013 р.
Формат 60Х84/8. Папір офсетний. Друк офсетний. Тираж 300 прим. Зам. 13-206.
Виготівник ТОВ «Дорадо-Друк», 09000, м. Сквира, вул. Щорса, 7, (044)501-75-69
Свідоцтво про внесення субєкта видавничої справи до Державного реєстру ДК № 2600 від 01.09.2006 р. www.doradoalliance.com
ЗМІСТ
ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА У ГАЛУЗІ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ
В. Кремень
Самоорганізований соціум: парадигма людино центризму …………………………………..3
В. Луговий
Управління підготовкою педагогічних кадрів у системі вищої школи ………………………6
Ю. Зіньковський
Постійне навчання – сенс парадигми сучасної педагогіки ……………………………………9
Н. Клокар
Управління оптимізацією мережі навчальних закладів регіону: організаційний аспект …...12
Л. Пуховська
Педагогічна освіта в європейському освітньому просторі: шляхи і бездоріжжя ……………17
Валерій Дивак
Особливості впровадження національної рамки кваліфікацій в освітню галузь …………….20
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Л. Гаєвська
Сучасні освітні технології у процесі підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців …………………………………………………………………………………………23
В. Кузнецова
До визнання – через професіоналізм, відповідальність, креативність ………………………...25
М. Шевчук
Детермінація поняття «професійна компетентність» …………………………………………..27
НАУКОВІ ОСНОВИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Є Чернишова
Концептуальні засади формування інтелектуального капіталу навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти …………………………………………………………….34
Л. Ляхоцька
Концептуальні засади розвитку дистанційного навчання в Університеті менеджменту освіти …………………………………………………………………………………………………...….40
О. Брюховецька
Розвиток готовності майбутніх психологів до використання нетрадиційних форм навчання в процесі особистісно орієнтованої підготовки в системі ППО …………………………………43
Л. Голодюк
Інноваційні підходи до організації роботи з вчителем як засіб підвищення якості післядипломної педагогічної освіти ……………………………………………………………..48
ПРАКТИКА ОСВІТНІХ РЕФОРМ ТА ЇХ РЕАЛІЗАЦІЯ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ
З. Рябова
Маркетингові дослідження в управлінні навчальним закладом ……………………………….51
В. Солодков
Система соціокультурних ресурсів педкадрів навчальних закладів післядипломної освіти...55
В. Підгурська
Професійна компетентність молодого керівника навчального закладу ………………………59
О. Прокопенко
Професійна «Я-концепція» керівника як конфігурація професійного розвитку ……………..63
Г. Федоров
Зміст і структура професійної компетентності керівника навчального закладу в ринкових умовах ……………………………………………………………………………………………...66
АНДРАГОГІКА І ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ
Н. Ничкало
Андрагогіка в системі педагогічних наук ……………………………………………………….73
О. Ситніков, Н. Верченко
До питання підготовки конкурентоспроможного фахівця …………………………………….77
Г. Єльникова
Теоретико-методологічні основи моделювання освітніх систем загальноосвітнього навчального закладу в умовах інноваційного розвитку ………………………………………..82
Т. Рожнова
Теоретичні і практичні засади управління ВНЗ з використанням інноваційних технологій ………………………………………………………………………………………………………88
О. Боднарук
Дослідження процесу формування системи базових психологічних понять у студентів вищих навчальних закладів ………………………………………………………………………………91
ПРОЕКТНИЙ ПОРТФЕЛЬ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ
М. Скрипник
Закономірності та принципи формування змісту підготовки науково-педагогічних працівників у системі післядипломної освіти …………………………………………………..95
НА ДОПОМОГУ МЕТОДИСТУ
Н. Любченко
Координація в діяльності науково-методичного центру з розвитку новаторського руху в закладах післядипломної педагогічної освіти ……………………………………………...….101
Л. Максюта
Особливості професійної спрямованості методиста науково-методичних установ районної (міської) ланки освіти ……………………………………………………………………………105
Відомості про авторів …………………………………………………………………………....107