Журнал "Післядипломна освіта в Україні" 18
Назва: Журнал "Післядипломна освіта в Україні" №1 2011 (18)
|
Науково-редакційна рада:
В. Олійник (голова), ректор Університету менеджменту освіти НАПН України;
В. Мадзігон, перший віце-президент НАПН України, директор Інституту педагогіки НАПН України;
М. Віднічук, ректор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
А. Зубко, ректор Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів;
Р. Зуб'як, ректор Івано-Франківського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників;
В. Пашков, ректор Запорізької обласної академії післядипломної педагогічної освіти;
Л. Покроєва, ректор Харківського обласного науково-методичного інституту безперервної освіти;
М. Романенко, ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
О. Рудяков, ректор Кримського республіканського інституту післядипломної педагогічної освіти;
О. Ситніков, директор Інституту ПОІПП ДВНЗ «Університету менджменту освіти»;
Н. Чепурна, ректор Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.
Головний редактор
Л. Вощенко, д-р пед. наук, проф.
Заступники головного редактора:
Т. Бойченко, канд. пед. наук, доцент;
Є. Чернишова, канд. пед. наук, доцент.
Редакційна колегія:
В. Андрущенко, д-р філос. наук, проф.;
В. Биков, д-р техн. наук, проф.;
Н. Волянюк, д-р психол. наук, проф.;
В. Дивак, канд. пед. наук, доцент;
Л. Карамушка, д-р психол. наук, проф.;
Н. Клокар, д-р пед. наук;
П. Лушин, д-р психол. наук, проф.;
В. Маслов, д-р пед. наук, проф.;
В. Паламарчук, д-р пед. наук, проф.;
Ю. Приходько, д-р психол. наук, проф.;
Н, Протасова, д-р пед. наук, проф.;
Л. Пуховська, д-р пед. наук, проф.;
В. Пуцов, канд. пед. наук, доцент;
Т. Сорочан, д-р пед. наук, проф.;
Т. Сущенко, д-р пед. наук, проф.;
В. Яковець, д-р фіз.-мат. наук, проф.
Видавець
Університет менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України
Редактори:
Л. Івашень;
Н. Литвиненко;
О. Кірієнко.
Технічні редактори:
Т. Кислян;
Я. Васильченко.
Коректор
В. Отрішко.
Адреса редакції:
04053, Київ, Артема, 52-а, тел. 481-38-58, 481-38-12, 481-38-13, 481-38-15
E-mail: rector@umo.edu.ua
E-mail:infoumo@gmail.com
Видається з 2001 р.
Свідоцтво про державну реєстрацію серія КВ № 4286 від 12.06.2000 р.
Здано до набору 29.05.2011 р.
Підписано до друку 15.06.2011 р.
Формат 60x84/8. Папір офсетний.
Друк офсетний. Тираж 300 прим.
Зам. 153.
Віддруковано ТОВ «Дорадо Альянс», 04080, м. Київ, вул. Турівська, 24-а
Свідоцтво про внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру ДК № 3624 від 13.11.2009 р.
www.doradoalliance.com
ЗМІСТ
ТЕОРІЯ ТА МЕТОДОЛОГІЯ ОСВІТИ І НАУКИ
В.Олійник
Реформування післядипломної педагогічної освіти на засадах кредитно-модульної системи організації навчального процесу…………………………………………………………………………3
Г. Кільова
Вища освіта України у Болонському процесі: проблеми,завдання, перспективи……………………..8
В. Солодков
Системологічні аспекти вищої школи…………………………………………………………………..10
Л. Ващенко, В. Маслов
Методологічні засади розробки стандартів для формування посадово-функціональної (професійної) компетентності керівних кадрів освіти…………………………………………………16
ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ
Т. Бойченко
Рівні інновацій у післядипломній педагогічній освіті……………………………………………...…24
С. Болсун, Н. Чипиленко
Інноваційний підхід до формування професійного іміджу педагога в системі післядипломної освіти………………………………………………...27
С. Скрипник
Запровадження інновацій, інноваційних педагогічних технологій як показники якості післядипломної педагогічної освіти…………………………………………………………………….31
Н. Ткачук
Організаційні моделі профільного навчання в сільській школі як предмет дослідно-експериментальної роботи…………………………………34
ПРОФЕСІЙНА ПЕДАГОГІКА І ПСИХОЛОГІЯ
П. Лушин
Одаренность как свойство «одаренных» систем………………………………………………...38
О. Боднарук
Соціально-демографічні та індивідуально-психологічні чинники засвоєння системи базових психологічних понять у студентів вищих навчальних закладів……………………………….39
Г. Назаренко
Психологічна підготовка педагогів у системі післядипломної освіти до здійснення професійної діяльності……………………………………………………………………………41
НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ
Н. Любченко
Реальний стан сучасної практики координації науково-методичної роботи закладів післядипломної педагогічної освіти (за підсумками тематичного вивчення досвіду роботи Хмельницького і Рівненського обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти)………………………………………………………………………………………………45
Л. Липова, М. Войцехівський, В. Малишев
Дидактичні особливості сучасної безперервної освіти…………………………………………….49
І. Якухно
Компетентнісний підхід у сучасній післядипломній педагогічній освіті………………………………………………………………………………….53
ШКОЛА УПРАВЛІННЯ
Н. Чепурна
Проблема створення освітнього середовища сільської школи у педагогічній теорії та практиці…...59
ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД
Л. Логинова
К проблеме контроля и оценки качества в дополнительном образовании детей…………………….62
НАШІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
А. Старєва
Формування предметно-методичної компетентності вчителя під час його підготовки та підвищення кваліфікації………………………….67
Н. Клокар
Інформаційно-навчальне середовище системи освіти регіону як чинник професійного розвитку педагогічних, управлінських і методичних кадрів…………………………………………………….72
Т. Васькив
Научно-методическое сопровождение реализации концепции приоритетнмх направлений воспитательной работы в учебных заведеннях Автономной Республики Крым……………………….76
НА ДОПОМОГУ КЕРІВНИКУ ТА МЕТОДИСТУ
В. Дивак
Особливості реалізації компетентнісного підходу в удосконаленні освітньої галузі «Здоров'я і фізична культура»…………………………………………………………………………………………….82
А. Павленко
Особистісні освітні результати і безперервна освіта…………………………………………………84
К. Голдобіна
Педагогічні читання як форма колективної методичної роботи з кадрами (з досвіду роботи)…….89
НОРМАТИВНІ МАТЕРІАЛИ МІНІСТЕРСТВ ТА ВІДОМСТВ УКРАЇНИ
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 447 від 16 травня 2011 року………...91
Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»№930 від 06.10.2010 р…...99
ВІДОМОСТІ ПРО АВТОРІВ
Відомості про авторів…………………………………………………………………………….107