БІНПО ВИСТУПИВ СПІВОРГАНІЗАТОРОМ ВЕБІНАРУ-ПРАКТИКУМУ: «БЕЗПЕЧНА ПОВЕДІНКА ВСІХ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЦИФРОВОМУСЕРЕДОВИЩІ»

БІНПО ВИСТУПИВ СПІВОРГАНІЗАТОРОМ ВЕБІНАРУ-ПРАКТИКУМУ: «БЕЗПЕЧНА ПОВЕДІНКА ВСІХ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЦИФРОВОМУСЕРЕДОВИЩІ»

16 лютого 2023 року відповідно до річного плану роботи Навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти у Київській області, з метою покращення рівня цифрової грамотності та поглиблення знань з цифрової безпеки всіх учасників освітнього процесу в онлайн-форматі проведено вебінар-практикум на тему: «Безпечна поведінка всіх учасників освітнього процесу у цифровому середовищі». Вебінар проведено для всіх педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти Київської області.

З метою розвитку співробітництва у сфері методичного забезпечення освітнього процесу Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України став співорганізатором вебінару.

Спікеркою однієї із сесій виступила Олена Юденкова, доцентка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО, кандидатка педагогічних наук. Олена Юденкова провела майстер-клас за темою: «Академічна доброчесність та професійна етика в освітньому середовищі». Олена Юденкова запропонувала учасникам працювати під гаслом: «Рухаємося вперед. Пробуємо нове. Стаємо кращими разом з БІНПО».

Аргументація важливості обговорення питань академічної доброчесності та професійної етики у сучасному закладі професійної освіти базується на забезпеченні якості освіти, збереженні репутації закладу, запобіганню плагіату та недоброчесній поведінці, підготовці майбутніх професіоналів з високими моральними стандартами, формуванні у здобувачів освіти та викладачів громадянської відповідальності тощо.

Мета майстер-класу: сприяти створенню спільноти педагогічних працівників закладів професійної освіти, які б висловлювали зацікавленість та обізнаність у впровадженні етичних стандартів в освітній процес, розвивали культуру академічної доброчесності; надання конкретних педагогічних стратегій та методів для формування у педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів професійної світи усвідомлення щодо необхідності формування цінностей академічної доброчесності.

Під час майстер-класу розглянуто важливі питання:

  • поняття академічної доброчесності та її роль в освіті;

  • визначення видів порушень академічної доброчесності (плагіат, копіювання, тощо);

  • наслідки порушення академічної доброчесності для здобувачів освіти ЗП(ПТ)О та викладачів;

  • значення професійної етики для освітян загалом;

  • етичні вимоги в освітньому процесі (педагогічних працівників у відношенні до здобувачів освіти, керівництва закладу освіти до педагогічних працівників);

  • педагогічні стратегії для підтримки академічної доброчесності та професійної етики в сучасному освітньому середовищі.

Учасники майстер-класу застосовували техніки активного слухання, висловлювали свої думки та досвід з означеної проблеми обговорення. Родзинкою заходу стало обговорення кейсу «сліди доброчесної чи недоброчесної поведінки в освітньому та цифровому просторі, особистому житті».

У підсумку роботи Олена Юденкова надала рекомендації та посилання на важливі тематичні ресурси для подальшого ширення політик академічної доброчесності та професійної етики в закладах професійної освіти.