Квіт: Європейський шлях це поєднання науки і освіти

Квіт: Європейський шлях це поєднання науки і освіти

Європейський шлях освіти – це поєднання науки і освіти – і це аксіома, яку часто доводиться пояснювати. Про це розповів міністр освіти і науки у програмі "Вересень" на Першому національному каналі.

Сергій Квіт зазначив, що міністерством розроблений проект закону "Про науку і науково-технічну діяльність", який буде подано на розгляд до Парламенту.

Міністр нагадав, що українському суспільству дісталася пострадянська спадщина, що і досі зберігається у принципі керування системою, зокрема, в Національній академії наук. В академії рішення приймає президія, а науковці, котрі проводять дослідження, позбавленні права голосу.

За словами міністра, у законопроекті "Про науку та науково-технічну діяльність" в тісному діалозі з Національною академією наук були знайдені нові організаційні форми управління.

«Тут має бути поняття державної політики в науці», - підкреслив Сергій Квіт.

Окрім того, має бути єдиний реєстр наукових досліджень і фінансування з одного фонду.

"Ми прив’язуємо до державної системи і формування політики в дослідженнях, і демократизуємо систему", - наголосив Квіт.

Міністр також зазначив, що вітчизняні дослідницькі інституції інтернаціоналізуються. Будуть проводитися аудити українських наукових досліджень з метою їх користі та доцільності для держави, до яких залучатимуть зарубіжних експертів.

"Ми будемо залучати змішані групи, що складатимуться з наших і західних науковців. Ця робота вже почалася з підписанням угоди про участь у проекті "Горизонт 2020", - додав Сергій Квіт.

За словами міністра, Закон "Про вищу освіту", який зараз імплементується міністерством, покликаний замінити уклад життя академічного середовища. Сергій Квіт зазначив, що автономія університетів не можлива без вимогливості до них. "Ми заохочуємо академічне середовище приймати рішення", - пояснив Міністр.

Сергій Квіт також повідомив, що зараз Міністерство освіти і науки працює над новим законом "Про освіту", де будуть закладені інші принципи фінансування університетів.

"Це блочне фінансування. Держава має укласти угоду з університетами, які краще навчають, а працедавці цим закладам довіряють. І ці університети знають, скільки фахівців зможуть підготувати і за якими спеціальностями", - пояснив міністр.