МОЛОДІ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ – ЯКІСНУ ПРОФЕСІЙНУ ОСВІТУ
24 травня 2016 р. в ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти» (директор Сергій Сущенко) відбувся науково-методичний семінар з теми: «Інклюзивне освітнє середовище для учнів із порушенням слуху в системі професійно-технічної освіти».
Розпочато трирічний педагогічний експеримент всеукраїнського рівня, мета якого полягає у пошуку оптимальних шляхів забезпечення доступності інформаційно-освітнього середовища для учнів з порушенням слуху в системі професійної освіти і навчання.
Керівник експериментального педагогічного майданчика, директор Сергій Сущенко наголосив, що навчальний заклад має інклюзивні можливості для професійного навчання молоді із особливими потребами, є учасником міжнародних освітніх проектів, співпрацює з компаніями «Хенкель Баутехнік» (Україна), «Ceresit», «Geberit».
Науковий керівник експериментального педагогічного майданчика, доктор педагогічних наук, професор Лариса Сергеєва зазначила, що запровадження інклюзії сьогодні є головним, а не другорядним завданням для професійних навчальних закладів, адже різноманітність відкриває шлях до розуміння. Інклюзія – це ідеал, цього необхідно прагнути, хоча і дуже складно досягнути 100%. Інклюзивна освіта в розвинутих країнах включає в себе визнання відмінностей, зміни, як всередині навчального закладу, так і в національній політиці, у культурі суспільства. Всі діти мають право на навчання, всі діти рівні, і саме навчальні заклади, впроваджуючи інклюзивну освіту, можуть знизити рівень дискримінації у суспільстві до людей з особливими потребами.
У науково-практичному семінарі взяли участь Оксана Углік, начальник відділу дошкільної, корекційної освіти та соціальної роботи департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, Ольга Голубєва, завідувач міської психолого-медико-педагогічної консультації департаменту освіти і науки Одеської міської ради; Таїсія Абозіна, завідувач кабінету якості освіти Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області, Анна Замша, завідувач лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат психологічних наук, науковий консультант експериментального педагогічного майданчика; Тетяна Неткова, директор Болградської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ст. з дошкільними групами колекційного та реабілітаційного спрямування,Ірина Чеберяк, матір випускниці Центру ПТО, педагогічні працівники центру.
Дано старт дослідно-експериментальній роботі, що сприятиме удосконаленню професійних умінь майбутніх кваліфікованих робітників із порушенням слуху, спрямована на їхню адаптацію та соціалізацію, якісну професійну освіту й гідну роботу.