СПІВРОБІТНИКИ УМО - УЧАСНИКИ МІЖНАРОДНОГО СЕМІНАРУ «РАМКА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ДИЗАЙНУ МІКРОКВАЛІФІКАЦІЙ: КРАЩІ ПРАКТИКИ ТА КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ РОЗРОБЛЕННЯ ВИСОКОЯКІСНИХ КВАЛІФІКАЦІЙ»
11-12 березня 2024 рокувідбувся Міжнародний семінар «Рамка для ефективного дизайну мікрокваліфікацій: кращі практики та керівництво для розроблення високоякісних кваліфікацій». Семінар було організовано Національним Еразмус+ офісом у Вірменії, Інформаційним центром з питань академічного визнання та мобільності CIMEA - NARIC Італія у співпраці з Національним Еразмус+ офісом в Україні в рамках місій технічної допомоги Еразмус+.
Учасниками міжнародного семінару від ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України були: проректор з навчально-наукової, освітньої роботи та міжнародних зв’язків Наталія Муранова, директор Центру міжнародного співробітництва та освіти Світлана Грицай, методист вищої категорії Центру міжнародного співробітництва та освіти Лариса Бородінова, завідувач відділу моніторингу якості освіти, ліцензування та акредитації Олена Безнос, доцент кафедри публічного управління і проектного менеджменту ННІМП Галина Бережна та інших співробітники.
З вітальними словами до представників закладів вищої освіти та наукових установ, науково-педагогічних працівників, розробників освітніх програм, а також державних службовців звернулися Олена Козієвська, керівник секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій; Рубен Топчян, директор Національного центру забезпечення якості професійної освіти Вірменії; Світлана Шитікова, координатор Національного Еразмус+ офісу в Україні; Юрій Рашкевич, експерт з реформування вищої освіти, член Національного агентства кваліфікацій, професор Національного університету «Львівська політехніка»; Аревік Оганян, експерт з реформування вищої освіти, керівник стратегічних проєктів Міжнародного університету Євразії (Вірменія).
К’яра Фінок’єтті, директор Інформаційного центру з питань академічного визнання та мобільності NARIC (Італія) упродовж двох робочих днів вебінарів розповідала про практику впровадження рамок кваліфікацій для мікрокредитного навчання в Римському університеті ла Сап’єнца. У своїх презентаціях К’яра Фінок’єтті зазначила, що в сучасному світі мікрокредитне навчання стає все більш популярним і ефективним інструментом для здобуття нових знань та навичок. Ця форма навчання дозволяє здобувачам вищої освіти вивчати конкретні курси або предмети за короткий період часу, зазвичай без необхідності реєстрації на повний академічний курс. Однак, важливо мати чіткі рамки кваліфікацій для визначення рівня знань та компетенцій, отриманих через мікрокредитне навчання у вищій освіті, зауважила європейський експерт.
Важливими питаннями для дискусій були про визначення компетенцій, опис курсі, встановлення рівнів, оцінювання успішності, забезпечення якості освіти, формування гнучких навчальних траєкторій та багато інших. Особливо великий інтерес викликала розповідь К’яра Фінок’єтті про можливість постійного навчатися та професійного розвитку після завершення мікрокредитних курсів або програм. Це може бути у вигляді доступу до онлайн ресурсів, бібліотек та інших навчальних матеріалів, проходження нових курсів, участі у воркшопах та семінарах, а також доступ до різноманітних міжнародних платформ для навчання з отриманням сертифікатів.
Під час роботи вебінарів доповідач наголосила про необхідність встановлення стандартних рамок кваліфікацій за мікрокредитним навчанням у вищій освіті, які допоможуть здобувачам вищої освіти та роботодавцям краще зрозуміти цінність та значення такої форми навчання, а також сприятимуть розвитку ефективних та прозорих систем оцінок та визнання документів про освіту за кордоном.
Завершуючи свій виступ, К’яра Фінок’єтті надала визначення мікрокредитам, яке було сформульовано в «Рекомендаціях Ради Європейської Комісії щодо підходу до мікрокредитування для навчання впродовж життя та працевлаштування» від 16 червня 2022 року(http://surl.li/rnjof)
Визначення мікрокредитів полягає у фіксації результатів навчання, які здобувач вищої освіти отримав після короткострокового курсу навчання, який спрямований на забезпечення здобувача вищої освіти конкретними знаннями, навичками та компетенціями, які відповідають соціальним, особистим, культурним потребам або потребам ринку праці.