У БІНПО ВІДБУЛИСЯ МАЙСТЕР-КЛАСИ «АДАПТАЦІЯ ПТО УКРАЇНИ ДО ОСВІТИ 4.0: ВИКЛИКИ, МОЖЛИВОСТІ, ОПТИМІЗАЦІЯ ТА РОЗШИРЕННЯ ДОСВІДУ ЗПТО»

У БІНПО ВІДБУЛИСЯ МАЙСТЕР-КЛАСИ «АДАПТАЦІЯ ПТО УКРАЇНИ ДО ОСВІТИ 4.0: ВИКЛИКИ, МОЖЛИВОСТІ, ОПТИМІЗАЦІЯ ТА РОЗШИРЕННЯ ДОСВІДУ ЗПТО»

17 квітня 2024 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України відбулися майстер-класи «Адаптація ПТО України до освіти 4.0: виклики, можливості, оптимізація та розширення досвіду ЗПТО».

Спікер: Жук Михайло Васильович, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України.

Перший майстер-клас проведено для студентів ІІ курсу Могилів-Подільського монтажно-економічного фахового коледжу спеціальності «Компʼютерна інженерія» (спеціалізація «Обслуговування комп’ютерних систем та мереж» кваліфікація: технік-програміст).

Головним пріоритетом майстер-класу було  сприяння формуванню фахових компетентностей студентів шляхом аналізу потенціалу європейських фахових віртуальних мереж та розширення спектру фахових проєктів з перспективою партнерства із закладами профтехосвіти ЕС.

Метою майстер-класу була адаптація здобувачів освіти до розуміння проблем та пошуку їх рішень в формуванні індивідуальних освітні траєкторій та розширення уявлень студентів про:

- модель розвитку 4.0 (4-та промислова революція, індустрія 4.0, глобалізація 4.0, освіти 4.0, українська програма «Освіта 4.0: український світанок»);

- взаємодоповнення розвитку освіти та  ринку праці в світі 4.0. (розглянуто динаміку формування рамок компетенцій ЄС, значення навичок в адаптації до ринку праці, процеси реалізації «революції перенавичок»);

- важливість використання проблемно-ресурсного та індикативно технологічного  підходів до формування пошукового та інноваційного мислення, адаптації до проблем, ресурсів, моделей досвіду та вміння розробляти власні дорожні карти, проєкти, кейси. Здобувачам освіти було запропоновано розглянути це через адаптацію до європейських віртуальних мереж професійно-технічної освіти.

- формування мотивації і навичок для реалізації проєктів у відповідності до майбутньої спеціальності.

Здобувачі освіти висловили побажання отримати консультативну підтримку у формуванні ідей віртуально-мережевих проєктів, їх практичної реалізації.

Другий майстер-клас проведено на прохання ЦПРПП Шосткинської міської ради з проблеми організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.

Основною проблемою для обговорення було те, як викласти навчальний матеріал в умовах обмеженого часу (навчання в укриттях, урок – 20 хвилин).                                                                                                              Авдиторія: заступники директора загальноосвітніх навчальних закладів м. Шостка з навчально-виховної роботи. Розглянуто питання використання досвіду дистанційного і змішаного навчання при забезпечені безпекових параметрів і високої якості освітнього процесу. У процесі обговорень було розглянуто три можливі моделі, які можуть бути функціональними.

Спікер Михайло Жук планує провести серію майстер-класів, воркшопів, тренінгів по формуванню відповідних навичок.