У БІНПО ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ ШКОЛИ ЛІДЕРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

У БІНПО ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ ШКОЛИ ЛІДЕРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

31 січня 2024 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України відбулося чергове засідання «Школи лідерів професійної освіти» за темою: «Аналоговий, адаптований та власний інноваційний досвід як платформа пошуку партнерів».

Мета зустрічі – пошук шляхів оптимізації системи підвищення кваліфікації педагогів ЗП(ПТ)О.

Модератор засіданняМихайло Жук, керівник школи, завідувач кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін, кандидат філософських наук, доцент.

У заході взяли участь науково-педагогічні працівники БІНПО, здобувачі освіти, слухачі курсів та представники інших установ та організацій, котрі зацікавлені в питанні розвитку лідерства як продуктивного засобу підвищення професійної компетентності фахівців і цілеспрямованої діяльності колективу однодумців.

У процесі засідання Михайло Жук порушив важливі філософсько-педагогічні аспекти лідерства освіти, професійного лідерства як чинника ефективної мотивованої діяльності цілісного колективу і кожного педагогічного та науково-педагогічного працівника в ньому.

Окремо було розглянуто актуальні питання Освіти 4.0: розв’язування завдань (уміння вирішувати нагальні проблеми є одним із найвищих умінь кожної організації, зокрема і закладу освіти), співпраця (сутність співдіяльності з членами колективу полягає у тому, щоб результативно працювати інколи як лідер, інколи як член команди), адаптивність (здатність пристосовуватися до нових реалій та незнайомих ситуацій і приймати ефективні рішення й вирішувати проблеми в команді).

Михайло Жук звернув увагу і на програму «Освіта 4.0: український світанок», цифрову трансформацію сучасного суспільства, ринок праці в Україні та світі, вироблення у працівників затребуваних фахових компетентностей, майбутньої революції перенавичок. Зосередив увагу на світових тенденціях майбутнього в галузі освіти, питання соціальної інклюзії як засобу покращення умов життя, навчання та діяльності осіб з особливими потребами, ініціативи країн Європейського Союзу щодо необхідності створення сприятливих умов в освіті та підготовців кадрів для сталого розвитку та переходу до зеленого середовища. Особливий інтерес в учасників Школи лідерів професійної освіти викликав аналіз концепцій сучасних компетентностей: T-shape, L-shape, M-shape, розроблених Девідом Гестом, і компетентностей, розроблених Робертом Айхингером та Майклом Ломбардо.

Модератор уточнив декілька стартових пріоритетів.

1. Основний тренд – запровадження випереджувальної освіти в системі підвищення кваліфікації. Підготовка слухачів курсів підвищення кваліфікації до запровадження сучасного формату викладання в ЗП(ПТ)О з подальшою консультативною підтримкою реалізації нових підходів, що анонсовані у процесі викладання. Приділено увагу підготовці фахівця відповідно до нових рамок освітніх компетенцій ЄС – цифрових (2017 р.) та «зелених» компетенцій, рамкових компетенцій зі сталого розвитку (2022 р.), що стосуються професійно-технічної освіти. Ознайомлено з комплексними програмами розвитку на 2021-2027 рр. на прикладі програми «Нове покоління ЄС» та інших документів.

2. Спікер висвітлив перспективи запровадження в системі професійно-технічної освіти пріоритетів освіти 4.0 та реалізації програми МОН України великої освітньої трансформації «Освіта 4.0: український світанок» (2022 р). При цьому використано ресурси WEF (Всевітнього економічного форуму), OECD (Організації економічного співробітництва та розвитку) та інших відомих аналітичних центрів. Були проаналізовані тренди розвитку освіти відповідно до нових вимог ринку праці та революції перенавичок, якою опікується WEF (відповідно до прогнозів з 2023до 2030 років революція перенавичок охопить 1 млрд людей).

Вікторія Сидоренко, директорка БІНПО, під час підведення підсумків роботи Школи лідерів професійної освіти наголосила на важливості спільної корпоративної діяльності колективу, ролі ініціативності та лідерства для досягнення поставлених цілей закладу освіти. Вікторія Вікторівна акцентувала увагу на тому, що Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» є одним із лідерів в галузі освіти і науки України. На підтвердження цього є перемога БІНПО в конкурсному відборі НАПН України для виконання у 2024 р. наукових досліджень з проблем розвитку освіти, що потребують невідкладного розгляду не тему «Кваліфікаційний розрив на ринку праці в умовах війни та повоєнного відновлення економіки України» (постанова Президії НАПН України № l-2/2-9 від 25 січня 2024 року).

Засідання Школи лідерів БІНПО стало ще одним аспектом зростання професійної компетентності, зокрема розвитку лідерської компетентності кожного учасника заходу.

Із записом можна ознайомитись на ютуб-каналі Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти за покликанням:

https://www.youtube.com/watch?v=3af-L0SUR6A