У БІНПО ВІДБУВСЯ ОНЛАЙН-ЛЕКТОРІЙ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТЕМАТИЧНИХ ДИСКУСІЙ ДЛЯ СТУДЕНТІВ «АДАПТАЦІЯ УКРАЇНСЬКИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ДО СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТРЕНДІВ»

У БІНПО ВІДБУВСЯ ОНЛАЙН-ЛЕКТОРІЙ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТЕМАТИЧНИХ ДИСКУСІЙ ДЛЯ СТУДЕНТІВ «АДАПТАЦІЯ УКРАЇНСЬКИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ДО СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТРЕНДІВ»

13 травня 2024 року відбулось заняття відкритого онлайн-лекторію з елементами тематичних дискусій для студентів «Адаптація українських освітніх траєкторій до сучасних освітніх трендів». У центрі обговорення стала проблема «Освітня дидактика у вимірі освіти 4.0, воєнного стану, повоєнної відбудови України».

СпікерМихайло Жук, кандидат філософських наук, доцент кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін.

Студентів було ознайомлено з науковими розвідками автора з проблем нового виміру цивілізаційного розвитку 4.0, який запропоновано Всесвітнім економічним форумом (ВЕФ) в 2016 р.  як тренд «4 промислової революції», в центрі якої стоїть штучний інтелект. Показано динаміку подальшого аналізу: глобалізація 4.0 (2017), освіта 4.0 (2020, 2022, 2023, 2024), революція перенавичок (2023, 2024).

Окремо показано, які ризики експерти ВЕФ бачать на період до 2026 р. та до 2030 р. 

Михайло Жук висловив бачення того як пріоритети освіти 4.0 змінюють зміст дидактики. Це в першу чергу спрямованість на рішення три основних задач формування освіти 4.0 (ВЕФ розглядає їх як навички освіти 4.0): уміння вирішувати практичні задачі, ефективна комунікація  (в формі collaborative leaning) та адаптованість (до проблем, ресурсів, практик, спільних рішень). Було показано важливість використання в освітній діяльності нових рамок компетенцій в ЄС на прикладі рамка компетенцій зі сталого розвитку 2022 р. та залучення до процесу реалізації STEM, STEAM, STREAM проєктів та формування відповідних компетенцій. Наведено приклади інноваційних освітніх практик в ЗП(ПТ)О.

У ході дискусії були порушено проблеми, як розпочати запровадження освіти 4.0 в закладах професійної та професійно технічної освіти та перевести цей процес на рівень дорожніх карт.

Спікером був показаний потенціал використання власних розробок – можливостей використання проблемно-ресурсних та індикативно-технологічного підходів.

Запис заходу можна переглянути на офіційному ютуб-каналі за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=c-UiDxlc444