У МОН відбувся семінар з питань міжнародного досвіду акредитації освітніх програм
16 грудня 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбувся семінар з питань міжнародного досвіду акредитації освітніх програм.
У заході взяли участь віце-президент Асоціації шкіл і коледжів Нової Англії, штат Массачусетс, Керол Лінн Андерсон; радник з питань преси, освіти та культури Посольства США в Україні Конрад Тернер; начальник управління ліцензування та акредитації Міністерства освіти і науки України Андрій Шевцов; представники департаменту вищої освіти і управління ліцензування та акредитації МОН України, вищих навчальних закладів, які брали участь у програмі обміну США.
Андрій Шевцов привітав учасників семінару та закликав до активної дискусії стосовно презентації, яка буде представлена Керол Лінн Андерсон під час заходу. Начальник управління ліцензування та акредитації висловив сподівання, що досвід Сполучених Штатів Америки з акредитації освітніх програм буде корисним для української вищої освіти.
Конрад Тернер зауважив, що акредитаційні організації допомагають запобігати конфлікту інтересів у вищих навчальних закладах. Також радник Посольства США зазначив, що акредитація освітніх програм надає університетам більше незалежності, що, своєю чергою, позитивно впливає на розвиток вищої освіти.
Керол Лінн Андерсон розповіла про американський досвід акредитації освітніх програм. Під час презентації було розглянуто роль керуючих органів системи акредитації, обговорено регіональну акредитацію і основні положення про регіональні акредитаційні агенції, а також спеціалізовані акредитаційні агенції.
Віце - президент Асоціації шкіл і коледжів Нової Англії також повідомила, що наразі положення про акредитацію переглядаються, оскільки змінюється і саме життя в США. Зокрема, під час презентації Керол Лінн Андерсон зазначила, що на акредитацію безпосередньо впливає успішність студентів, тому всі агенції в США фокусують свою увагу саме на цьому факторі. На федеральному рівні знаходиться департамент освіти, роль якого полягає у розподілі фінансової допомоги, федеральний уряд субсидує стипендії і гранти студентів у розмірі 150 мільярдів доларів на рік. У кожному американському штаті працюють державні установи – департаменти освіти. Кожен штат розробляє власні нормативи, а також освітню політику.
За словами Лінн Андерсон, акредитаційні бюро у США відрізняються від державних органів тим, що вони не розробляють законодавчі акти та не встановлюють правила. Положення про акредитаційне бюро відображається в американському законі «Про вищу освіту», який переглядають кожні 5 років.