УЧАСТЬ БІНПО У ГОСТЬОВОМУ ВЕБІНАРІ З ПОДОЛАННЯ НАСЛІДКІВ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ТРАВМИ (АВСТРІЯ)
10 листопада 2023 року науково-педагогічні працівники та здобувачі освітньої програми «Психологія» Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України взяли участь у вебінарі: «Горювання за втратами як необхідність – розпізнати та прийняти горе, супровід процесу горювання».
Вебінар став можливим завдяки Проєктному бюро Австрійської служби міжнародної співпраці в галузі освіти та досліджень (OeAD). Спікером вебінару виступила Барбара Прайтлер, відома психотерапевта, докторка, авторка книжки «Ті, що зникли без сліду... Психотерапевтична робота з родичами осіб, які зникли без вісті».
Проблему надання психологічної допомоги українцям, які пережили горе, важко переоцінити, особливо для осіб, які постраждали від воєнних дій та окупації, втратили майно, домівки та рідних, вимушені мігрувати. Тому практичний досвід роботи з горем та втратами, який має докторка Барбара Прайтлер, надзвичайно цікавий та корисний для практикуючих та майбутніх психологів.
На початку вебінару Барбара Прайтлер назвала стадії горювання за Джоном Боулбі: заціпеніння, туга та пошук, дезорганізація та розпач, перебудова. На кожній стадії горювання алгоритм психотерапевтичної роботи різний.
Також вона наголосила на деяких особливостях горювання у дітей і правилах роботи з ними. Насамперед, діти мають право на горювання. Якщо не говорити дітям, що сталося, це їх не захистить, навпаки – діти лишаються покинутими напризволяще зі своїми страхами. Треба говорити правду відповідно до віку дитини, тобто відповідати на запитання, не більше.
Спікерка розповіла, що відбувається у процесі горювання. Спочатку відбувається усвідомлення втрати, потім реакція на втрату – біль, розпач. Потім має місце згадування та намагання оживити втрачені стосунки, далі – відпускання горя. Після цього починається пристосування до нового життя, причому старе життя залишається у минулому, у спогадах.
В основу вебінару були покладені матеріали з психоедукації, перекладені українською мовою (www.trauma-surviving.com). На наш погляд, вони допоможуть практичним психологам, які працюють з емоційними станами горя та втрати.
Вебінар надав багато корисної та цікавої інформації для науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти спеціальності «Психологія», дозволив їм глибше зрозуміти сутність горювання та шляхи його проживання.
Після завершення вебінару його учасники подякували організаторам та особисто докторці Барбарі Прайтлер за теплу та дружню атмосферу, а також за надзвичайно корисну й актуальну інформацію з подолання стресових станів під час війни.