УСПІШНЕ ПРОВЕДЕННЯ ЧЕТВЕРТОЇ МІЖНАРОДНОЇ ЛІТНЬОЇ НАУКОВОЇ ONLINE-ШКОЛИ «АДАПТИВНІ ПРОЦЕСИ В ОСВІТІ»

УСПІШНЕ ПРОВЕДЕННЯ ЧЕТВЕРТОЇ МІЖНАРОДНОЇ ЛІТНЬОЇ НАУКОВОЇ ONLINE-ШКОЛИ «АДАПТИВНІ ПРОЦЕСИ В ОСВІТІ»

05-06 липня 2022 року в online-режимі було проведено Четверту міжнародну літню наукову online-школу «Адаптивні процеси в освіті».

Співорганізаторами виступили: Громадська організація «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами»; Громадська спілка «Асоціація з розвитку професійної та неперервної освіти»; Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України; Інститут професійної освіти НАПН України; Національний університет біоресурсів і природокористування України; Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О. Сухомлинського; Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»; Бердянський державний педагогічний університет; Харківський національний економічний університет імені С. Кузнеця; Харківська академія неперервної освіти; Національний центр «МАН України».

Іноземними партнерами цього року були: Нормальний університет Нейцзян, Центр інформаційного будівництва та обслуговування, (Neijiang Normal University, Information Construction and Service Centre, Deputy Director) Китайська Народна Республіка; Гуманітарно-природничий університет імені Яна Длугоша в Ченстохові (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie); Міжнародна культурно-освітня асоціація (ICEA) та Українсько-американська асоціація педагогів коледжів (UAACE) (США) (International educational consultant, founder and vice-president of the International Cultural Education Association (ICEA), Ukrainian-American Association of College Educators (UAACE); Community colleges of Spokane (США ); ІБК Інженерного бюро GmbH & Co. KG, Вюрцбург, Німеччина (IBK Ingenieurbuero Koeberlein GmbH & Co. KG, Wuerzburg, Germany).

Четверту міжнародну літню наукову online-школу «Адаптивні процеси в освіті» в цьому році було проведено також і в межах Європейського року навичок в Україні.

Метою проведення школи було обговорення актуальних питань розвитку адаптивного управління в умовах трансформаційних процесів в освіті.

Учасниками були: науковці, науково-педагогічні працівники, педагоги, аспіранти, докторанти, здобувачі наукових ступенів, управлінці всіх рангів, які зацікавлені в цифровій розбудові системи освіти України взагалі й НУШ, зокрема на адаптивних засадах. Кількість зареєстрованих учасників досягла більше 100 осіб із міст України та зарубіжних країн, а саме науковці та практики із міст Києва, Дніпра, Харкова, Тернополя, Запоріжжя, Бердянська, Сум, Полтави, Львова, Херсона, Слов’янська, Чернівців, Житомира; селища Швангау (Баварія, Німеччина), провінції Сичуань (Китайська Народна Республіка), Спокен штату Вашингтон (США).

Розпочала роботу, привітала учасників літньої школи Галина Єльникова, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна.

З вітальною промовою до учасників школи звернулася Нелля Ничкало, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України.

Від ДЗВО «Університет менеджменту освіти» учасників привітали та побажали плідної роботи Наталія Муранова, доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків і Тамара Сорочан, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, директор ЦІПО.

Також, з привітальним словом від Української інженерно-педагогічної академії виступив проректор з наукової роботи Олександр Купріянов, доктор технічних наук, доцент. Від відділу освіти та науки Департаменту з питань внутрішньої та гуманітарної політики Офісу Президента України з вітальним словом виступила завідувачка Світлана Кретович, кандидат педагогічних наук. Від Національного центру «МАН України» звернулася до учасників Ірина Савченко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, учений секретар.

Другий день роботи школи розпочався з Workshop-презентації досягнень науковців та здобувачів наукових ступенів Університету менеджменту освіти. Модераторами були: Оксана Ануфрієва, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач аспірантурою і докторантурою та Зоя Рябова, завідувач кафедри менеджменту освіти та права ДЗВО «Університет менеджменту освіти».

Workshop-презентації досягнень науковців представили науково-педагогічні працівники ДЗВО «УМО»: Світлана Антощук, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри відкритих освітніх систем та інформаційно-комунікаційних технологій Людмила Кондратова, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри відкритих освітніх систем та інформаційно-комунікаційних технологій; Олена Острянська, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту освіти та права; Валентина Гладкова, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри менеджменту освіти та права.

Workshop-презентації досягнень здобувачів наукових ступенів представили аспіранти ДЗВО «УМО»: Еллада Пакаленкайте, Тетяна Короід, Галина Германсон, Андрій Пир.

Активними учасниками всі два дні роботи школи були науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту освіти та права ДЗВО «УМО»: Віра Драгунова, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри; Олена Коврига, кандидат наук з державного управління, доцент, доцент кафедри; Ірина Кринична, доктор наук з державного управління, професор, професор кафедри; Надія Любченко, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри, член організаційного комітету Літньої наукової online-школи; Лариса Оліфіра, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри, заступник директора ЦІПО; Тамара Пікож, старший викладач кафедри; В’ячеслав Супрун, кандидат економічних наук, доцент, професор кафедри.

Ключовими спікерами заходу виступили: Михайло Жук, кандидат філософських наук, доцент, КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти, м. Суми, Україна; Ольга Лучанінова, доктор педагогічних наук, професор кафедри інженерної педагогіки ННІ «Інститут промислових і бізнес-технологій» Українського державного університету науки і технологій, м. Дніпро, Україна; Ганна Кравченко, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки, іноземної філології та перекладу Харківський національний економічний університет імені С. Кузнеця, м. Харків, Україна; Олена Лаврентьєва, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи ЗВО «Університет імені Альфреда Нобеля», м. Дніпро, Україна; Василь Крижко, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та адміністрування Бердянського державного педагогічного університету, м. Запоріжжя, Україна; Світлана Кравець, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання, докторантка Інституту професійної освіти НАПН України, м. Київ, Україна; Оксана Боднар, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та менеджменту освіти, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, м. Тернопіль, Україна; Людмила Штефан, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна; Микола Лазарєв, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна.

Наукові зустрічі: мандри зарубіжжя: Юрген Коберляйн-Керлер, професор, доктор філософії, генеральний директор ІБК Інженерного бюро GmbH & Co. KG, Вюрцбург, Німеччина; педагог Spokane Community College Захарій Хрістман Спокен штату Вашингтон, США; Олена Сайтз, віце-президент Україно-Американської асоціації працівників вищої школи (UAACE), США. віце-президент Міжнародної культурної освітньої асоціації (ICEA); Наталія Понаморьова, директор української школи імені В. Стуса, учасниця української спільноти, член ради українських шкіл в Америці, США та ін.

Учасники форуму мали можливість ознайомитися із інформацією про роботу сектору координації наукових досліджень членів міжвідомчої ради НАПН України; взяти участь в обговоренні питань щодо організації та реалізації дослідницької діяльності в умовах сьогодення (нормативне забезпечення науково-дослідної діяльності, механізми адаптації дослідницької діяльності здобувачів наукових ступенів до мінливих умов, формування наукового апарату педагогічного дослідження, методи наукових досліджень, особливості організації дослідно-експериментальної роботи в умовах воєнного стану, застосування сервісів Google як інструментарію науковця-дослідника, реалізація квалімеричного підходу в наукових дослідженнях та ін.); ознайомитися із презентацією досвіду організації партнерських відносин для розвитку наукових досліджень у системі професійної освіти України; узагальнити інформацію щодо різноманітності педагогічних адаптаційних практик, що засовуються у закордонних закладах освіти; розглянути адаптаційні процеси у розвитку освітнього законодавства України, середовища закладів освіти та учнів; проаналізувати досвід роботи експертної ради з педагогічних наук МОН України. 

По завершенню роботи школи кожний учасник, який відпрацював 04 та 05 липня, отримав сертифікат із зазначенням тематики роботи літньої школи та годинами (15 год. / 0,5 кредиту) про їх опанування.

Із записами першого та другого дня проведення Літньої школи можна ознайомитися на youtube-каналі ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України за лінками:

Перший день https://tinyurl.com/26kbqtgu;

Другий день https://tinyurl.com/2zgwadvz.

Наприкінці кожного дня учасники надавали feedback. За підсумками роботи Літньої школи планується позачергове видання фахового журналу.

У часи невизначеності, в умовах воєнного стану, ми єднаймося та працюємо заради Перемоги!

Все буде Україна!