ВИПУСК 28 (57) 2024

Завантажити випуск повністю (PDF)

Allahverdiyeva Lala. The essence, structure and ways of forming the professional and ethical competencies of future eachers teachers at themaster‘s level
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-10-22

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Aliyev Hamid. New theoretical perspectives and methodological foundations in physical education at school
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-23-38

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Боровик Андрій. Критерії та показники оцінювання сформованості дослідницької компетентності майбутнього вчителя історії та суспільствознавчих дисциплін у процесі фахової підготовки
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-39-51

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Dashdemirova Ayten. Approaches to understanding the essence of values and their systems
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-52-64

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Кірман Вадим, Некрасова Марія, Чаус Ганна. Математична компетентність вчителя хімії та її структура
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-65-90

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Коваленко Георгій. Визначення особливостей розвитку інформаційної компетентності майбутнього проджект- менеджера засобами інформаційно-комунікаційних технологій в закладах вищої освіти
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-91-102

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Кучеренко Ірина, Юденкова Олена. Кваліфікаційний розрив в екосистемі освіти і ринку праці України
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-103-122

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Mammadova Sevda. Issues of organizing independent work of students in the process of teaching the subject History of Azerbaijan
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-123-135

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Mustafayeva Kamala. Using museum materials in History classes as a tool for formation the worldview of Azerbaijani students
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-136-148

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Набока Олександр, Зиза Микола. Стародавня Україна, як «Брама Європи». Історичну теорію підтверджено археологією
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-149-159

Copyright (c) 2024. Creative Commons License. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Савченко Віталій. Особливості розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів засобами цифрової дидактики
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-160-175

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Сацюк Гліб. Розвиток інформаційної культури майбутніх менеджерів засобами ігрових технологій навчання
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-176-190

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Сидоренко Вікторія. Кваліфікаційний розрив (skills gap) на ринку праці України: стан та механізми його подолання
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-191-211

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Чижевський Борис. Сучасний загальноосвітній ліцей України – науково-освітній майданчик розвитку творчо обдарованої особистості
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-212-257

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Zamanova Malak. The role of synergetic approach in teaching technology, fine arts, and music subjects
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-258-271

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License

Yusifova Khadija. The human factor in modern Azerbaijani prose
https://doi.org/10.58442/2218-7650-2024-28(57)-272-286

Copyright (c) 2024. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License